Rynek kurierski w Polsce – 5 najważniejszych trendów

Rozwój e-commerce zmienia oblicze polskiego rynku kurierskiego – wymusza elastyczność i niskie ceny oraz kreuje trendy w oczekiwaniach odbiorców. Jaka jest obecna sytuacja na rynku? Z jakimi wyzwaniami mierzą się firmy z segmentu KEP? Jaka czeka ich przyszłość?

Kto wygra: pure playersi czy omnichannelsi? Czyli dlaczego e-sklepy inwestują w kanał offline?

Dokładnie znamy model przechodzenia przez marki z kanału offline do online. Takie są oczekiwania rynku i niemal wszyscy inwestują w rozwój e-sklepów. Druga grupa sklepów to ta, która inwestuje w czyste modele internetowe (tzw. pure players), czyli działa tylko w sieci. Trzecia z kolei to ta – najbardziej ryzykowna – która po sukcesach w sieci otwiera się na tradycyjne kanały sprzedaży.

Nastolatki na zakupach. Dlaczego Generacja Z nie kupuje online?

W Polsce mediana rozpoczęcia samodzielnego korzystania z Internetu wynosi około 10 lat [1] – to tu rozpoczyna się aktywna nieletniość, kiedy młodzi konsumenci zaczynają świadomie podejmować decyzje zakupowe. Jakimi klientami dla e-commerce są nastolatkowie?

7 promocji w e-commerce, które zwiększą wartość koszyka

Maksymalnie 3,52 proc. sesji na stronie e‑sklepu kończy się zakupem[1], a średni odsetek porzuceń koszyka wynosi ponad 75 proc.[2] Co w tej sytuacji mogą zrobić sklepy online, by podnosić zyski? Przede wszystkim zwiększać wartość koszyka – na przykład dzięki promocjom.

Jak długo będzie rosła e-sprzedaż w Polsce?

Wartość e-sprzedaży w Polsce szacuje się na 40 mld zł i wszystko zapowiada jej dalszy wzrost. Dlatego zamiast pytania „jak długo będzie rosła sprzedaż”, należy raczej zastanowić się „komu szybciej” – polski rynek staje się atrakcyjny dla największych graczy e-commerce.

Nadchodzą showroomy. Czy sklepy stacjonarne mają jeszcze sens?

Podczas gdy Marks&Spencer zamyka 100 sklepów w samej Wielkiej Brytanii, potentat e-sprzedaży Amazon otwiera swój pierwszy tradycyjny punkt sprzedaży – Amazon Go. Jak rozumieć sprzeczne decyzje największych graczy na rynku? Czy sklepy stacjonarne mają przyszłość?

Ostatnia mila. Dostawy do klienta ostatecznego

Dostawy mają znaczenie – większe, niż można się tego spodziewać. Są obszarem powodującym największe niepokoje klientów e-commerce, ale też tym, w którym mają największe oczekiwania. Ostatnia mila jest kluczowym elementem budowania pozytywnego doświadczenia zakupowego.

Ścieżka klienta biura podróży w e-commerce

94 proc. turystów korzysta z różnych urządzeń elektronicznych podczas planowania wycieczki lub rezerwowania noclegu czy transportu – podaje Think with Google. Kim są współcześni e podróżnicy? Gdzie poszukują informacji i w jaki sposób kupują wakacje w Internecie?

Jak personalizować komunikację w e-commerce?

Personalizacja komunikacji ma znaczenie. Chcemy dostawać takie wiadomości, które są wynikiem poprzednich interakcji z marką i odpowiedzią na nasze potrzeby – co więcej, głównie na takie odpowiadamy. W jaki sposób e-sklep może personalizować doświadczenie klienta?

Personalizacja w logistyce – pomysły

Procesy logistyczne ulegają zmianie. Schemat „wybierz, zapakuj i wyślij” coraz częściej dopełnia nowy etap, zmieniając go w „wybierz, personalizuj, zapakuj i wyślij”. Wdrożenie obsługi indywidualizowanych zamówień to odpowiedź na rosnący trend personalizacji.