Media o e-commerce

O czym pisały media w ostatnich dwóch tygodniach? Jakie newsy z branży przykuły naszą uwagę? Nad którymi analizami i raportami warto się pochylić? Nasi eksperci przygotowali subiektywny przegląd najciekawszych informacji z obszaru e-commerce. Zapraszamy do lektury.

Czy e-sklepy zyskają na zakazie handlu w niedzielę?

Początkowo zakaz uwzględniał również e-commerce, jednak ostatecznie e-sklepy uniknęły tych ograniczeń. Rynek handlu internetowego rośnie w zawrotnym tempie, a do dalszego wzrostu mogą przyczynić się “wolne niedziele”.

http://www.rp.pl/Handel/303089873-Na-niedzielnym-zakazie-handlu-zyskaja-sklepy-internetowe.html


Czat na Allegro

Polski gigant stawia na obsługę klienta i uruchamia czat doradców dla sprzedawców i kupujących. Nowa funkcjonalność nie tylko ułatwi komunikację, ale i ociepli wizerunek Allegro.

https://mensis.pl/allegro-wprowadza-czat-doradcow-dla-sprzedawcow-kupujacych/


Rynek kurierski w Polsce

Jak wynika z raportu Rzeczpospolitej, rynek kurierski w Polsce jest wart 5,7 mld zł. Oczywiście tym rynku dochodzi także do przejęć i upadków firm…

http://www.rp.pl/Biznes/302209905-Poczta-Polska-walczy-z-InPostem-o-dochodowe-nisze.html


Lidla stawia na e-commerce

Już teraz działają projekty Lidl Podróże oraz Winnica Lidla. Sieć zamierza jednak poszerzać swój asortyment, a dalsza eskpansja sieci w stronę online to tylko kwestia czasu.

https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/lidl-zainwestuje-w-e-commerce-winnicalidla-pl-to-d,45764


LPP zwiększa zyski

Dzięki wzrostowi sprzedaży o 17 proc. firma zwiększa równiez swoje zyski. Najwięcej wzrosty uzyskały dwie marki Sinsey oraz Reserved, ta druga posiada ponad 40 proc. udziału w sprzedaży w całej firmie LPP.

https://businessinsider.com.pl/gielda/wiadomosci/lpp-zysk-wyniki-finansowe-iv-kwartal-2017/1wpfq78


12 proc. polskich firm sprzedaje w Internecie

Z tym wynikiem, okazuje się, że jesteśmy “w ogonie Europy”, gdzie średnia średnia to 20 proc. Biorąc jednak pod uwagę liczbę polskich przedsiebiorstw to okazuje się, że e-commerce odgrywa coraz większą rolę w handlu.

https://www.forbes.pl/biznes/jak-korzystamy-z-internetu-w-polsce-w-2016-r-raport-gus/vevebjj


Zmiana algorytmów Facebooka

Poprzez nowe algorymy, twórcy portalu chcą go przywrócić do korzeni, żeby na nowo stał się bardziej społeczny. Co zatem zrobić, żeby promujące firmy pozostały wciąż zauważalne przez klientów?

https://nowymarketing.pl/a/17817,nowy-algorytm-facebooka-15-sposobow-by-na-nim-nie-stracic


Konwersja w social media?

Portal społecznościowe generalnie nie prowadzą sprzedaży bezpośredniej, lecz do niej niewątpliwie przybliżają klientów. Konwersją w social media jest bardziej wskazane nazwać liczbę polubień danego posta lub zapisanie się to newslettera.

https://marketinginsider.pl/e-commerce/social-media-konwertuja/

Logistyka w e-commerce, rozwiązania omnichannel, peaki, zwroty w branży fashion. Chcesz być na bieżąco w tych i wielu innych tematach? Czytaj nasz newsletter. Piszemy o logistyce inaczej niż inni. Zapisz się tutaj

Leszek Gawinowski

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *