W 2023 r. ponad jedna trzecia globalnych zamówień online pochodziła z platform typu marketplace. Czy rynek ten nadal będzie rozwijał się w takim tempie?
Autor: Leszek Gawinowski
Obietnice logistyczne najlepiej ocenianych sklepów internetowych
W świecie e-commerce, zadowolenie klientów to klucz do sukcesu, a jednym z fundamentów budowania pozytywnych doświadczeń zakupowych jest sprawna logistyka.
Opakowania w e-commerce – dane z rynku
Zobacz najnowsze dane dotyczące opakowań w e-commerce. Poznaj najważniejszych eksporterów na rynku oraz dowiedz się, jakie kroki podejmują w kierunku zrównoważonego rozwoju.
Za co sklepy internetowe najczęściej otrzymują pozytywne i negatywne opinie?
Opinie klientów odgrywają kluczową rolę w budowaniu zaufania do sklepów internetowych. Zobacz, za co e-sklepy najczęściej otrzymują pochwały oraz co jest źródłem krytyki ze strony kupujących.
Rynek odzieży używanej w e-commerce
Rynek sprzedawanej online odzieży używanej przeżywa obecnie prawdziwy rozkwit. Konsumenci coraz chętniej sięgają po ubrania z drugiej ręki, zarówno ze względu na rosnącą świadomość ekologiczną, jak i chęć znalezienia unikalnych produktów czy zaoszczędzenia pieniędzy. Na przestrzeni ostatniej dekady podejście Polaków do korzystania z używanych przedmiotów ogromnie się zmieniło. Według badania „Polacy i rzeczy używane” przeprowadzonego przez CBOS, obecnie aż 83% proc. respondentów twierdzi, że takie zakupy są przejawem troski o środowisko naturalne.
Zwroty w e-commerce w Europie
Zwroty zakupów online to jeden z kluczowych aspektów e-commerce, który znacząco wpływa na funkcjonowanie sklepów internetowych. Mimo pełnej świadomości o zwrotach i konieczności ich przetwarzania, nadal pozostają one największym wyzwaniem zarówno dla kupujących, jak i sprzedających.
Jak operator logistyczny może pomóc w rozwoju sprzedaży międzynarodowej (cross-border)?
Nikt nie ma wątpliwości, że rozwój firm zależy m.in. od ekspansji i rozwoju strategii wejścia na międzynarodowe rynki. Cross border e-commerce rozwija się skutecznie, choć w ostatnich latach zarówno pandemia, jak i recesja wpłynęły na nieco mniejsze wzrosty sprzedaży w formule CBEC. Jednak eksperci podchodzą do sprzedaży międzynarodowej optymistycznie, szacując, że do 2032 roku osiągnie roczną stopę zwrotu (CAGR) na poziomie prawie 16 proc. . Czy i w jaki sposób operatorzy logistyczni mogą pomóc w rozwoju sprzedaży międzynarodowej?
Jak różnią się Dyrektywa Omnibus i Dyrektywa towarowa w poszczególnych państwach członkowskich Unii Europejskiej?
Do rozwoju międzynarodowego e-handlu przyczyniają się zarówno coraz większe możliwości technologiczne, jak i rosnące zaufanie konsumentów do transakcji online. To sprawiło, że zagadnienia związane z bezpieczeństwem sprzedaży transgranicznej stały się jednym z priorytetów dla Unii Europejskiej i jej państw członkowskich. UE stale doskonali przepisy w celu zapewnienia skutecznej ochrony konsumentom oraz ułatwienia ekspansji zagranicznej przedsiębiorcom. Harmonizacja regulacji w państwach członkowskich przynosi korzyści obu tym grupom – klienci mający poczucie bezpieczeństwa chętniej dokonują zakupów, a sprzedawcy mogą zapoznać się i wdrożyć lokalne przepisy w najpełniejszy sposób.
Rynek zabawek w Europie
Sprawdzamy sytuację na rynku zabawek w e-commerce – na świecie, w Europie i w Polsce. Poznaj zachowania konsumentów oraz najnowsze danena rynku zabawek!