Media o e-commerce

O czym pisały media w ostatnich dwóch tygodniach? Jakie newsy z branży przykuły naszą uwagę? Nad którymi analizami i raportami warto się pochylić? Nasi eksperci przygotowali subiektywny przegląd najciekawszych informacji z obszaru e-commerce. Zapraszamy do lektury.

LPP rośnie w online i offline

Grupa odzieżowa LPP, właściciel marek Reserved, Mohito, Sinsay, Cropp i House, podsumowała w swoje przychody ze sprzedaży.  Ich wartość to około 611 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku (wrzesień 2017 do 2016) o 34%.
Przychody ze sprzedaży internetowej we wrześniu 2017 wyniosły ok. 26,2 mln zł i były wyższe o ok. 126 proc. od sprzedaży zrealizowanej we wrześniu 2016. Natomiast w podsumowaniu rocznym o 113%.

https://retailnet.pl/2017/10/03/118377-lpp-rosna-przychody-sklepow-offline-online/


Czy Amazon przejmie Carrefoura?

Amazon, po przejęciu sieci Whole Trade planuje kupno Carrefoura. Światowy gigant – jak podają francuskie media – chce powalczyć z pozycją Wal-Martu i także w tym segmencie odnieść sukces. Wiadomość nie jest przez Amazon jeszcze potwierdzona, ale być może coś jest na rzeczy.

http://mensis.pl/amazon-przejmie-carrefoura/


Kurier wieczorem? Z Allegro i DHL

Allegro uruchamia opcję dostawy popołudniowej o nazwie „Kurier wieczór”, która będzie funkcjonowała w godzinach 18.00-22.00 w miastach i 17.00-22.00 poza większymi miastami. Realizacją dostaw zajmie się firma kurierska DHL Parcel. Usługa jest odpowiedzią na potrzeby klientów, których czas pracy uniemożliwiał odbiór przesyłek w godzinach porannych. Allegro liczy na popularność tej usługi i zwiększenie zadowolenia kupujących.

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/allegro-usluga-kurier-wieczor-dhl-parcel-zakupy-wieczorem


Starbucks zamknął sklep internetowy

Sklep online, w którym kawowy gigant sprzedał swoje produkty: od kubków po kawy, herbaty i syropy smakowe został zamknięty 1 października. Powodem likwidacji tego kanału jest chęć skoncentrowania się na rozwoju sklepów fizycznych i sieci kawiarni.

http://www.portalspozywczy.pl/horeca/wiadomosci/starbucks-zamknal-sklep-internetowy,149733.html


Lidl online już w Czechach

Lidl inwestuje w rozwój kanałów online. Po sklepach w Holandii, Belgii i Niemczech otwarty zostaje e-sklep w Czechach – pierwszy w naszej części Europy. Na polskim rynku na razie funkcjonuje tylko aplikacja mobilna, dzięki której klienci mogą zaplanować zakupy czy odnaleźć najbliższy sklep. Być może uruchomienie centrum logistycznego w Pilznie przybliży nas do uruchomieniu kanału e-commerce w Polsce.

https://retailnet.pl/2017/10/03/118367-lidl-rozszerza-zasieg-e-zakupow-na-region-cee/


CCC do góry

CCC chwali się swoimi rocznymi wynikami. W ciągu 12 miesięcy ich wartość wzrosła o 63%, zaś w ciągu 5 lat o 431%. Rośnie także sprzedaż, która we wrześniu 2017 r. była o 52% wyższa niż rok wcześniej. Najlepiej rozwija się portal eobuwie.pl, którego sprzedaż internetowa, licząc rok do roku, wzrosła o 112%.

https://www.pb.pl/ccc-stac-jeszcze-na-wiecej-872971


 

Kartą za przesyłki pobraniowe. Poczta Polska się zmienia

Od października we wszystkich placówkach Poczty Polskiej można zapłacić kartą lub BLIKIEM za pobrania przy odbiorze przesyłki. W najbliższym czasie płatności bezgotówkowe będą dostępne również u kuriera. Ponadto Poczta intensywnie pracuje nad udoskonalaniem oferty w zakresie usług e-commerce oraz wygodnym odbiorem zakupione w internecie produktów.

http://partnerhandel.pl/show_press.php?uid=299


Proste zwroty DHL

DHL Parcel uruchomił nowe produkty – DHL Parcel Return Polska oraz DHL Parcel Return Connect, dzięki którym klienci e-commerce mogą wybrać najwygodniejszą dla siebie i dopasowaną do potrzeb formę zwrotów. Umożliwiają to nie tylko gotowe etykiety zwrotów, ale także formularze online, dedykowana strona i sieć punktów zwrotu.

http://www.dlahandlu.pl/e-commerce/dhl-parcel-z-prostymi-zwrotami-dla-klientow-z-sektora-e-commerce,64523.html


Ikea zaczyna sprzedaż produktów online przez inne sklepy

Ikea będzie sprzedawać swoje meble za pośrednictwem stron internetowych należących do innych detalistów. BBC podaje, że celem tych działań jest zwiększenie dostępności produktów szwedzkiej marki dla większej liczby kupujących.

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Ikea-chce-sprzedawac-swoje-produkty-przez-strony-internetowe-innych-firm-4018310.html


Zmiana w RODO coraz bliżej

Nowe rozporządzenie o ochronie danych osobowych, które wejdzie w życie w przyszłym roku, nałoży na segment e-commerce restrykcyjne dbanie o informację o klientach, zapewniając m.in. możliwość do skorzystania z „prawa do bycia zapomnianym”. Przygotowania do zmian i szkolenia administratorów najlepiej zacząć jak najszybciej.

http://retail360.pl/przygotuj-sie-na-rodo-nowe-unijne-przepisy-nie-musza-byc-koszmarem/


Czy eBay odgadnie nasze myśli?

Firmy analizując zachowania konsumentów w sieci uciekają się do daleko idących eksperymentów. Robi to także amerykański serwis, który bada zachowania mózgów klientów w trakcie zakupów. Specjalne urządzenia zbadają fale mózgowe (EEG) i zarejestrują czynności mózgu w trakcie zakupów.

http://www.rp.pl/Handel/310039943-eBay-zajrzy-w-mysli-klientow.html#ap-1


„Uberyzacja” handlu już za 10 lat

Eksperci i autorzy raportu „Ekonomia Współpracy w Polsce 2016” prognozują, że za 5-10 lat konsumenci będą oczekiwali od sklepów dostarczania zamówień (zwłaszcza żywności) w przeciągu 1-2 godzin. Polacy będą zamawiać produkty w drodze do pracy i odbierać je po powrocie do domu. E-commerce musi się zmienić, aby odpowiadać na zapotrzebowanie klientów na odbiory popołudniowe.

http://di.com.pl/handel-czeka-uberyzacja-kurierow-zaczna-wyreczac-konsumenci-58426

Logistyka w e-commerce, rozwiązania omnichannel, peaki, zwroty w branży fashion. Chcesz być na bieżąco w tych i wielu innych tematach? Czytaj nasz newsletter. Piszemy o logistyce inaczej niż inni. Zapisz się tutaj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *