Przyjechał kurier i nie ma mnie w domu… Co oferują firmy kurierskie?

Rynek kurierski przechodzi ostatnio dynamiczne zmiany – a wszystko po to, by jak najszybciej odpowiedzieć na rosnące potrzeby konsumentów związane z logistyką ostatniej mili. Co proponują w sytuacji, w której kurier nie zastanie klienta w domu?

„Zakupy dziecinnie proste. Czy dziecko jest w stanie samo zamówić w Internecie?”

Zakupy w internecie cieszą się coraz większą popularnością – nie tylko wśród dorosłych, ale również wśród dzieci i nastolatków. Młodzi ludzie, często od najmłodszych lat przyzwyczajani do korzystania z laptopa, tabletu czy smartfona, dużo swobodniej poruszają się po sieci, korzystając z niej niemal nieustannie. Czy jednak są w stanie dokonać zakupu bez pośrednictwa rodzica? Co ich motywuje, a co zniechęca do e-sklepów? Sprawdzamy, jakimi klientami dla sklepów internetowych są dzieci.

Organizacja pracy w magazynie e-commerce

Magazyn przestał już być tylko przestrzenią efektywnego składowania towarów. To raczej skomplikowany system, mający na celu takie manipulowanie zapasami oraz zasobami ludzkimi, aby w efekcie końcowym uzyskać jak najwyższą efektywność. Na ewolucję magazynów, tak w zakresie organizacji, jak i wykorzystywanych technologii, najbardziej wpłynął e-commerce. Doskonale zorganizowany magazyn obsługujący zamówienia online to obecnie jeden z kluczowych czynników wpływających na zadowolenie i lojalność konsumenta.

Rynek e-commerce w Czechach

Czechy to niewiele ponad dziesięciomilionowy kraj, którego aż 90 proc. mieszkańców ma dostęp do internetu, a liczba sklepów internetowych przekroczyła 40 tysięcy, czyli – jak podaje Expandeco – na jeden sklep internetowy przypada tylko 246 mieszkańców. Według Shoptet do 2022 roku ma ich być nawet 50 tysięcy. Czym charakteryzuje się ten rynek i jak kupują Czesi?

Marketplace’y w Polsce. Przegląd subiektywny

Konsumenci pokochali zakupy na marketplace’ach. Wygoda, transparentność i bezpieczeństwo to dla nich kluczowe argumenty na rzecz kupowania na platformach zakupowych. Najwięksi gracze biją się nie tylko o miejsca na podium ze względu na obroty, ale także na popularność na danych obszarach geograficznych i w danych krajach.

Przegląd marketplace’ów

Do 2020 roku prawie 40 proc. całego e-commerce odbywać się będzie na marketplace’ach – podają eksperci z MarkMonitor – Reuters w raporcie „Marketplaces: The Evolving Landscape”. Te dane pokazują jednoznacznie, że inwestowanie w swoją obecność na platformach powinno być elementem planowanych strategii e-sklepów.

Płatności odroczone za e-zakupy

34 proc. Polaków kupujących online deklaruje, że bardzo często lub często musi podzielić koszyk na mniejsze ze względu na zbyt wysoką ostateczną cenę zamówienia [1] . A gdyby tak pomóc im zrealizować zamówienie mimo braku środków? Z pomocą przychodzą płatności odroczone.

Jak utracić zaufanie klientów? 15 anty-porad dla e-commerce

W e-commerce wystarczą drobne zaniedbania, by utracić zaufanie klienta. Ma to dużo poważniejsze konsekwencje niż „tylko” zniechęcenie go do powrotu na naszą witrynę. Niezadowolony klient za pomocą mediów społecznościowych i serwisów gromadzących opinię dotrze ze swoją historią do szerokiej publiczności.

Wschodzące rynki e-commerce w Europie

Rynek e-commerce w Polsce, w Europie i na świecie rośnie w zawrotnym tempie. W Europie największą dynamiką wzrostu wykazują się kraje Europy Środkowej oraz wybrane kraje bałkańskie. Czy warto w nie inwestować?

Rynek płatności w Polsce

Ulubione formy płatności Polaków zmieniają się rok do roku. Wpływa na nie rozwój transakcji online, mobile oraz nowe aplikacje płatnicze. Nie bez znaczenia są nowe trendy i urządzenia płatnicze (tzw. wearables), a także zachowania płatnicze Millenialsów, które wpływają nie tylko na wybory innych grup konsumentów, ale także na decyzje banków i instytucji finansowych.