Śledzenie przesyłek transgranicznych

Kluczowe wyzwania przy wchodzeniu na rynek CBEC (cross-border e-commerce) związane są z logistyką: utrzymanie niskich kosztów i szybkiego czasu dostaw, zarządzanie zwrotami i paczkami niedoręczonymi oraz sprawne odprawy celne. Wśród nich znajduje się tracking przesyłek.

Countrymization a logistyka – jak to zrobić?

Pojęcie „countrymization” składa się z dwóch członów: „country” („kraj”) i „customizing” („dostosowanie”). Oznacza więc dostosowanie produktów do oczekiwań klientów z danego kraju. Jak wygląda taki proces i skąd płyną jego korzyści?

Personalizacja w e-commerce jako główny trend i wyzwanie dla branży na 2018 rok

Stopień personalizacji oferty w branży e-commerce to zarówno zasadniczy trend, jak i wyzwanie na 2018 rok. Setki raportów z całego świata wskazują priorytet personalizacji obok zmian w dostawie, czy wykorzystaniu Big Data.

Jak kurierzy poradzili sobie ze świętami? Podsumowanie roku 2017

Rok 2017 był dla rynku kurierskiego nie lada wyzwaniem. Dla wielu graczy zakończył się sukcesem – rekordowymi wolumenami oraz przychodami. Firmy zrozumiały, że kluczem do sukcesu niekoniecznie jest obniżanie cen, ale praca nad usprawnieniami tzw. „ostatniej mili” dla sektora e-commerce.

Obsługa zwrotów w branży fashion

Wzrost sprzedaży branży fashion w e-commerce jest dużym sukcesem, ale stawia też szereg nowych wyzwań. Jednym z nich jest prawo do zwrotu produktu, które chroni klienta przed zakupem niezgodnym z jego oczekiwaniami. Z punktu widzenia sprzedawcy generuje ono jednocześnie dodatkowe nakłady.

Logistyka w branży fashion (odzieżowej)

Krótki cykl życia produktu, częste zmiany asortymentu, nieprzewidywalność trendów, duża konkurencja i globalny łańcuch dostaw – z tymi wyzwaniami na co dzień mierzy się branża fashion (odzieżowa). W jaki sposób logistyka w branży fashion pozwala sprostać tym wyzwaniom?

Czy wyprzedaże w e-commerce oznaczają wzrost sprzedaży?

Według badania KPMG, aż 88 proc. Polaków korzysta z promocji sezonowych. Oznacza to, że zimowe i letnie wyprzedaże na dobre zadomowiły się w kalendarzu handlu detalicznego. Czy korzyści dla konsumentów równają się wyższym zyskom z wyprzedaży w e-commerce?

VAS, czyli usługi dodatkowe w logistyce. Dla kogo?

Przy wyborze operatora logistycznego warto przyjrzeć się pełnemu zakresowi świadczonych przez niego usług. O przewadze konkurencyjnej firmy świadczy bowiem nie tylko poziom standardowych usług logistycznych i działań marketingowych, lecz także możliwość realizacji usług dodatkowych.

Zakupy świąteczne w branży e-commerce

Końcówka roku to najgorętsze okresy sprzedażowe w e-commerce. Ze względu na przedświąteczne e-zakupy „na ostatnią chwilę”, które wg raportu firmy Deloitte deklaruje aż 33% Polaków, logistyka i e-sklepy są w tym okresie wyjątkowo zintegrowane. Jak Święta wpływają na handel elektroniczny?

Jak działa skład celny?

E-commerce nie istnieje bez importu i eksportu. Skład celny ma ułatwić nabywanie towarów spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz ich export i re-eksport. Jak procedura składu celnego przekłada się na optymalizację kosztów w sklepie internetowym?