Jak zmotywować pracownika? Dlaczego tygodniówki w call center opłacają się każdemu

Pracownicy nauczyli się żyć od pierwszego do pierwszego. Częstsze wypłaty – dwa razy w miesiącu, raz na dwa tygodnie, raz na tydzień – wciąż nie cieszą się popularnością. Dlaczego polskiemu contact center zmiana systemu wypłat się opłaca?

1. Dowartościowany konsultant to zadowolony konsultant

W systemie rozliczania miesięcznego pracownik czuje, że jego pieniądze – te, na które już zapracował – przetrzymywane są na koncie firmy nawet przez kilkadziesiąt dni po wykonaniu przez niego zadań. Regularne, cotygodniowe przelewy to cykliczne powiedzenie pracownikowi „Dziękujemy, że możemy wspólnie pracować”.

2. Mobilizacja razy cztery

Jeśli wypłata konsultanta uzależniona jest w części od wypracowanego wyniku, największy zapał do pracy notuje się zazwyczaj na końcu miesiąca, kiedy wszyscy pracują na bonusy. Tygodniówka powoduje cztery peaki w miesiącu – kiedy pracownik wie, że ostateczna kwota, która co tydzień trafi do portfela zależy tylko od niego. Wypłata co tydzień pozwala zatem pracodawcy uniknąć rozprężenia na początku miesiąca, po otrzymaniu pensji, kiedy nikt nie myśli jeszcze o osiąganiu wyników pozwalających zdobyć premię. To zatem cztery momenty mobilizacji w miesiącu zamiast jednego, a – co za tym idzie – minimalizowanie spadków produktywności i „gorszych” tygodni. Ostatecznie zyskuje zarówno pracownik, firma realizująca zadania z zakresu contact center, klient oraz ostateczny użytkownik.

3. Aplikacja pomoże w kontroli wydatków

Warto wdrożyć aplikację mobilną, dzięki której pracownicy będą mogli na bieżąco sprawdzać czy zrealizowali już plan na dany tydzień i jakich wyników brakuje im do osiągnięcia premii i satysfakcji z kwoty na koncie. W Arvato system ten został wprowadzony w 2016 roku. Pozwolił konsultantom osiągać wyższe premie, oczywiście dzięki jeszcze lepszej realizacji celów klientów. To prawdziwa sytuacja win-win.

4. Unikanie wypalenia zawodowego

Praca w call center bywa monotonna. W chwilach, w których brakuje wielkich wyzwań, a konsultant w ciągu jednego dnia odpowiada na kilkanaście takich samych pytań, ratuje nas metoda mniejszych kroków. Kiedy cele stawiane przed konsultantami są tygodniowe, nie zaś miesięczne, minimalizuje się ryzyko wypalenia zawodowego. Częstsze świętowanie wykonania zadań i zamknięcia okresów rozliczeniowych to jedno z rozwiązań na powtarzalność pracy w contact center.

5. Lojalny konsultant na lata

Na rotację pracowników w call center wpływa oczywiście wiele czynników. Jednym z nich jest bez wątpienia niepewność finansowa. Wypłacając pensję co tydzień pokazujesz, że dbasz o stabilność finansową pracowników – tym samym zwiększasz ich lojalność i związanie się z firmą oraz minimalizujesz ryzyko częstych zmian kadrowych. A kiedy dasz wybór częstotliwości wypłaty – to pracownik w pełni decyduje o zarządzaniu wpływami.

 

Trendy w obsłudze klienta, omnichannel, chatboty, personalizacja. Chcesz być na bieżąco w tych i wielu innych tematach? Czytaj nasz newsletter. Piszemy o branży contact center inaczej niż inni. Zapisz się tutaj.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *