Jak budować przewagę konkurencyjną za pomocą logistyki?

Przewagę konkurencyjną naszych firm budujemy na wielu poziomach. Świetnym produktem, szeroką dystrybucją, doskonałą obsługą, ale także sprawnością operacyjną. Jednym z jej elementów jest logistyka. Jak budować przewagę za jej pomocą?

Polska branża fashion – wyzwania i szanse

Jak w obecnej sytuacji odnajduje się polska branża fashion? Na ile spadki sprzedaży w centrach handlowych zrekompensowała sprzedaż w kanale online? Kto umocnił markę, a komu nie udało się zawalczyć o klienta? Co dziś stanowi największe wyzwanie i gdzie upatrywać szans?

Transformacja marek odzieżowych na polskim rynku e-commerce

Ostatnie 30 lat w Polsce to okres przemian w handlu, które nie ominęły branży odzieżowej. Marki musiały najpierw sprawnie wdrożyć sprzedaż w centrach handlowych, by po kilku czy kilkunastu latach zainwestować w e-commerce. Jak sobie poradziły?

Rynek odżywek i suplementów diety dla sportowców w e-commerce

Rok 2020 to trudny czas na rynku odżywek dla sportowców. Czy na społecznej izolacji, czasowym zamknięciu klubów fitness oraz stacjonarnych punktów sprzedaży skorzystało e-commerce?

Jak zmienił się rynek kurierski w 2020 roku

Podczas gdy niektóre sektory gospodarki przeżywają turności, branża KEP dynamicznie rozwija się, czerpiąc z nagłego wzrostu zamówień w sklepach internetowych. Jak obecna sytuacja wpłynęła na firmy kurierskie?

Outsourcing logistyki – opłacalność

Nie odpowiem w tym artykule na pytanie, czy outsourcing logistyki się opłaca. Bo wiele razy już odpowiadałem. Tak, opłaca się. I to wcale nie wybranym, tym dużym czy planującym ekspansje. Opłaca się wszystkim. Po prostu.

Social commerce. Czy warto sprzedawać na Facebooku?

Dlaczego media społecznościowe to ważny kanał wsparcia sprzedaży? To proste: korzysta z nich aż 49 proc. światowej populacji [1] . Możliwość komunikacji z tak wielką grupą osób to dla handlowców obietnica zwiększenia zysków. Jaki w rzeczywistości mają wpływ na sprzedaż?

Rynek e-commerce w Szwecji

Szwecja to technologiczny gigant: Spotify i Klarna powstały w Sztokholmie, a Skype i Minecraft rozpoczęły swoją karierę od szwedzkich programistów i przedsiębiorców. Przyglądam się więc szwedzkiemu e-commerce.

Rynek e-commerce we Włoszech

Włochy oferują inwestorom e-commerce rynek niewielki, ale za to chłonny i dynamiczny. Skorzystają z możliwości rozwoju na włoskim rynku, o ile poradzą sobie z kilkoma barierami społecznymi i ekonomicznymi oraz odpowiedzą na specyficzne potrzeby włoskich konsumentów.

Jak radzą sobie polskie marki za granicą?

Na świecie niemalże dwa miliardy osób kupują w sieci. Polscy e-sprzedawcy, jeśli zdecydują się na wejście na zagraniczne rynki, mają więc o kogo walczyć. Jak sobie radzą? Jakie perspektywy czekają odważnych, którzy zdecydują się na ekspansję?