Dobry trend: re-commerce na świecie

Re-commerce to nie tylko moda na używane rzeczy. To odpowiedź na nadmierną konsumpcję. Swoim zasięgiem obejmuje kolejne regiony globu, grupy społeczne oraz branże, a firmy zastanawiają się, jak włączyć się w to zjawisko oraz jak na nie odpowiedzieć. Czym jest re-commerce i kto staje się jego beneficjentem?

Rynek pracy w logistyce 2022

Rozwój e-commerce spowodowany pandemią wpłynął na nas wszystkich. Na firmy, które na bieżąco zmieniały swoje strategie sprzedaży, na konsumentów, którzy uczyli się zakupów przez internet kategorii produktów, których do tej pory w ten sposób nie zamawiali, a także na rynek pracy.

Marki luksusowe

Parę lat temu poddałam analizie rynek marek luksusowych. Był to moment, w którym znane brandy wchodziły dopiero do e-commerce, mocno zastanawiając się, czy konsumentom w sieci można zaproponować to samo ekskluzywne doświadczenie zakupowe, co w sklepach stacjonarnych. Zobaczmy, jak zmienił się ten rynek, co na niego wpłynęło, jak dziś marki premium funkcjonują w e-commerce i jaka czeka je przyszłość.

Cross border e-commerce

Kiedy 5 lat temu pisałam na temat e-handlu transgranicznego, byliśmy na początku długiej drogi, a polscy e-sprzedawcy obawiali się sprzedaży poza granicami naszego kraju. Od tamtego czasu na polskim rynku e-commerce wiele się zmieniło. Kupujemy online jak mało który kraj na świecie. Powstają poradniki dla zagranicznych firm, mówiące o potencjale naszego rynku i dlaczego obecność na nim jest tak opłacalna. Ale niestety w samym naszym CBEC niewiele się zmieniło.

Rynek produktów dziecięcych w e-commerce w Polsce

Wartość rynku produktów dla dzieci w Polsce wynosi 14,9 mld złotych – wynika z raportu PMR „Handel detaliczny produktami dla dzieci w Polsce 2021”. Co ważniejsze – już prawie jedna trzecia wszystkich zakupów (30,8 proc.) to zakupy dokonywane przez Internet . Jak wygląda ten rynek, na jakie kategorie się dzieli i jakie trendy można na nim zaobserwować?

Edukacja nowych pracowników z perspektywy e-commerce: nowe zawody i nowe umiejętności

Przewidywanie jakie zawody będą najbardziej potrzebne na rynku za 10 lat jest jak wróżenie z fusów. Z całą pewnością możemy jednak stwierdzić jakie są potrzebne już teraz. W związku z rozwojem branży e-commerce w Polsce brakuje nam e-commerce menedżerów, koordynatorów, liderów zespołów e-commerce i wielu innych. Kim są, kim być powinni i jakie obowiązki stoją przed nimi?

Automatyzacja logistyki w magazynach Arvato Supply Chain Solutions – wybrane rozwiązania

Rozwój kanału e-commerce determinuje popyt na usługi logistyczne. Wrastające wolumeny oraz zmienne zapotrzebowanie na pracowników wymusza zastosowania systemów automatyzujących procesy magazynowe.

Rynek wina w Polsce, na świecie i w e-commerce

Rynek napojów alkoholowych wciąż rośnie. Pojawiają się na nim nowe trendy, do których należą między innymi alkohole produkowane rzemieślniczo przez mniejsze browary czy lokalne winnice, coraz bardziej oryginalne smaki, a także kanał ich zakupów – coraz więcej konsumentów decyduje się bowiem na zamawianie alkoholi online z dostawą do domu. Jak wygląda rynek winiarski na świecie oraz w Polsce?

Trendy w e-commerce na 2022

Analizując trendy w e-commerce na 2022 chciałabym się skupić na obszarach, które będą miały niebagatelny wpływ na marki i na całą branżę e-commerce – są nimi: świadome kupowanie, ekologia, wzrost roli doświadczenia zakupowego, personalizacja i systemy wspierające lojalizację klientów.

Trendy w oprogramowaniu: cyfrowe zarządzanie łańcuchem dostaw

Łańcuchy dostaw w idealny sposób nadawały się do prac cyfryzacyjnych. Ich wieloetapowość i czytelna procesowość – od planowania, poprzez realizację (magazynowanie, konfekcjonowanie, dostarczenie produktu) aż po kontrolę wszystkich etapów i zamknięcie zlecenia – sprawia, że współcześnie nie tylko niezbędne, ale wręcz konieczne jest skorzystanie z dostępnych technologii.