W przypadku rynku AGD w Europie śmiało możemy powiedzieć, że w dużej mierze jest on mocny siłą produktów powstających w Polsce. Jesteśmy największym producentem AGD w Unii Europejskiej i odpowiadamy w ujęciu wartościowym za ponad 32 proc., a ilościowo za ok. 40 proc. rynku. I choć ten segment właśnie wpadł w chwilową zadyszkę, to jednak jego przyszłość wygląda obiecująco. Jak wygląda sytuacja na rynku AGD na Starym Kontynencie i co może przynieść przyszłość? Zapraszam na krótki przegląd.
Autor: Przemysław Klich
Rynek e-commerce w Rumunii
6,3 miliardów euro – tyle wynosi wartość rumuńskiego rynku e-commerce . I być może – w porównaniu do Polski – nie jest to wartość znacząca, jednak bez wątpienia należy się temu rynkowi dokładniej przyjrzeć, także z takiego względu, że zakupy online z roku na rok stają się coraz bardziej popularne.
Rynek drogeryjny w Polsce
Rynek kosmetyczny w Polsce rośnie od lat, a jego głównym kanałem dystrybucji nieodmiennie pozostają drogerie. Jednak e-commerce cały czas zyskuje na znaczeniu i – jak wynika z zapowiedzi liderów rynku – w najbliższym czasie właśnie na tym polu możemy spodziewać się zaostrzenia konkurencji. Jaki jest układ sił dzisiaj i co może przynieść przyszłość?
Rynek e-commerce w Niemczech
84 miliony mieszkańców, rozwinięta gospodarka, PKB per capita – 64 tysiące euro i utrwalone zwyczaje zakupowe konsumentów. Jak wygląda obecnie rynek e-commerce w Niemczech i czego należy się spodziewać w najbliższej przyszłości?
Branża sportowa w Polsce
Polacy uprawiają sport. Uprawiają go coraz częściej i bardziej profesjonalnie. Rośnie zatem rynek nie tylko usług, ale także produktów, odzieży, obuwia i akcesoriów. Kupujemy je w sklepach tradycyjnych, ale ostatnio coraz częściej w online’owych. Co ćwiczymy, co i jak kupujemy?
Trendy w logistyce w 2023
Logistyka to dziedzina niezwykle dynamiczna. Wszak działa w obszarze nieustających zmiennych rynkowych, wzrastających wymagań oraz zmiany trendów. Właściwie każdy kolejny rok przynosi dla logistyki nowe wyzwania i taki będzie także 2023.
Logistyka produktów TECH
Duża wartość produktów i ich krótki cykl życia, duże wahania popytu, konkurencyjne rynki i sezonowość sprzedaży – ta specyfika branży high-tech sprawia, że wymagania względem jej logistyki są wyjątkowo wysokie. Co trzeba wiedzieć, by usprawnić procesy logistyczne w branży high-tech?
Strategia omnichannel
Konsument – niezależnie czy kupuje online czy offline – chce czuć, że marka na każdym kroku myśli o nim i jego wygodzie. Płynne przechodzenie między kanałami przekłada się na pozytywne doświadczenie zakupowe i zwiększa prawdopodobieństwo, że kupujący wróci do nas w przyszłości. A jak to zrobić? Odpowiedzią jest strategia omnichannel.
Rynek powierzchni i wyposażenia magazynów logistycznych. Bieżąca sytuacja i wyzwania
Popularność zakupów e-commerce sprawia, że znacząco rośnie zapotrzebowanie zarówno na wyspecjalizowane usługi operatorów logistycznych, jak i na powierzchnie magazynowe. Polska jest regionem, z którego wiele światowych firm prowadzi swoją logistykę na Europę i bez wątpienia będzie tak w kolejnych latach. Jak wygląda sytuacja na rynku magazynowym i jakie wyzwania jeszcze przed nami?
Why Poland? Why carry out logistics operations in Poland?
Foreign investment into Poland rose to USD 24.8 billion in 2021 , proving that our country is seen as a good destination to do and expand business. For several years, logistics operators have been locating their warehousing facilities in Poland with manufacturing and fulfilment projects, especially for e-commerce channels. This is due to Poland’s excellent geographic location, good road and warehouse infrastructure, as well as attractive labour costs and access to qualified specialists – compared, for example, to countries such as Germany, the Netherlands and the Czech Republic. Why is it worth investing in Poland now and in the years to come?