Edukacja nowych pracowników z perspektywy e-commerce: nowe zawody i nowe umiejętności

Przewidywanie jakie zawody będą najbardziej potrzebne na rynku za 10 lat jest jak wróżenie z fusów. Z całą pewnością możemy jednak stwierdzić jakie są potrzebne już teraz. W związku z rozwojem branży e-commerce w Polsce brakuje nam e-commerce menedżerów, koordynatorów, liderów zespołów e-commerce i wielu innych. Kim są, kim być powinni i jakie obowiązki stoją przed nimi?

Czy i kiedy w Polsce skończą się płatności gotówką?

Porównując się do innych – Polska jest liderem bezgotówkowych płatności zbliżeniowych. Z kolei w czołówce krajów, które postawiły na płatności mobilne są Chiny, kraje skandynawskie i USA. Co się wydarzy w następnych latach i czy zupełnie zrezygnujemy z gotówki?

Rok 2018 w e-commerce i trendy na 2019. Nadchodzi automatyzacja

Rok 2018 był dla e-commerce rokiem dużych zmian – zarówno ze względu na zmiany prawne i ekonomiczne, jak i te związane z oczekiwaniami konsumentów. Nic też nie zapowiada, żeby rok 2019 był spokojniejszy. Na jakie trendy warto zwrócić uwagę?

Rozszerzona i wirtualna rzeczywistość zmieni e-commerce

Przełom w użyciu rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości w e-handlu prognozuje się od dłuższego czasu. Najprawdopodobniej minie jeszcze kilka lat zanim rewolucja nadejdzie – ale najwięksi gracze na rynku są już do niej przygotowani.

Kim są klienci marek luksusowych online? Casus millenialsów

Chińscy konsumenci i millenialsi – to oni są odpowiedzialni za wzrosty w branży produktów luksusowych. Według Bain&Company, dzięki nim marki luksusowe do 2025 roku osiągną sprzedaż na poziomie 459 milionów dolarów [1] .

Marki luksusowe online: stan rynku i 5 głównych trendów

Marki luksusowe rządzą się swoimi prawami: im mniejsza podaż, tym większy popyt, co z kolei bezpośrednio wpływa na ceny. Wydawać by się mogło, że pojawienie się produktów luksusowych w wielu sklepach i w różnych kanałach sprzedaży – w tym w Internecie – nie jest dla nich wskazane. Nic bardziej mylnego.

Szybko, elastycznie czy tanio? Oczekiwania klientów względem dostaw w e-commerce

Z dostawą zamówienia nierozerwalnie łączą się trzy kwestie – elastyczność firmy kurierskiej, czas realizacji i koszt dostarczenia paczki. Który z tych czynników ma większe znaczenie dla kupujących online? Jak spełnić ich oczekiwania?

Nie tylko produkt. O pozytywnym doświadczeniu zakupowym

Zgodnie z prognozami Walkera do 2020 roku customer experience zastąpi cenę i produkt jako kluczowy wyróżnik marki. Obecnie już 86 procent kupujących jest skłonnych zapłacić więcej za pozytywne doświadczenie zakupowe [2] . Czym są, jak będą rosły wymagania klientów oraz w jaki sposób marki działające w e-commerce powinny przygotować się na rewolucję w customer experience?

Kim są klienci sklepów internetowych? Zakupy w różnych grupach wiekowych

Czy tradycyjna demografia ma wciąż sens? Choć w myśl postdemografii należy analizować zachowania jednostek, raporty o e-commerce nadal segmentują klientów pod kątem wieku, płci czy wykształcenia. Wciąż istnieją bowiem zależności demograficzne wpływające na e zakupy.

Social media w e-commerce. Klienci z Google vs klienci z Facebooka

Obecność w wyszukiwarce była niegdyś podstawą generowania ruchu na platformie sprzedażowej. Dziś tę rolę równie często pełnią kanały w mediach społecznościowych. Kim są użytkownicy Google’a oraz Facebooka czy Instagrama? Jak do nich dotrzeć i zachęcić do zakupu?