W Polsce od 2018 roku obowiązuje zakaz w handlu w niedziele – z wyłączeniem tzw. niedziel handlowych. Od przyszłego zakaz ten może zostać zniesiony albo częściowo poluzowany. Co się zmieni, jeśli te zmiany zostaną wprowadzone w życie?
Autor: Jadwiga Żurek
Omnichannel: doświadczenia, personalizacja, dobra cena
Hasło „omnichannel” to słowo-klucz dla wszystkich wdrożeń nowych kanałów sprzedaży. Niestety często w praktyce oznacza chaos komunikacyjny, który nie pozwala konsumentom na naturalne, bezszwowe doświadczenia zakupowe.
Rynek home decor na świecie i w Polsce
Wystrój domu jest jednym z jego najważniejszych elementów, dzięki któremu zyskuje on indywidualny charakter. Przez zmianę wystroju można otrzymać zupełnie nową przestrzeń nie inwestując w ten cel dużo pieniędzy. Ostatnie lata pokazują, że zainteresowanie produktami home&decor nie maleje, a pandemia spowodowała duży rozwój tej branży. Jak zmieniała się dynamika rynku, co miało na nią wpływ i jak może wyglądać sytuacja w najbliższej przyszłości?
Rynek biżuterii w Europie
Po ostatnich spadkach, spowodowanych m.in. pandemią i lockdownem, na rynku biżuterii widać odbicie i stabilizację, a nawet nieznaczne tendencje wzrostowe. Eksperci szacują, że wartość rynku biżuterii, zegarków i dóbr luksusowych wyniesie w 2023 roku ponad 345 mld euro , zaś rynek będzie rósł rocznie o 2,64 proc. (CAGR 2023-2026) , osiągając w 2026 r. przychody wielkości 418,9 mld dolarów . To bez wątpienia niezwykle optymistyczne prognozy.
Dyrektywa Omnibus i inne zmiany prawne dla e-commerce
Od 28 maja 2022 roku na terenie całej Unii Europejskiej obowiązuje Dyrektywa Omnibus. Polska wdrożyła ją z opóźnieniem, bo znowelizowane przepisy implementujące dyrektywę weszły w życie 1 stycznia 2023 roku. Co zmienia Omnibus, a także dyrektywy: towarowa oraz cyfrowa i dlaczego to tak ważny temat dla e-commerce?
Rynek kosmetyczny w Polsce i na świecie
Branża kosmetyczna wydaje się odporna na zawirowania rynkowe, a eksperci przewidują dalsze jej wzrosty na poziomie 3-5 proc. I choć potencjalnych spowalniaczy wzrostów było już sporo – pandemia, niepokój na wielu rynkach, galopująca inflacja – to wydaje się, że większość negatywnych czynników okazuje się nieistotna w obliczu naszej potrzeby dbania o siebie, napędzanej przez coraz sprawniejszy marketing i social media. Pomaga też zwiększanie siły nabywczej młodych, aktywniejsze korzystanie z kosmetyków – także tych premium – przez silver generation oraz dynamicznie powiększające się spektrum produktów dla mężczyzn.
Ekologia w magazynie
Ekologia w magazynie opiera się nie tylko na dobrych praktykach, ale też, od paru lat, jest objęta precyzyjnymi regułami raportowania niefinansowego (ESG). 2023 rok będzie przełomowy w zakresie zielonego budownictwa obiektów przemysłowych i magazynowych.
Rynek obuwia w e-commerce
W 2028 roku Polacy będą użytkowali aż 84 miliony par obuwia – wynika z danych Statista. Obecnie na każdego z nas przypada średnio 2,34 pary butów . Rynek obuwniczy rośnie w siłę. Kupujemy więcej, częściej wymieniamy, a zakupy coraz śmielej robimy przez internet. Jak wygląda nasz rynek obuwia i jakie są jego perspektywy?
Rynek branży optycznej w Europie
Oprawki do okularów, szkła korekcyjne, okulary przeciwsłoneczne, szkła kontaktowe to tylko wybrane elementy coraz szerszej oferty branży optycznej. Okulary służą nie tylko poprawie wzroku, ale są modne i stały się rodzajem biżuterii i manifestacją określonego stylu. Jak rozwija się ten rynek w Polsce i Europie?
Logistyka 4PL
4 PL (ang. Fourth Party Logistics) to usługa, która uwzględnia realizację wszystkich procesów logistycznych występujących na całym łańcuchu dostaw. Zintegrowana logistyka jest kluczem do sukcesu firm i sklepów. Dlaczego się opłaca?