Opakowania zwrotne w logistyce e-commerce – pobierz!

Badanie „Opakowania zwrotne w logistyce e-commerce” jako część projektu „Opracowanie ekologicznego opakowania wielokrotnego użytku do wykorzystania w obsłudze logistycznej e-commerce” – przeprowadzono na zlecenie Arvato Supply Chain Solutions przez ekspertów z Katedry Logistyki i Innowacji Uniwersytetu Łódzkiego.

Autorskie podsumowanie roku 2021

2021 rok przyniósł Arvato Supply Chain Solutions i całej branży logistycznej wiele szans i wyzwań. Związane były one przede wszystkim ze wzmożonym ruchem zakupów przez Internet, ponieważ odsetek Polaków kupujących w sieci wzrósł rok do roku o 4 punkty procentowe, a dla aż 13 proc. konsumentów kanał online stał się kanałem pierwszego wyboru przy kupowaniu różnego rodzaju produktów [1] . Przy takim rozwoju rynek e-commerce powinien osiągnąć poziom 162 mld złotych [2] w przeciągu najbliższych 5 lat. Nie możemy jednak zapominać o problemach z przerwanymi lub zerwanymi łańcuchami dostaw, które przyczyniły się do problemów firm z wielu sektorów.

Markeplace czy sklep marki? Preferencje zakupowe – badanie

W naszym badaniu postanowiliśmy przyjrzeć się temu, jak klienci postrzegają różnice pomiędzy sklepami marek oraz platformami zakupowymi, gdzie wolą kupować i na jakie kryteria w pierwszej kolejności zwracają uwagę.

Autorskie podsumowanie 2020 roku

Rok 2020 był dla branży logistycznej bardzo wymagający i pełen wyzwań. Dla Arvato Supply Chain Solutions w Polsce był on związany przede wszystkim ze wzrostami wolumenów obsługiwanych klientów e-commerce. Konsumenci ruszyli na e-zakupy, a operatorzy logistyczni – do zorganizowania łańcucha dostaw z wysyłką milionów paczek każdego miesiąca.

Digital Transformation Journey

Żyjemy w świecie danych, w którym każdy nasz ruch jest rejestrowany cyfrowo. Tego trendu zatrzymać się nie da, więc lepiej za nim podążać niż pozostać daleko w tyle. W Arvato chcemy nie tylko za nim podążać, lecz także go napędzać, a nawet kreować!

Autorskie podsumowanie roku 2019

Rok 2019 – tak jak przewidywaliśmy – przyniósł całej branży e-commerce znaczące wzrosty. Z pewnością wzrostowi pomogły wprowadzone obostrzenia dla handlu w niedziele. Konsumenci przyzwyczaili się do zakupów online, stały się one dla nich naturalne, a ścieżki ROPO lub odwróconego ROPO bardziej intuicyjne.

E-commerce: już nie „nice- to-have”, ale „must have”

Prognozy dotyczące polskiego rynku sprzedaży internetowej, stawiane przez ekspertów na początku 2018 roku, w większości się sprawdziły. Wiedzieliśmy, że będą wzrosty; że wpłynie na nie RODO; że kluczowym pytaniem będzie nie „czy”, ale „ile” inwestować w e-commerce.