Powtarzalne zakupy. Jak zapewnić lojalność klientów?

Produkty kupowane regularnie wypełniają większość koszyków zakupowych. Jak e-sklepy mogą ułatwić klientom pamiętanie o stałych zakupach i zachęcić ich do częstszych powrotów na ich witryny?

Strategia lokowania magazynów dla e-sklepów: centralny, regionalny czy lokalny?

Rynek e-commerce składa się zarówno z rodzinnych firm, jak i z globalnych przedsiębiorstw. Podczas gdy te pierwsze często są w stanie przechować swoje produkty w domu, te drugie mierzą się z koniecznością zakupu lub wynajęcia dużych powierzchni magazynowych.

Paczka, która lojalizuje. Co warto umieścić w przesyłce z e-sklepu?

W paczce z e-sklepu – oprócz towaru – powinny się znaleźć się inne elementy, niekiedy nie mniej ważne od samego produktu. Mowa o tych, dzięki którym dopełniamy formalności i tych, które lojalizują klienta. Co zatem powinno, a co może znaleźć się w paczce z e-sklepu?

Charakterystyka rynku e-commerce na Słowacji

Słowacja to niewielki kraj, od północy graniczący z Polską i liczący niecałe 5,5 miliona mieszkańców. Aż 85 proc. Słowaków posiada dostęp do internetu – i chętnie z niego korzysta . Rynek e-commerce rośnie tu szybko – szacuje się, że w 2018 roku w kraju istniało około 8500 e-sklepów. Co jeszcze warto wiedzieć o rynku e-commerce na Słowacji?

Przyjechał kurier i nie ma mnie w domu… Co oferują firmy kurierskie?

Rynek kurierski przechodzi ostatnio dynamiczne zmiany – a wszystko po to, by jak najszybciej odpowiedzieć na rosnące potrzeby konsumentów związane z logistyką ostatniej mili. Co proponują w sytuacji, w której kurier nie zastanie klienta w domu?

„Zakupy dziecinnie proste. Czy dziecko jest w stanie samo zamówić w Internecie?”

Zakupy w internecie cieszą się coraz większą popularnością – nie tylko wśród dorosłych, ale również wśród dzieci i nastolatków. Młodzi ludzie, często od najmłodszych lat przyzwyczajani do korzystania z laptopa, tabletu czy smartfona, dużo swobodniej poruszają się po sieci, korzystając z niej niemal nieustannie. Czy jednak są w stanie dokonać zakupu bez pośrednictwa rodzica? Co ich motywuje, a co zniechęca do e-sklepów? Sprawdzamy, jakimi klientami dla sklepów internetowych są dzieci.

Organizacja pracy w magazynie e-commerce

Magazyn przestał już być tylko przestrzenią efektywnego składowania towarów. To raczej skomplikowany system, mający na celu takie manipulowanie zapasami oraz zasobami ludzkimi, aby w efekcie końcowym uzyskać jak najwyższą efektywność. Na ewolucję magazynów, tak w zakresie organizacji, jak i wykorzystywanych technologii, najbardziej wpłynął e-commerce. Doskonale zorganizowany magazyn obsługujący zamówienia online to obecnie jeden z kluczowych czynników wpływających na zadowolenie i lojalność konsumenta.

Rynek e-commerce w Czechach

Czechy to niewiele ponad dziesięciomilionowy kraj, którego aż 90 proc. mieszkańców ma dostęp do internetu, a liczba sklepów internetowych przekroczyła 40 tysięcy, czyli – jak podaje Expandeco – na jeden sklep internetowy przypada tylko 246 mieszkańców. Według Shoptet do 2022 roku ma ich być nawet 50 tysięcy. Czym charakteryzuje się ten rynek e-commerce i jak kupują Czesi?

Marketplace’y w Polsce. Przegląd subiektywny

Konsumenci pokochali zakupy na marketplace’ach. Wygoda, transparentność i bezpieczeństwo to dla nich kluczowe argumenty na rzecz kupowania na platformach zakupowych. Najwięksi gracze biją się nie tylko o miejsca na podium ze względu na obroty, ale także na popularność na danych obszarach geograficznych i w danych krajach.

Przegląd najpopularniejszych marketplace’ów

Do 2020 roku prawie 40 proc. całego e-commerce odbywać się będzie na marketplace’ach – podają eksperci z MarkMonitor – Reuters w raporcie „Marketplaces: The Evolving Landscape”. Te dane pokazują jednoznacznie, że inwestowanie w swoją obecność na platformach powinno być elementem planowanych strategii e-sklepów.