Digital Transformation Journey

Żyjemy w świecie danych, w którym każdy nasz ruch jest rejestrowany cyfrowo. Tego trendu zatrzymać się nie da, więc lepiej za nim podążać niż pozostać daleko w tyle. W Arvato chcemy nie tylko za nim podążać, lecz także go napędzać, a nawet kreować!

Czym jest transformacja cyfrowa?

To przede wszystkim integracja technologii cyfrowej z obszarami biznesu, która poprzez zmiany w firmie pozwala dostarczać dodatkowych wartości, zarówno wewnątrz przedsiębiorstwa, jak i klientom. Co ciekawe, technologie informatyczne dawniej wspomagały tylko pracę w firmach, natomiast dzisiaj stają się ich głównym motorem napędowym. Trudno się nie zgodzić, iż moc obliczeniowa komputerów jest niezbędna do wykonywania większości procesów w przedsiębiorstwie. Nie możemy jednak zapominać, że pełna odpowiedzialność za wdrożenie i powodzenie projektu stoi po stronie pracowników. To dosadnie pokazuje, że to właśnie odpowiednie podejście ludzi, ich inicjatywa oraz gotowość na zmiany pozwala nam przeprowadzić oczekiwaną cyfrową transformację.

Człowiek vs komputer

Wiele osób to zdziwi, ale machine learning, czy komputerowe podejmowanie decyzji nie są pojęciami nowymi.
Już w 1996 roku doszło do pojedynku szachowego pomiędzy ówczesnym mistrzem Garri Kasparowem, a komputerem Deep Blue. Początkowo mistrz wygrał 4:2. Jednak rok później, po wprowadzeniu ulepszeń systemowych, człowiek musiał uznać wyższość maszyny. Pojedynek ten uświadomił nam, iż komputer jest w stanie szybciej przetwarzać większe ilości danych, a także dokonuje bardziej szczegółowych analiz, przez co w konsekwencji podejmuje trafniejsze decyzje. Dlaczego zatem nie wykorzystywać go w innych dziedzinach?

Cyfrowe zmiany w Arvato

W 2019 roku w Arvato Supply Chain Solutions na całym świecie rozpoczęliśmy program Digital Transformation Journey, którego celem jest transformacja firmy w kierunku organizacji Data-Driven.

Data-Driven to nie tylko wdrożenie i wykorzystanie rozwiązań Big Data czy optymalizacje oparte na algorytmach sztucznej inteligencji. To przede wszystkim kultura organizacyjna, gdzie praca opiera się na danych, które wykorzystywane są w procesach decyzyjnych.

Bycie liderem branży zarządzania międzynarodowym łańcuchem dostaw zobowiązuje nas do dostarczania naszym klientom najnowszych technologicznie rozwiązań.

Sprawne wykorzystanie danych oraz szybkie i celne decyzje, pozwolą nam lepiej dostosowywać się do zmian na rynku i skuteczniej wdrażać nowości w swoich usługach.

W ramach transformacji w Arvato Supply Chain Solutions skoncentrowaliśmy się na trzech obszarach:

  • Data Management: głównym zadaniem tego obszaru jest zarządzanie jakością i wiarygodnością danych.
    Dział ten również zarządza dostępem do nich oraz wskaźnikami KPI.
  • Data Analytics: obszar odpowiedzialny za „przekuwanie” danych w informacje, udzielanie rekomendacji oraz prognozowanie.
  • Digital Transformation: obszar odpowiedzialny za optymalizację naszych procesów przy wykorzystaniu rozwiązań cyfrowych m.in. uczenia maszynowego, sztucznej inteligencji, rozpoznawania obrazów czy rozwiązań RPA (robotyzacja procesów).

Obecnie w ramach powyższych obszarów realizujemy m.in. takie projekty jak:

  1. Zastosowanie technologii rozpoznawania obrazów w procesach logistycznych
  2. AI we wspomaganiu decyzji
  3. System business intelligence w logistyce (BI)
  4. Wykorzystanie sztucznej inteligencji do zarządzania procesami magazynowymi
Lidia Ratajczak-Kluck

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *