Pakowanie na prezent w e-commerce

Coraz częściej możliwość zapakowania przesyłki na prezent wpływa na decyzję zakupową klienta. Nawet 60 proc. konsumentów deklaruje, że opakowanie prezentowe nasila podekscytowanie podczas oczekiwania na paczkę ze sklepu internetowego.

Jeśli masz problem z wyświetleniem filmu kliknij tutaj, e-book możesz pobrać tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=_57ufXQbbDA

Opcja „pakowanie na prezent” w e-commerce. Jak to zrobić?

Dlaczego warto uruchomić opcję pakowania na prezent w swoim sklepie?

Według bieżących badań, jedynie 11% Brytyjczyków jest zadowolonych ze sposobu pakowania otrzymywanych przez nich paczek. Pokazuje to, jak duże do zrobienia mają sklepy internetowe w tej kwestii. Przesyłki „spakowane na prezent” mogą stanowić pozytywną zmianę w sklepie. Dzięki nim, możliwe jest zbudowanie lojalnej grupy Klientów, którzy będą w pełni usatysfakcjonowani z otrzymywanych przesyłek.

Pakowanie na prezent w polskich realiach

Przedsiębiorca decydujący się na wprowadzenie tej opcji musi zakomunikować ten fakt swoim potencjalnym klientom, poprzez zamieszczenie informacji na stronie internetowej. Kolejnym krokiem jest odpowiednie przygotowanie się do realizacji tej usługi. Wiąże się to z zakupem odpowiednich opakowań oraz opracowaniem wizualnej strony przesyłki.

Produkt na prezent, a opcje dla klientów

Każda osoba, która chce obdarować kogoś bliskiego prezentem, powinna mieć możliwość wyboru opakowania. Przykładowo, może być to pudełko lub torebka papierowa wraz z określonymi zdobieniami. Istotną kwestią są również tzw. „wypełniacze”, których atrakcyjność ma duży wpływ na ogólny odbiór prezentu. Nie powinnyśmy zapominać również o usunięciu ceny oraz o tym, aby przesyłka dotarła do adresata, a paragon do nadawcy.

Przeprowadzanie zmian w pakowaniu oraz logistyce

Najważniejsze jest odpowiednie przygotowanie od strony operacyjno-magazynowej. Przede wszystkim, system powinien zawierać dokładne informacje m.in. o sposobie pakowania przesyłki (standardowo czy na prezent). Należy również właściwie przygotować stanowisko do pakowania. Osoba zajmująca takie stanowisko powinna mieć wystarczającą ilość miejsca, aby spakować przesyłkę starannie. Należy zapewnić jej również swobodny dostęp do niezbędnych materiałów. Istotne jest także zapoznanie jej z procedurami dotyczącymi wysyłki (np. kwestia wysyłki paragonu).

Proces wdrażania zmian w sposobie wysyłki nie jest tak skomplikowany, jak może się to wydawać. Zazwyczaj przebiega on pomyślnie i daje sklepom internetowym szeroki wachlarz korzyści. Oprócz wzmacniania lojalności Klienta, który dokonuje zakupu prezentu, dbamy także o budowanie świadomości marki osoby obdarowywanej.

Leszek Gawinowski

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *