Call center jako element kampanii reklamowej

Powszechnie spotykanym problemem działów marketingu firm jest niedostateczne skoncentrowanie się na uzyskaniu odpowiednich i policzalnych efektów sprzedażowych kampanii reklamowych. Jednym z pomysłów na określenie odpowiednich KPI jest analiza danych contact center.

Niestety, podczas planowania i wdrażania kampanii reklamowych call center bywa marginalizowane, a nawet pomijane. Prowadzi to do niedoinformowanej obsługi klienta, nagłych spadków wiarygodności marki i satysfakcji klientów. Co więcej, potencjał contact center jako wsparcia kampanii reklamowej nie zostaje wykorzystany – a ma ono duże pole do popisu. Jak call center może przysłużyć się do sukcesu kampanii?

Kreatywne call center

Już na wczesnym etapie planowania kampanii osoby zarządzające contact center mogą podpowiedzieć najskuteczniejsze narzędzia i scenariusze, które pozwolą zrealizować cele marketingu. Doradzą też w zakresie innowacyjnych rozwiązań, które mogą pozytywnie zaskoczyć odbiorców marki.

Nie ma też przeszkód, by to call center było pomysłodawcą kampanii. Regularnie komunikujący się z klientami doradcy zdobywają nieoczywiste insighty, które mogą przełożyć się na komunikację marki, która będzie podzielać wartości klienta docelowego. Dlatego wskazanym jest, aby marketing współpracował z call center – i inspirował się wiedzą, którą dostarcza.

Celująca kampania reklamowa

Dobra kampania to taka, która wykorzystuje wszystkie dostępne narzędzia, które są zasadne dla realizacji celów marketingowych. Jednym z narzędzi może być właśnie contact center. Jak wygląda proces współpracy przy tworzeniu kampanii?

  • Precyzyjne określenie celów – sprzedażowych, wizerunkowych etc.
  • Określenie charakteru kampanii call center – outbound czy inbound?
  • Selekcja baz danych w przypadku kampanii outbound
  • Scenariusze rozmowy zgodnie z wytycznymi kampanii
  • Szkolenie konsultantów i doradców

W przypadku call center inbound warto włączyć w scenariusz rozmowy elementy związane z kampanią. Natomiast w przypadku decyzji o zastosowaniu kampanii outbound można rozważyć scenariusz, w którym call center będzie jedynym narzędziem marketingowym w kampanii. Oznacza to, że zostanie wykorzystane jako tańszy i bardziej efektywny model dotarcia do klienta niż kampanie outdoorowe czy w mediach tradycyjnych.

Ocena skuteczności kampanii reklamowej

Contact center może być również jednym z najlepszych sposobów oceny, czy kampania marketingowa jest skuteczna. To wszystko dzięki rozbudowanym systemom obejmującym i integrującym kilka kanałów komunikacji, czyli rozwiązaniom omnichannel.

Nowoczesne oprogramowanie call center pozwala na analizę danych w trakcie kampanii i po jej zakończeniu. Możemy się dowiedzieć, ilu klientów próbowało nawiązać kontakt z marką w związku z rozpoczęciem nowych działań komunikacyjnych albo ilu odbiorców dzięki reklamom kupiło dany produkt.

Contact center może prowadzić także badania satysfakcji, np. poprzez wywiady telefoniczne CATI (Computer Aided Telephone Interviews, czyli badania ilościowe prowadzone przez telefon przy wsparciu komputera). Możemy zlecić zbadanie: znajomości marki lub produktu, pozycji rynkowej czy efektywności konkretnej kampanii.

 

Trendy w obsłudze klienta, omnichannel, chatboty, personalizacja. Chcesz być na bieżąco w tych i wielu innych tematach? Czytaj nasz newsletter. Piszemy o branży contact center inaczej niż inni. Zapisz się tutaj.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *