Cross border e-commerce

Kiedy 5 lat temu pisałam na temat e-handlu transgranicznego, byliśmy na początku długiej drogi, a polscy e-sprzedawcy obawiali się sprzedaży poza granicami naszego kraju. Od tamtego czasu na polskim rynku e-commerce wiele się zmieniło. Kupujemy online jak mało który kraj na świecie. Powstają poradniki dla zagranicznych firm, mówiące o potencjale naszego rynku i dlaczego obecność na nim jest tak opłacalna. Ale niestety w samym naszym CBEC niewiele się zmieniło.

Rynek produktów dziecięcych w e-commerce w Polsce

Wartość rynku produktów dla dzieci w Polsce wynosi 14,9 mld złotych – wynika z raportu PMR „Handel detaliczny produktami dla dzieci w Polsce 2021”. Co ważniejsze – już prawie jedna trzecia wszystkich zakupów (30,8 proc.) to zakupy dokonywane przez Internet . Jak wygląda ten rynek, na jakie kategorie się dzieli i jakie trendy można na nim zaobserwować?

Automatyzacja logistyki w magazynach Arvato Supply Chain Solutions – wybrane rozwiązania

Rozwój kanału e-commerce determinuje popyt na usługi logistyczne. Wrastające wolumeny oraz zmienne zapotrzebowanie na pracowników wymusza zastosowania systemów automatyzujących procesy magazynowe.

Rynek wina w Polsce, na świecie i w e-commerce

Rynek napojów alkoholowych wciąż rośnie. Pojawiają się na nim nowe trendy, do których należą między innymi alkohole produkowane rzemieślniczo przez mniejsze browary czy lokalne winnice, coraz bardziej oryginalne smaki, a także kanał ich zakupów – coraz więcej konsumentów decyduje się bowiem na zamawianie alkoholi online z dostawą do domu. Jak wygląda rynek winiarski na świecie oraz w Polsce?

Trendy w e-commerce na 2022

Analizując trendy w e-commerce na 2022 chciałabym się skupić na obszarach, które będą miały niebagatelny wpływ na marki i na całą branżę e-commerce – są nimi: świadome kupowanie, ekologia, wzrost roli doświadczenia zakupowego, personalizacja i systemy wspierające lojalizację klientów.

Trendy w oprogramowaniu: cyfrowe zarządzanie łańcuchem dostaw

Łańcuchy dostaw w idealny sposób nadawały się do prac cyfryzacyjnych. Ich wieloetapowość i czytelna procesowość – od planowania, poprzez realizację (magazynowanie, konfekcjonowanie, dostarczenie produktu) aż po kontrolę wszystkich etapów i zamknięcie zlecenia – sprawia, że współcześnie nie tylko niezbędne, ale wręcz konieczne jest skorzystanie z dostępnych technologii.

Dlaczego e-commerce stał się strategicznym elementem biznesu?

Zakupy online stały się codziennością. Chciałabym dziś jednak spojrzeć na e-commerce nie z perspektywy konsumenta, ale firm, które dzięki popularności kanału e-commerce zyskały wiele korzyści, rozwinęły się, stworzyły nowe miejsca pracy, a niektóre – dzięki temu powstały. E-commerce jest obecnie kluczowym elementem prowadzenia wielu biznesów.

Rynek marketplace

W dynamicznym tempie rośnie popularność platform sprzedażowych, zwanych też marketplace’ami. W 2020 roku konsumenci na całym świecie wydali w 100 największych ponad 2,67 bilionów dolarów . W którą stronę zmierza ten rynek i dlaczego klienci lubią multizakupy?

Zwroty w e-commerce

Zwroty w e-commerce to nieodłączny element sprzedaży, a obsługa zwrotów na stałe wpisała się w obsługę e-commerce. Wzrost liczby zamówień przez internet wpływa także na zwiększanie się ilości zwracanych lub wymienianych towarów. A dla wielu klientów standard zwrotu – jego wygoda, forma nadania, komunikacja na każdym z etapów, szybkość zwrócenia środków na konto – wpływa na chęć ponownego zakupu w danym e-sklepie. Przyjrzyjmy się zatem zwrotom.

Rynek e-commerce w Turcji

Turcja to rozwijający się rynek e-commerce, którego wartość dynamicznie rośnie. Choć Turcy bardzo powoli zmieniają swoje zwyczaje konsumenckie, zakupy online stają się tam coraz popularniejsze.