Ekologia w magazynie

Jeszcze kilka lat temu nikt nie mówił o ekologii w magazynie. Ostatnia dekada zmieniła wszystko – podejście najemców, operatorów logistycznych i samych klientów. Wszak odpowiedzialne firmy to takie, które – o ile to możliwe – na każdym etapie łańcucha dostaw starają się wprowadzać bardziej zrównoważone środowiskowo rozwiązania. Jaki zatem powinien być ekologiczny magazyn?

Największe rynki e-commerce w Europie: UK vs Niemcy vs Francja

Wielka Brytania, Niemcy i Francja to europejskie potęgi na rynku e-commerce. Pobierz infografikę i dowiedz się, jaka jest specyfika danego rynku, ilu użytkowników kupuje online i jakie kategorie zakupowe są najpopularniejsze!

5 trendów w branży fashion

Rok 2020 zmienił przewidywania ekspertów branży fashion. Dawne prognozy nie stały się nieaktualne; wymagają jednak weryfikacji pod kątem stylu życia konsumentów oraz roli, którą pełnią w nim zakupy modowe. Jaka jest branża w 2020 roku i w którym kierunku zmierza?

Dane osobowe jako waluta

Digitalizacja gospodarki i zmieniające się modele biznesowe doprowadziły do sytuacji, w której dane osobowe stały się walutą. Jak to się wydarzyło? Dlaczego firmy gromadzą i analizują dane? Jakie wyzwania czekają na ecommerce?

Rynek FMCG w e-commerce

Udział e-zakupów w światowym handlu produktów szybkozbywalnych wynosi obecnie mniej niż 7 proc. Szacunki ekspertów wskazują jednak na szybki wzrost. Do 2022 roku eFMCG stanowić między 10 a 12 proc. całkowitej sprzedaży produktów w tej kategorii i tym samym, przekroczyć próg 400 mld dolarów.

Rynek e-commerce w Wielkiej Brytanii (UK)

Brytyjski rynek e-sprzedaży kreuje globalne trendy w e-commerce – wszak jest trzecim rynkiem e-commerce na świecie pod względem wielkości i uznaje się go za najdojrzalszy w całej Europie. Sprawdzam więc, jak wygląda e-commerce w UK.

Rynek obuwia w e-commerce

Jeszcze kilkanaście lat temu nikt z nas nie zdecydowałby się na zakup obuwia bez mierzenia. Dziś sprzedaż butów w Europie już w 20 proc. przeniosła się do internetu . Dlatego przyglądam się ciekawemu, różnorodnemu i bardzo prężnemu rynkowi obuwia w e-commerce.

Jak określić i korzystać z KPI w logistyce i nie tylko?

Mierzenie wskaźników to absolutna konieczność – inaczej nie wiedzielibyśmy, czy spełniamy cele biznesowe oraz oczekiwania naszych klientów. Wybór kluczowych z nich jest jednak poważnym wyzwaniem. Jakie KPI warto ustalić?

Rynek e-commerce w Hiszpanii

Hiszpania zaskakuje – nie tylko jako destynacja wakacyjna, ale też jako rynek e-sprzedaży. Hiszpanie kupują niemalże tylko lokalnie, na e-zakupach korzystają przede wszystkim ze smartfonów oraz oczekują ultraszybkich dostaw. Oto analiza rynku innego niż wszystkie.

E-commerce w Azji – pobierz infografikę

Oczy inwestorów e-commerce kierują się w stronę Azji, która oferuje rzesze konsumentów chętnych do zakupów w sieci. Podsumowaliśmy trzy rynki e-sprzedaży: Indii, Japonii i Azji Południowo-Wschodniej, by pokazać kierunki inwestycji z największym potencjałem.