Rynek odzieży używanej w e-commerce

Rynek sprzedawanej online odzieży używanej przeżywa obecnie prawdziwy rozkwit. Konsumenci coraz chętniej sięgają po ubrania z drugiej ręki, zarówno ze względu na rosnącą świadomość ekologiczną, jak i chęć znalezienia unikalnych produktów czy zaoszczędzenia pieniędzy. Na przestrzeni ostatniej dekady podejście Polaków do korzystania z używanych przedmiotów ogromnie się zmieniło. Według badania „Polacy i rzeczy używane” przeprowadzonego przez CBOS, obecnie aż 83% proc. respondentów twierdzi, że takie zakupy są przejawem troski o środowisko naturalne.

Cross-border e-commerce w Europie

Jak operator logistyczny może pomóc w rozwoju sprzedaży międzynarodowej (cross-border)?

Nikt nie ma wątpliwości, że rozwój firm zależy m.in. od ekspansji i rozwoju strategii wejścia na międzynarodowe rynki. Cross border e-commerce rozwija się skutecznie, choć w ostatnich latach zarówno pandemia, jak i recesja wpłynęły na nieco mniejsze wzrosty sprzedaży w formule CBEC. Jednak eksperci podchodzą do sprzedaży międzynarodowej optymistycznie, szacując, że do 2032 roku osiągnie roczną stopę zwrotu (CAGR) na poziomie prawie 16 proc. . Czy i w jaki sposób operatorzy logistyczni mogą pomóc w rozwoju sprzedaży międzynarodowej?

Jak różnią się Dyrektywa Omnibus i Dyrektywa towarowa w poszczególnych państwach członkowskich Unii Europejskiej?

Do rozwoju międzynarodowego e-handlu przyczyniają się zarówno coraz większe możliwości technologiczne, jak i rosnące zaufanie konsumentów do transakcji online. To sprawiło, że zagadnienia związane z bezpieczeństwem sprzedaży transgranicznej stały się jednym z priorytetów dla Unii Europejskiej i jej państw członkowskich. UE stale doskonali przepisy w celu zapewnienia skutecznej ochrony konsumentom oraz ułatwienia ekspansji zagranicznej przedsiębiorcom. Harmonizacja regulacji w państwach członkowskich przynosi korzyści obu tym grupom – klienci mający poczucie bezpieczeństwa chętniej dokonują zakupów, a sprzedawcy mogą zapoznać się i wdrożyć lokalne przepisy w najpełniejszy sposób.

Rynek zabawek w Europie

Sprawdzamy sytuację na rynku zabawek w e-commerce – na świecie, w Europie i w Polsce. Poznaj zachowania konsumentów oraz najnowsze danena rynku zabawek!

Outsourcing logistyki – obawy i korzyści

Coraz więcej polskich firm wybiera outsourcing usług logistycznych. Przez ostatnią dekadę liczba podmiotów wybierających ten model wzrosła prawie 5-krotnie. To trend związany jest z świadomymi decyzjami przedsiębiorców, aby skoncentrować się na swoim core biznesie.

Sklepy monobrandowe elektroniczne i AGD w Polsce

Do końca 2023 roku rynek małych urządzeń AGD w Europie wygenerował przychody w wysokości ponad 43 miliardy dolarów, zaś rynek elektroniki aż 212 miliardów dolarów. O ile sprzedaż w sklepach wielobrandowych i marketplace’ach jest mocno uzasadniona ekonomicznie i odpowiada na potrzeby klientów, to jaką rolę odgrywają sklepy wyłącznie jednej marki?

E-commerce w Europie

Zobacz, jak rozwija się sprzedaż internetowa w Europie w poszczególnych krajach.

Rynek fashion w Europie – kraje

Alfabet logistyki e-commerce

Logistyka jest kluczowym filarem funkcjonowania sklepów internetowych, a efektywne zarządzanie łańcuchem dostaw daje możliwość budowania przewagi konkurencyjnej w kanale e-commerce.