Automatyzacja w e-commerce. Teraźniejszość czy przyszłość?

Czas automatyzacji już nadszedł. Trzy czwarte badanych przez McKinsey przedsiębiorstw już wdraża rozwiązania mające na celu automatyzację procesów – lub planuje to w zbliżającym się roku . O jakich rozwiązaniach automatyzacji warto pomyśleć?

Rosja – przegląd rynku e-commerce

Rosja – jeden z największych i najliczniejszych krajów na świecie to jednocześnie globalna potęga polityczna i ekonomiczna. Czy jej silna pozycja zapewniła rozwój rynku e-commerce porównywalny do tego w USA, Europie Zachodniej czy Chinach? Spójrzmy, jak jest w rzeczywistości.

Voice shopping. Czy e-commerce musi być gotowe na zakupy głosowe?

Rynek smart speakerów rozwija się błyskawicznie. Tylko w 2017 roku sprzedano na całym świecie ponad 80 mln urządzeń głosowych, a do 2021 roku cała kategoria tych urządzeń ma urosnąć aż o 84 proc. (Euromonitor International). Czy to zapowiedź kolejnej rewolucji w e-commerce?

VAS może Cię wyróżnić

Value-Added Services, czyli usługi wartości dodanej, rozwijają się w każdej branży, w której najważniejsza jest satysfakcja klienta końcowego. Najsilniej zaznaczyły się zwłaszcza w logistyce e-commerce i sprzedaży w formule omnichannel, szczególnie dla branży fashion i beauty, ale również w obszarze usług telekomunikacyjnych. Co jest usługą ponadstandardową, a które zadania można zakwalifikować już jako standard?

Rynek e-commerce w Stanach Zjednoczonych

Stany Zjednoczone to największy rynek konsumencki na świecie, dwa razy większy niż cały rynek Unii Europejskiej. USA – pomimo rosnącej pozycji Chin – pozostają największą gospodarką świata, odpowiadającą za prawie 25 proc. światowej gospodarki. Prognozuje się, że do roku 2050 amerykańska gospodarka ma być warta aż 34 biliony dolarów.

Rola marketplace’ów w e-commerce

Eksperci wskazują rozwój marketplace’ów jako kluczowy trend na najbliższe lata dla e-commerce. Nie tylko dlatego, że już obecnie notują wzrosty sprzedaży większe niż bezpośrednio ze stron marek, ale przede wszystkim ze względu na ich zmieniającą się rolę w kontaktach z konsumentami. Jeśli potraktujemy marketplace jako partnera zakupowego i uwzględnimy ich rolę w rozwoju naszego e-sklepu, współpraca z pewnością się opłaci.

Siła rekomendacji E2E customer w e-commerce w Polsce

Z badań przeprowadzonych przez Spiegel Research Center pod koniec 2018 roku wynika, że aż 95 proc. klientów czyta opinie innych użytkowników przed dokonaniem zakupu, a wyświetlenie co najmniej pięciu opinii na stronie internetowej e-sklepu podnosi konwersję aż o 270 proc. Analiz polskich i światowych można przytaczać wiele. I choć różnią się nieco ilościowym podejściem, jedno jest pewne – rekomendacje internautów są siłą przy e-zakupach i powinny stanowić wskazówkę dla całego e-commerce, o jaki obszar działania należy szczególnie zadbać.

Chiny. Przegląd rynku e-commerce

Jeszcze 10 lat temu chiński rynek stanowił mniej niż 1 proc. światowego rynku e-commerce. Dziś jego udział wynosi już 42 proc. [1] To aktualnie największy oraz najbardziej nowoczesny rynek e-sprzedaży na świecie – i nic nie wskazuje na to, by jego rozwój miał zahamować.

Edukacja nowych pracowników z perspektywy e-commerce: nowe zawody i nowe umiejętności

Przewidywanie jakie zawody będą najbardziej potrzebne na rynku za 10 lat jest jak wróżenie z fusów. Z całą pewnością możemy jednak stwierdzić jakie są potrzebne już teraz. W związku z rozwojem branży e-commerce w Polsce brakuje nam e-commerce menedżerów, koordynatorów, liderów zespołów e-commerce i wielu innych. Kim są, kim być powinni i jakie obowiązki stoją przed nimi?

Czy i kiedy w Polsce skończą się płatności gotówką?

Porównując się do innych – Polska jest liderem bezgotówkowych płatności zbliżeniowych. Z kolei w czołówce krajów, które postawiły na płatności mobilne są Chiny, kraje skandynawskie i USA. Co się wydarzy w następnych latach i czy zupełnie zrezygnujemy z gotówki?