Jeśli masz problem z wyświetleniem filmu (e-commerce w Polsce, a inne rynki zbytu) kliknij tutaj.
Zagraniczne zakupy polskich przedsiębiorców
Według aktualnych badań, z usług polskich sklepów internetowych korzystają najczęściej Klienci z Wielkiej Brytanii, Francji i Niemiec. Są to najbardziej dojrzałe rynki e-commerce, i właśnie z tego faktu wynika zainteresowanie polskimi e-sklepami.
Ograniczenie tylko do tych trzech krajów nie wykorzystuje pełni możliwości, jeśli chodzi o potencjalnych Klientów dla polskich sklepów internetowych. Potencjał obejmuje Klientów z całej Europy, jak również spoza Starego Kontynentu – Chiny, kraje Ameryki Północnej.
Nie tylko e-commerce w Polsce – zobacz atrakcyjne kraje do sprzedaży zagranicznej
Przede wszystkim, nie powinniśmy ograniczać się tylko do rynku lokalnego, lecz brać pod uwagę wszystkie kraje w Europie. Obecnie, mamy ku temu sprzyjające okoliczności, gdyż posiadamy dostęp do informacji o rynkach oraz o przepisach jakie obowiązują na danym rynku. Co więcej, obowiązuje nas wspólne prawo związane z reklamacją (14 dni), podobne lub takie same są także kwestie związane ze zwrotem.
Coraz więcej sklepów internetowych dostarcza zarówno klientom lokalnym, jak i globalnym poradniki mówiące o tym, jak poruszać się po ich e-sklepie oraz jakie prawa i przywileje przysługują im podczas dokonywania zakupów.
Warto także zwrócić uwagę na siłę nabywczą Klientów z Azji, w szczególności z Chin. Wspomniany rynek systematycznie rośnie w siłę, a jego Klienci są ukierunkowani na nabywanie markowych produktów w Europie.
Jak przygotowane są polskie e-sklepy?
Trudno jest jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Know-how w tym zakresie cały czas się rozwija. Oczywiście, część sklepów już sprzedaje za granicę z dobrym skutkiem, jednak nadal jest wiele takich, które muszą pozyskać odpowiednią wiedzę oraz doświadczenie, aby sprostać temu wyzwaniu. W tym celu niezbędni okażą się prawnicy, którzy dokonają weryfikacji sklepu pod kątem zgodności z zagranicznym rynkiem.
Dodatkowo, należy upewnić się, czy systemy płatności dostępne dla Klienta są zgodne z regułami panującymi na danym rynku, co jest również powiązane z procesami zwrotu oraz reklamacji.
Powinniśmy także zorientować się, czy realizować procesy logistyczne na naszym rynku, a następnie wysyłać je za granicę, czy próbować rozwiązania w tym zakresie na rynku, na którym zamierzamy sprzedawać towar.
Logistyka w e-commerce, rozwiązania omnichannel, peaki, zwroty w branży fashion. Chcesz być na bieżąco w tych i wielu innych tematach? Czytaj nasz newsletter. Piszemy o logistyce inaczej niż inni. Zapisz się tutaj