Rynek e-commerce w Czechach

Czechy to niewiele ponad dziesięciomilionowy kraj, którego aż 90 proc. mieszkańców ma dostęp do internetu, a liczba sklepów internetowych przekroczyła 40 tysięcy, czyli – jak podaje Expandeco – na jeden sklep internetowy przypada tylko 246 mieszkańców. Według Shoptet do 2022 roku ma ich być nawet 50 tysięcy. Czym charakteryzuje się ten rynek i jak kupują Czesi?

Marketplace’y w Polsce. Przegląd subiektywny

Konsumenci pokochali zakupy na marketplace’ach. Wygoda, transparentność i bezpieczeństwo to dla nich kluczowe argumenty na rzecz kupowania na platformach zakupowych. Najwięksi gracze biją się nie tylko o miejsca na podium ze względu na obroty, ale także na popularność na danych obszarach geograficznych i w danych krajach.

Przegląd marketplace’ów

Do 2020 roku prawie 40 proc. całego e-commerce odbywać się będzie na marketplace’ach – podają eksperci z MarkMonitor – Reuters w raporcie „Marketplaces: The Evolving Landscape”. Te dane pokazują jednoznacznie, że inwestowanie w swoją obecność na platformach powinno być elementem planowanych strategii e-sklepów.

Płatności odroczone za e-zakupy

34 proc. Polaków kupujących online deklaruje, że bardzo często lub często musi podzielić koszyk na mniejsze ze względu na zbyt wysoką ostateczną cenę zamówienia [1] . A gdyby tak pomóc im zrealizować zamówienie mimo braku środków? Z pomocą przychodzą płatności odroczone.

Jak utracić zaufanie klientów? 15 anty-porad dla e-commerce

W e-commerce wystarczą drobne zaniedbania, by utracić zaufanie klienta. Ma to dużo poważniejsze konsekwencje niż „tylko” zniechęcenie go do powrotu na naszą witrynę. Niezadowolony klient za pomocą mediów społecznościowych i serwisów gromadzących opinię dotrze ze swoją historią do szerokiej publiczności.

Wschodzące rynki e-commerce w Europie

Rynek e-commerce w Polsce, w Europie i na świecie rośnie w zawrotnym tempie. W Europie największą dynamiką wzrostu wykazują się kraje Europy Środkowej oraz wybrane kraje bałkańskie. Czy warto w nie inwestować?

Rynek płatności w Polsce

Ulubione formy płatności Polaków zmieniają się rok do roku. Wpływa na nie rozwój transakcji online, mobile oraz nowe aplikacje płatnicze. Nie bez znaczenia są nowe trendy i urządzenia płatnicze (tzw. wearables), a także zachowania płatnicze Millenialsów, które wpływają nie tylko na wybory innych grup konsumentów, ale także na decyzje banków i instytucji finansowych.

2019 będzie rokiem konsolidacji rynku. Podsumowanie roku w e-commerce

Cała branża e-commerce w podsumowaniach roku mówi o wprowadzeniu RODO oraz wejściu w życie zakazu handlu w niedzielę. Trudno się dziwić – to najważniejsze wyzwania dla branży w 2018 roku. Sądzę, że za rok w tym samym czasie będziemy komentować konsolidację rynku.

Święta w branży e-commerce 2018

I znów grudzień. Najgorętszy czas w roku, zarówno dla klientów, branży e-commerce, jak i dla jej partnerów biznesowych i dla logistyki. Obserwujemy, że święta mocno wpływają na handel elektroniczny, a największe e-sklepy przygotowują się do tego peaku zakupowego już od września.

3 wyzwania branży mebli i wyposażenie wnętrz w e-commerce

Branża mebli i wyposażenia wnętrz przechodzi dynamiczne zmiany związane z coraz większym udziałem e-commerce w sprzedaży oraz mierzeniem się z nowymi oczekiwaniami klientów. Jakie wyzwanie kształtują ten rynek?