Koszty logistyczne obejmują cztery główne obszary: koszty powierzchni i infrastruktury magazynowej, koszty personelu, koszty zapasu magazynowego oraz koszty transport.. Z perspektywy firm czy marek logistyka to zawsze koszty. Na co zwrócić uwagę decydując, czy robić to samemu, czy skorzystać z operatora logistycznego i gdzie szukać oszczędności na logistyce, by w ich efekcie nie stracić na jakości i terminowość?
Autor: Jadwiga Żurek
Rynek opakowań dla e-commerce: trendy i przyszłość
Rynek tworzonych dla e-commerce opakowań dynamicznie się rozwija, odpowiadając na zmieniające się potrzeby konsumentów oraz wyzwania związane z ekologią i logistyką. Najnowsze trendy oscylują przede wszystkim wokół popularności opakowań zwrotnych, nadających się do recyklingu, kompostowalnych i pozbawionych plastikowych wypełniaczy.
Click & Collect w e-commerce
Rozwiązania omnichannel zrewolucjonizowały zachowania zakupowe i momentalnie przyzwyczaiły konsumentów do nowych, szybszych i wygodniejszych opcji zamawiania i doręczania przesyłek. Jednym z najchętniej wybieranych rozwiązań jest opcja Click & Collect.
Ekonomia współdzielenia w logistyce
Sharing economy to nie tylko ważny współcześnie trend, ale także model działania nie tylko w społecznościach lokalnych, z którymi był do tej pory kojarzony, ale także w biznesie. Wiele konceptów opartych jest na tym modelu, jednak logistyka podchodziła do nich do tej pory z dużą ostrożnością. To się jednak zmienia. Jak ekonomia współdzielenia zmienia naszą branżę?
Rynek zabawek w Polsce i na świecie
Sektor zabawek w Polsce i na świecie ma się bardzo dobrze. Wzrosty notują zabawki w kilku kategoriach, rośnie także sprzedaż zabawek w kanale online, który w Polsce w 2028 roku ma mieć ponad 30-procentowy udział w sprzedaży ogółem . Jak wygląda branża, jak zmieniają się zwyczaje zakupowe klientów i co kupujemy najczęściej?
Czy handlowe niedziele mogą zmienić nasze dotychczasowe przyzwyczajenia?
W Polsce od 2018 roku obowiązuje zakaz w handlu w niedziele – z wyłączeniem tzw. niedziel handlowych. Od przyszłego zakaz ten może zostać zniesiony albo częściowo poluzowany. Co się zmieni, jeśli te zmiany zostaną wprowadzone w życie?
Branża odzieżowa w Polsce
Branża fashion – tak kluczowa dla polskiej gospodarki – cały czas narażona jest na wiele zmiennych – zarówno pod względem gospodarczym, jak i społecznym. I do tego właściwie musimy się przyzwyczaić. 2023 r. był trudny dla wielu działających w tym sektorze firm, z tym większą nadzieją zarówno producenci, jak i cały sektor modowy oczekuje pozytywnych zmian w nadchodzących miesiącach.
Trendy w e-commerce 2024
Po latach dynamicznego wzrostu w e-commerce, eksperci wskazywali, że 2023 rok będzie okresem spowolnienia i wielu wyzwań. Na szczęście te prognozy nie do końca się sprawdziły, a odsetek kupujących online Polek i Polaków rośnie i – według raportu „E-commerce w Polsce 2023” wynosi obecnie aż 79 proc. Eksperci Statista podkreślają, że Polska nadal jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie.
Cross border e-commerce – krok do sukcesu
Sprzedaż online w naszym kraju w 2022 r. osiągnęła rekordowy poziom, przekraczając kwotę 100 mld zł. Za cztery lata ma urosnąć do prawie 190 mld i stanowić 17% całego polskiego handlu – wynika z raportu „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2018-2027” . Z kolei badanie „E-commerce w Polsce 2023″ pokazuje, że w polskich e-sklepach kupuje 75 proc. internautów, a aż 30 proc. robi zakupy w serwisach zagranicznych. O naszego klienta walczą globalne sklepy i platformy marketplace, a rywalizujące z nimi na polskim rynku rodzime e-commerce’y szansy na rozwój i wzrosty coraz częściej szukają w cross-border e-commerce (CBEC). Jak przygotować się do sprzedaży za granicą, by zwiększyć swoje szanse na sukces?
Omnichannel: doświadczenia, personalizacja, dobra cena
Hasło „omnichannel” to słowo-klucz dla wszystkich wdrożeń nowych kanałów sprzedaży. Niestety często w praktyce oznacza chaos komunikacyjny, który nie pozwala konsumentom na naturalne, bezszwowe doświadczenia zakupowe.