Millenialsi w call center. To się może udać

O pokoleniu Millenialsów napisano już wiele: o ich zachowaniu na rynku pracy, oczekiwaniach, realizacji filozofii „korzystaj, nie posiadaj” oraz olbrzymiej niezależności. Pracodawcy z wielu branż krytykują te postawy, jednak dla call center przedstawiciel pokolenia Z to pracownik idealny.

„Zetki” urodziły się po 1995 roku, najstarsi z nich mają więc po dwudziestce, są na początku studiów. Wyrastały w erze boomu internetowego, w towarzystwie smartfonów i social mediów. Praca służy im często realizacji celów pozazawodowych – rozwijaniu pasji, rozwojowi osobistemu czy podróżowaniu. Musi być zatem elastyczna w systemie godzinowym i premiowym. Tak, aby to od nich zależało, jak dużo chcą pracować i ile ostatecznie zarobić. A taka formuła najczęściej jest realizowana w contact center.

W contact center do obsługi klientów potrzebni są zadaniowi, otwarci i elastyczni pracownicy. Mogą przyjść do pracy na kilka godzin, pracować wieczorem lub w weekendy. Dogodnie wymieniać się z kolegami dyżurami i mieć wpływ na premie i bonusy, jeśli będą zaangażowani. Millenialsi mogą w tym czasie studiować lub realizować plany osobiste. A do tego, rzecz jasna, budować kolejne wpisy w życiorysie.

Co powinieneś zaoferować pokoleniu Y oraz Z jako pracodawca z branży call center?

  1. pracę w dogodnym wymiarze godzin: 4, 6 lub 8 i zachowania ich „work-life balance”;
  2. Pracę w wybranej porze: rano, wieczorem, w dni powszednie lub weekendy;
  3. biuro w centrum miasta (aby dogodnie dotrzeć do niego komunikacja miejską);
  4. system premiowy lub bonusowy z informacją: „to od Ciebie zależą Twoje zarobki”;
  5. przestrzeń do spotkań lub odpoczynku w pracy (chillout roomy);
  6. personalizację przestrzeni (zdjęcia, „własny ślad”);
  7. pomysł na wykorzystanie ich zapału;
  8. rozwój stanowiskowy – czytelny system rozwoju w danym miejscu pracy;
  9. partnerskie traktowanie i udzielania informacji zwrotnej;
  10. rozważyć tygodniowy system wypłat.

Zatrudniając konsultanta z pokolenia Y czy Z, możesz liczyć na jego zapał i zaangażowanie, dzięki którym szybko osiągnie wyznaczone przez Ciebie cele.

Millenialsi doskonale współpracują w zespole, a ponieważ są kreatywni – łatwo wpadną na nowe, optymalizujące pracę pomysły. W naturalny sposób sprawnie obsłużą kanały internetowe i komunikatory. Ponadto cechuje ich otwartość i relacyjność – przydatne w pracy w contact center. Nie do przecenienia jest także chęć zdobywania wiedzy, której Millenialsom nie brakuje, a co za tym idzie – szybkie uczenie się. A jeśli będziesz dobrym pracodawcą, konsekwentnie realizującym wartości wspólne Twojej firmie i pracownikom, jest szansa, że młodzi staną się ambasadorami Twojej marki.

 

Trendy w obsłudze klienta, omnichannel, chatboty, personalizacja. Chcesz być na bieżąco w tych i wielu innych tematach? Czytaj nasz newsletter. Piszemy o branży contact center inaczej niż inni. Zapisz się tutaj.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *