Media o e-commerce

O czym pisały media w ostatnich dwóch tygodniach? Jakie newsy z branży przykuły naszą uwagę? Nad którymi analizami i raportami warto się pochylić? Nasi eksperci przygotowali subiektywny przegląd najciekawszych informacji z obszaru e-commerce. Zapraszamy do lektury.

Nadchodzą zmiany w płatnościach

Od 14 września zmienił się sposób logowania do kont internetowych,
konieczność częstszego wpisywania kodu PIN oraz zatwierdzenie płatności za zakupy internetowe.

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Jak-beda-wygladaly-platnoscikarta-
po-14-wrzesnia-7726145.html

Wyniki konkursu Koszyk Roku 2019

Ogłoszono wyniki badań dla najbardziej przyjaznych sklepów
internetowych. W obecnej edycji, laureatami zostały Cyfrowe.pl i Wittchen.com.

https://marketingprzykawie.pl/espresso/poznalismy-wyniki badaniakoszyk-roku-2019-tych-sklepach-kupuje-sie-najlepiej/

Adidas podbija e-commerce

Dokładnie 37 proc., o tyle wzrosła sprzedaż w sklepie internetowym
niemieckiego giganta. Dzięki e-sklepowi cała firma zatotowała bardzo
dobre wyniki sprzedażowe.

https://retailnet.pl/2019/08/28/149328-e-commerce-napedza-wynikiadidasa/

Huawei otwiera oficjalny sklep internetowy w Polsce

Dokładnie 19 października jest zaplanowany start, a ambasadorem
niezmiennie pozostaje Robert Lewandowski. Ciekawa jest przyszłość
marki Huawei ponieważ firma może nie otrzymać wsparcia systemowego od Google.

https://www.telix.pl/sprzet/huawei/2019/09/rusza-huawei-pl-oficjalnysklep-
internetowy-marki/

Tesco online walczy z plastikowymi foliówkami

Od teraz, zakupy internetowe od brytyjskiego giganta będą
dostarczane w papierowych torbach. Firma zakłada, że zmniejszy
produkcję plastku o ponad 60 ton!

https://finanse.wp.pl/pozegnanie-z-foliowkami-zakupy-online-wtesco-
przyjada-w-papierowych-torbach-6418375999187073a

Nowy gracz na rynku płatności internetowych

Konkretnie chodzi o firmę Stripe, która współpacuje z takimi
gigantami jak Google czy Amazon. Jak widać, rozwój e-commerce
daje możliwość rozwoju również innym firmom wspierającym sklepy internetowe.

https://retail360.pl/stripe-juz-w-polsce/

Zalando testuje opakowania wielokrotnego użytku

Niemiecka firma pokazuje, że dbanie o środowisko nie jest oboję tne
i wprowadza specjalne koperty wielokrotnego użytku do przesyłania
paczek. Inne firmy, w tym polskie LPP również walczy z torbami foliowymi.

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Zalando-testuje-opakowaniawielokrotnego-
uzytku-7736797.html

Jack Ma rezygnuje z dowodzenia w Alibaba.com

55 latek postanowił skupić się na działalności charytatywnej i oddał
stery w firmie którą założył. Jack Ma jest obecnie najgogatszym
mieszkańcem Chin.

https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/jack-ma-zalozycielalibaba-
com-rezygnuje-ze-stanow,56780

Empik śladami Amazona?

Chodzi o płatną, miesięczną subskrypcję, która ma zapewnić szereg korzyści podczas zakupów internetowych.

https://businessinsider.com.pl/finanse/handel/empik-uruchamia-program-empik-premium/z7dht66

W Polsce działa ponad 31 tysięcy sklepów internetowych!

Jak wynika z badania, od początku 2019 r. przybyło w Polsce 2,8 tys.
e-sklepów. Jak widać e-commerce w Polsce jest cały czas w fazie
dynamicznego rozwoju.

https://cyfrowa.rp.pl/biznes/36687-przybywa-rekordowo-duzo-esklepow

Mapa wydatków polskiego e-commerce

Firma GFK w sposób graficzny prezentuje potencjał zakupowy
polskich powiatów. Z analizy wynika, że największe aglomeracje
odgrywają największych wpły na rozwój e-commerce.

https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/mapa-wydatkow-nazakupy-
internetowe-w-polsce-miesz,56867

TOP 20 europejskich marketplace

Największym europejskim marketplace jest Zalando. Firmom ze
Starego Kontynentu sporo brakuje do sklepów amerykańskich czy
azjatyckich, lecz w Europie radzą sobie one całkiem nieźle.

https://mensis.pl/najwieksze-europejskie-marketplacey-top20/

75 procent Millenialsów kupuje w Internecie

Działania online dla najmłodszych pokoleń są sprawą naturalną.
Media społecznościowe, podatność na rekomendacje i reklamy
decydują, że Millenialsi chętnie korzystają z e-sklepów.

http://www.dlahandlu.pl/e-commerce/wiadomosci/milenialsi-krolujana-
rynku-e-commerce,81676.html

Przybywa magazynów w Polsce

W naszym kraju posiadamy już ponad 17 mln m2 powierzchni magazynowych
a w samej pierwszej połowie 2019 r. przebyło ich ponad 1 mln.

https://retail360.pl/ponad-17-mln-mkw-magazynow-w-polsce/

Urządzenia mobilne coraz bardziej popularne

Już ponad 24 mln Polaków surfuje w Internecie za pomocą
urządzenia mobilnego. Jak się okazuje, to właśnie smartfon jest
najbardziej popularnym urządzeniem do działań online.

http://di.com.pl/smartfonizacja-polskiego-spoleczenstwapostepuje-
63880

Ludzi, którzy transformują biznes

Ciekawe zestawienie 80 Polaków, którzy wywierają ogromny wpływ na rozwój kanału e-commerce.

https://businessinsider.com.pl/polki-i-polacy-ktorzy-zmieniaja-biznes-oto-people-transforming-business/rz4yqpp

Leszek Gawinowski

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *