Media o e-commerce

O czym pisały media w ostatnich dwóch tygodniach? Jakie newsy z branży przykuły naszą uwagę? Nad którymi analizami i raportami warto się pochylić? Nasi eksperci przygotowali subiektywny przegląd najciekawszych informacji z obszaru e-commerce. Zapraszamy do lektury.

Raport o polskim e-commerce 2017

Z opublikowanego przez Gemius raportu wynika, że już 54% Polaków deklaruje, że robi zakupy w sieci. Kupujący doceniają to, że w sieci mają dużo szerszą ofertę oraz całodobową dostępność (82 %). Do najczęściej kupowanych w sieci produktów należy: odzież, dodatki, akcesoria oraz książki, płyty oraz filmy. Tylko 38% ankietowanych uważa zakupy online za niebezpieczne.

Rynek polskiego e-commerce będzie się nadal dynamicznie rozwijał, a korzystanie przez sprzedawców z danych i narzędzi zwiększających sprzedaż będzie miało kluczowy wpływ na rozwój.

https://businessinsider.com.pl/finanse/handel/rynek-e-commerce-w-polsce-raport-gemiusa-za-2017-rok/mpw8rs5


Startuje w Polsce klub zakupowy Zalando Lounge

Zalando Lounge to klub zakupowy z codziennymi kampaniami promocyjnymi, którego najważniejszym atutem jest regularność promocji i wysokie obniżki, nawet do 80%. Oferta klubu obejmie odzież męską, damską, dziecięcą, obuwie oraz akcesoria sportowe, bieliznę, biżuterię i dodatki do domu. Każdego dnia na stronie Zalando Lounge pojawi się od 5 do 7 ograniczonych czasem promocji kampanii. Z klubu można korzystać poprzez swój profil na zalando.pl.

Rynek mody w Unii Europejskiej jest wart ok. 46 mld euro. Szacuje się, że 7 mld tej kwoty obejmuje segment klubów zakupowych.

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/zalando-uruchomilo-zalando-lounge-w-polsce-znizki-do-80-procent


Amazon w Polsce? Głosy w dyskusji

Od kilku tygodni mówi się o wejściu Amazona do Polski. Pretekstem do tych spekulacji było spolszczenie jego aplikacji dla niemieckiej strony. Według danych z portalu INN Poland i jego informatorów, Amazon może w pełni wejść na polski rynek już w październiku. Inni, jak mensis.pl, twierdzą jednak, że światowy gigant nie zagości w Polsce, twierdząc, że skoro Niemcy opracowują polską wersję strony, to robią to, aby obsługiwać polskich klientów, co ma potwierdzać tezę o braku ekspansji i obsłudze zza Odry.

http://innpoland.pl/137441,juz-za-kilka-tygodni-allegro-zadrzy-w-posadach-do-pelnego-wejscie-na-nasz-rynek-szykuje-sie-gigant-z-seattle

oraz

http://mensis.pl/amazon-wejdzie-polski-koniec-kropka/


Google mówi ile powinna się ładować strona

Firma Google, analizując zachowania użytkowników, zbadała, że aby klient nie porzucił naszego e-sklepu, strona na smartfonie musi się ładować nie dłużej niż 3 sekundy.

Aż 41 % Polaków szuka informacji za pośrednictwem telefonu tak samo często, jak przy użyciu komputera. Aby polscy e-sprzedawcy nie tracili wizyt mobilnych z powodu zbyt długiego czasu ładowania, muszą zoptymalizować ten etap zakupowy.

http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/google-czas-ladowania-strony-na-smartfonie-nie-powinien-przekraczac-3-sekund,64159.html


Millenialsi napędzają światowy e-commerce

Z raportu CBRE Logistyka Ostatniej mili wynika, że millenialsi dokonują ponad jednej trzeciej swoich zakupów niespożywczych w internecie, a według prognoz – do 2019 roku zakupy e-commerce obejmą aż 50%.

Sprzedawcy i dystrybutorzy odczuwają coraz silniejszą presję, aby towary konsumpcyjne dostarczać do centrów miast w jak najszybszym czasie. Sektor e-commerce powinien szczególnie zadbać o logistykę ostatniej mili, która będzie wyzwaniem dla tradycyjnego łańcucha dostaw.

http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/raport-cbre-logistyka-miejska-pod-presja-oczekiwan-konsumentow,64275.html


Polskie e-sklepy mają problemy techniczne

Wyniki badań przeprowadzonych przez Plumbr.eu na temat wydajności sklepów internetowych w Polsce pokazują, że 48% polskich e-sklepów ma problemy techniczne związane z funkcjonowaniem serwisów. Z kolei tylko 9% polskich sklepów internetowych nie ma problemów z szybkością, zaś pozostałe ładują się dłużej niż 6 sekund.

http://techcity.pl/2017/09/polowa-polskich-sklepow-internetowych-ma-problemy.html


Polacy chcą rozwoju e-commerce

Badania Mastercard pokazują, że już 9 proc. polskich konsumentów robi e-zakupy codziennie lub prawie codziennie. To najwyższy wynik w Europie. Aby e-sprzedawcy mogli odpowiedzieć na rosnące zapotrzebowanie konsumentów oprócz szerokiego asortymentu, zapewnienia zróżnicowanych form dostawy, powinni zadbać o szybkie i bezpieczne form płatności. Dodatkowo Polacy są mocno przywiązani do polskich e-sklepów – tylko co piąty z nas dokonał w ciągu ostatniego roku zakupu w zagranicznym e-sklepie.

https://www.pb.pl/polacy-chca-wiecej-e-commerce-871825


Logistyka w mieście. Czy rowery zastąpią auta?

Operator logistyczny Dachser testuje rowery dostawcze dla logistyki miejskiej. Na targach transport logistic zaprezentował prototyp roweru z wymiennym nadwoziem, które można łatwo zdemontować za pomocą elektrycznie napędzanej dźwigni. Rowery dostawcze dla ostatniej mili testowane są na razie w Berlinie i Stutgarcie.

Strategia dystrybucji drobnych produktów w ramach logistyki miejskiej jest wyzwaniem dla operatorów. Coraz więcej firm testuje różne koncepcje i rozwiązania konieczne do poruszania się w coraz bardziej utrudnionym ruchu miejskim.

http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/dachser-testuje-rowery-dostawcze-dla-logistyki-miejskiej,64397.html

Leszek Gawinowski

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *