Bezpieczne płatności. Certyfikat PCI DSS w contact center

Popularność zakupów w Internecie rośnie, a wraz z nią zwiększają się wymagania w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa transakcji, a także pozakupowej obsługi klienta. Z pomocą przychodzi norma PCI DSS, czyli najwyższy standard bezpieczeństwa, który gwarantuje kupującym spokojne zakupy.

Płacenie za pomocą kart płatniczych jest w Polsce coraz bardziej popularne. Ci, którzy z niego nie korzystają, używają argumentów o wysokim ryzyku kradzieży danych i ich wykorzystania. Wszak do fałszerstw dochodzi nie tylko w momencie zakupu i autoryzacji płatności, ale także podczas przetwarzania danych posiadaczy kart płatniczych.

PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) to certyfikat bezpieczeństwa IT stworzony przez największe organizacje związane z kartami płatniczymi. Każdy, kto przechowuje, przetwarza lub wykorzystuje dane z kart płatniczych ma obowiązek działać zgodnie z nim. To ochrona danych klientów na wszystkich etapach ich ścieżki zakupowej, nie tylko podczas płatności online, ale także podczas obsługi klienta. I ten właśnie aspekt wydaje się najtrudniejszy.

Zakupiliśmy produkt, ale z jakichś przyczyn chcemy skontaktować się z obsługą klienta, aby dowiedzieć się dlaczego przesyłka jeszcze nie przyszła, czy płatność została uiszczona lub przedłużyć ważność aplikacji czy programu. Osoby z contact center mogą zidentyfikować nas jako klienta po nadanym nam numerze identyfikacyjnym, numerze transakcji lub po numerze karty płatniczej. Wówczas będą w stanie najlepiej nam pomóc i rozwiązać problem.

Aby nasze dane były w pełni bezpieczne największe firmy wdrażają PCI, najostrzejszy standard zabezpieczający nasze dane dzięki liście prawie 300 specjalistycznych wymagań. Zabezpieczenia muszą dotyczyć zarówno aplikacji oraz infrastruktury IT wykorzystywanej w contact center, na przykład w centrach autoryzacyjnych, sieci, jak i polityki bezpieczeństwa informacji wdrożonej w firmie. Kluczowe są także restrykcyjne mechanizmy, nadające uprawnienia dostępu do danych wąskiej, precyzyjnie określonej grupie osób, które posiadają unikalne identyfikatory i mają ograniczony dostęp do posiadaczy kart.

Certyfikat PCI DSS w contact center chroni informację o kliencie także dzięki regularnemu monitoringowi pracy konsultantów oraz regularnym raportom. Specjalistyczne manuale, szkolenia certyfikacyjne oraz aktualizacje zabezpieczeń IT na komputerach pracowników sprawiają, że call center, które przeszło tę restrykcyjną certyfikację w pełni zabezpiecza i przetwarza dane klientów, co jest niezwykle ważne dla dynamiki rozwoju e-commerce, ale także dla oferowania najwyższych standardów obsługi klienta.

 

Trendy w obsłudze klienta, omnichannel, chatboty, personalizacja. Chcesz być na bieżąco w tych i wielu innych tematach? Czytaj nasz newsletter. Piszemy o branży contact center inaczej niż inni. Zapisz się tutaj.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *