Zwroty w e-commerce. Co zrobić, by klient do nas wrócił?

Zwroty są nieodzownym elementem w e-commerce. Prawie 60 proc. kupujących deklaruje, że polityka zwrotów wpływa na ich preferencje zakupowe. Jak zatem zadbać o ten proces, żeby nie zniechęcić do siebie klienta?

Zwroty w e-commerce

Co oznaczają zwroty produktów w e-commerce?

Zwroty kojarzą się bezpośrednio z negatywnymi doświadczeniami, takimi jak: strata czasu, wzrost kosztów oraz przede wszystkim niezadowolenie klienta.

Jaka jest recepta na te problemy?

Powinniśmy zadbać o standaryzację zwrotów oraz przekazywać jasne komunikaty o ich możliwości.

Dlaczego trzeba mieć ustandaryzowane mechanizmy zwrotów?

Standaryzacja jest konieczna ponieważ prawie 30 proc. klientów uważa, że czytelna informacja o zwrotach wpływa na wiarygodność sklepu. Kupujący, dla własnego komfortu oczekują na wydłużenie czasu zwrotu powyżej ustawowych 14 dni. Dzięki standaryzacji oszczędzamy czas i pieniądze oraz mamy większą szasnę, że klient do nas powróci.

Jak powinna wyglądać procedura zwrotu, by nie stracić klienta?

Przede wszystkim klarowana informacja na temat procesu zwrotu: możliwego okresu, kosztów. Warto również zadbać o dołączenie formularza zwrotu, co ułatwi pracę klientowi i niewątpliwie wpłynie na jego zadowolenie.

Logistyka w e-commerce, rozwiązania omnichannel, peaki, zwroty w branży fashion. Chcesz być na bieżąco w tych i wielu innych tematach? Czytaj nasz newsletter. Piszemy o logistyce inaczej niż inni. Zapisz się tutaj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *