Rynek e-commerce w Szwecji

Szwecja to technologiczny gigant: Spotify i Klarna powstały w Sztokholmie, a Skype i Minecraft rozpoczęły swoją karierę od szwedzkich programistów i przedsiębiorców. Przyglądam się więc szwedzkiemu e-commerce, by sprawdzić, jak radzą sobie e sklepy na tamtejszym rynku.

Rynek e-commerce we Włoszech

Włochy oferują inwestorom e-commerce rynek niewielki, ale za to chłonny i dynamiczny. Skorzystają z możliwości rozwoju na włoskim rynku, o ile poradzą sobie z kilkoma barierami społecznymi i ekonomicznymi oraz odpowiedzą na specyficzne potrzeby włoskich konsumentów.

Jak radzą sobie polskie marki za granicą?

Na świecie niemalże dwa miliardy osób kupują w sieci. Polscy e-sprzedawcy, jeśli zdecydują się na wejście na zagraniczne rynki, mają więc o kogo walczyć. Jak sobie radzą? Jakie perspektywy czekają odważnych, którzy zdecydują się na ekspansję?

Czy obecność w centrach handlowych ma jeszcze sens? O powrocie ulic handlowych i intensyfikacji działań w e-commerce

Centra handlowe wyparły dwadzieścia lat temu ulice handlowe i na stałe wpisały się w krajobrazy polskich miast. Czy po latach panowania w handlu detalicznym nastąpiło nasycenie rynku? Czy możemy spodziewać się powrotu ulic handlowych?

Amazon, Allegro czy własny e-sklep?

Powyższe pytanie od dawna nurtuje kolejnych e-sprzedawców. Porównują oni nie tylko koszty sprzedaży przez marketplace’y oraz własny sklep internetowy, ale także szereg dodatkowych czynników, takich jak rozwój własnej marki, serwis czy funkcjonalności.

Dywersyfikacja sprzedaży: offline & online

Firmy, które zastanawiają się, czy warto być w online lub jak dużą część swojego biznesu przełożyć do kanału e-commerce, nie powinny na to czekać ani chwili dłużej. Namawiam do tego nieustannie, o czym z pewnością świadczą moje słowa przewidujące trendy w 2020 roku i mówiące o coraz większej roli e-commerce w sprzedaży produktów i usług.

Logistyka produktów AGD – specyfika branży

Branża AGD, dużego i małego, jest nie tylko jedną z najważniejszych gałęzi naszej gospodarki, ale także jedną z głównych kategorii zakupowych w e-commerce. Między innymi dlatego jest nie lada wyzwaniem dla logistyki.

Rynek małego AGD w Polsce

Produkty dużego i małego AGD to jedna z najważniejszych kategorii nie tylko w sprzedaży online, ale także w kanale tradycyjnym. Czym się charakteryzują, jakich wyborów dokonują klienci oraz jak odpowiadać na ich potrzeby?

Zmiana roli centrów handlowych

Konsekwencją rozwoju zakupów online oraz wprowadzenia w Polsce niehandlowych niedzieli jest zmiana roli centrów handlowych. Wiele z nich chce jedynie rekompensaty utraconych zysków, inne z kolei świadomie tworzą nowe strategie zachęcania klientów do zakupów w ich przestrzeniach i „szukają pomysłu na siebie”. Czego od centrów będzie oczekiwał klient i jak powinny zmieniać się sklepy wielkopowierzchniowe?

Rynek e-commerce na Ukrainie

Oczy inwestorów zerkają na Ukrainę – jedną ze słabiej rozwiniętych gospodarek w Europie, która walczy o wyjście z kryzysu po latach wojny na wschodzie kraju. Choć wzrost gospodarczy jest powolny, cechuje się stabilnością i może powoli wyprowadzić Ukrainę z trudności.