Szybko, elastycznie czy tanio? Oczekiwania klientów względem dostaw w e-commerce

Z dostawą zamówienia nierozerwalnie łączą się trzy kwestie – elastyczność firmy kurierskiej, czas realizacji i koszt dostarczenia paczki. Który z tych czynników ma większe znaczenie dla kupujących online? Jak spełnić ich oczekiwania?

Nie tylko produkt. O pozytywnym doświadczeniu zakupowym

Zgodnie z prognozami Walkera do 2020 roku customer experience zastąpi cenę i produkt jako kluczowy wyróżnik marki. Obecnie już 86 procent kupujących jest skłonnych zapłacić więcej za pozytywne doświadczenie zakupowe [2] . Czym są, jak będą rosły wymagania klientów oraz w jaki sposób marki działające w e-commerce powinny przygotować się na rewolucję w customer experience?

Kim są klienci sklepów internetowych? Zakupy w różnych grupach wiekowych

Czy tradycyjna demografia ma wciąż sens? Choć w myśl postdemografii należy analizować zachowania jednostek, raporty o e-commerce nadal segmentują klientów pod kątem wieku, płci czy wykształcenia. Wciąż istnieją bowiem zależności demograficzne wpływające na e zakupy.

Social media w e-commerce. Klienci z Google vs klienci z Facebooka

Obecność w wyszukiwarce była niegdyś podstawą generowania ruchu na platformie sprzedażowej. Dziś tę rolę równie często pełnią kanały w mediach społecznościowych. Kim są użytkownicy Google’a oraz Facebooka czy Instagrama? Jak do nich dotrzeć i zachęcić do zakupu?

Czy sklepy internetowe wykorzystują niehandlowe niedziele?

W związku z ograniczeniem handlu w niedzielę 15 proc. konsumentów deklaruje, że przerzuciło się na zakupy online (1) . Czy e-sklepy wykorzystują pojawienie się nowych klientów? Jakie działania podejmują, żeby podnosić poziom sprzedaży?

Jak doświadczenia klienta w e-commerce zmieniły zakupy offline?

Choć rośnie znaczenie e commerce we współczesnym układzie sił w polskim handlu, sklepy tradycyjne wciąż mają się dobrze. Muszą jednak stworzyć odpowiednie narzędzia odpowiadania na nowe potrzeby e konsumentów. Tylko w ten sposób będą w stanie zwiększać sprzedaż offline.

Jak wykorzystać wideo w e-commerce?

Przeciętny użytkownik Internetu spędza półtorej godziny dziennie oglądając treści wideo, a 15 proc. z nich robi to przez co najmniej trzy godziny (Wyzowl, „The State of Video Marketing 2018”). W jaki sposób e-sklep może zmonetyzować rosnącą oglądalność wideo?

Metody zarządzania łańcuchem dostaw

Mówi się, że konkurują ze sobą nie firmy, tylko łańcuchy dostaw będące wynikiem współpracy między różnymi partnerami. Zarządzanie łańcuchem dostaw stało się elementem strategii przedsiębiorstwa, na podstawie którego budowana jest jego przewaga konkurencyjna. Co zatem należy o nim wiedzieć?

Zintegrowana logistyka – System 4PL

Optymalizacja kosztów, udoskonalenie operacji ku zwiększeniu efektywności czy dostęp do bazy wiedzy o rynku to najważniejsze z nich, stąd rosnąca popularyzacja usługi 4PL.

Click & Collect w e-commerce

Rozwiązania omnichannel zrewolucjonizowały zachowania zakupowe i momentalnie przyzwyczaiły konsumentów do nowych, szybszych i wygodniejszych opcji zamawiania i doręczania przesyłek. Jednym z najchętniej wybieranych rozwiązań jest opcja Click & Collect.