Co to jest fulfillment?
To pełen zakres usług logistycznych świadczonych przez zewnętrznego operatora. W ramach obsługi Arvato odpowiedzialne jest za cały przepływ towaru od przyjęcia, po magazynowanie kompletację i pakowanie, aż po wysyłkę i obsługę zwrotów. Współpraca z zaufanym partnerem logistycznym pozwoli na optymalizację procesów magazynowych, a także sprawną i bezbłędną realizację zleceń co wpływa na zadowolenie klientów końcowych.
Arvato posiada 30-letnie doświadczenie w obsłudze logistycznej, zarówno światowych, jak i lokalnych marek.
Kompleksowa obsługa logistyczna B2C i B2B
Zapewniamy pełen zakres usług logistycznych dla optymalnej obsługi Twojego sklepu internetowego, sieci sklepów, a także rozwiązań omnichannel. Dzięki współpracy z naszą firmą zwiększysz wydajność procesów logistycznych oraz poprawisz ich jakość, co bezpośrednio wpływa na zadowolenie klientów końcowych.
Pełen zakres usług:
- magazynowanie
- kompletacja
- pakowanie
- obsługa zwrotów
- usługi VAS
Magazyn sklepu internetowego
Magazynowanie odgrywa kluczową rolę w zarządzaniu łańcuchem dostaw, wpływając na efektywność operacyjną, satysfakcję klientów i rentowność firmy. Nasze podejście do magazynowania, dostosowane do potrzeb różnych branż, umożliwia lepszą organizację procesów logistycznych. W magazynach Arvato stosujemy różnorodne metody przechowywania, dostosowane do specyfiki danej branży. W ramach infrastruktury oferujemy:
- magazynowanie półkowe,
- wieszaki dla odzieży,
- wysoki skład,
- magazynowanie na powierzchni płaskiej,
co umożliwia precyzyjne zarządzanie zapasami od momentu przyjęcia towaru do jego wysyłki. Nasze rozwiązania gwarantują efektywną obsługę magazynową i szybką realizację zamówień. Elastycznie dopasowujemy nasze magazyny do wymagań klientów — zarówno pod kątem ilości i rodzaju przechowywanych towarów, jak i wolumenów wysyłkowych.
Wspólnie z naszymi klientami wypracowujemy procesy, które są nie tylko optymalne w zarządzaniu, ale również zapewniają najwyższą wydajność operacyjną. Dodatkowo, dążymy do maksymalnego wykorzystania kubatury budynku, na przykład poprzez zastosowanie antresoli, co pozwala na optymalizację miejsca składowania. Stosujemy również rozwiązania automatyzujące, co wpływa nie tylko na efektywność magazynowania, ale także na usprawnienie innych procesów logistycznych.
Zapewniamy transparentność dostępności produktów i tym samym optymalizację kosztów. Dzięki naszym inteligentnym i zautomatyzowanym procesom, a także narzędziom analitycznym, możemy precyzyjnie określić optymalny poziom zapasów dla każdego z produktów. To pozwala na efektywniejsze zarządzanie zasobami i minimalizację ryzyka nadmiaru lub niedoboru towarów, co przekłada się na wyższą satysfakcję klientów i lepszą rentowność biznesu.
Kompletacja i pakowanie w sklepie internetowym
Dla zapewnienia wydajnego procesu kompletacji i pakowania produktów zapewniamy zaawansowane narzędzia i systemy informatyczne. Pozwalają one, nie tylko na optymalizację wydajności, lecz także wysoką jakość procesu pozwalająca na eliminację błędów z, a także możliwością szybkiego wdrożenia nowych pracowników. W ramach skracania ścieżek optymalizacych stosujemy algorytmy sztucznej interligencji, które ułatwiają pracę naszym pracownikom. Większość zleceń złożonych przez klientów opuszcza centra logistyczne jeszcze tego samego dnia, dzięki późnemu cut-off, a także bliskości hubów logistycznych. W celu optymalizacji procesów pick & pack stosujemy także rozwiązania automatyzujące, jak linie przenośnikowe, system Weasel, aż po zaawansowane rozwiązania goods-to-person, jak Shuttle System czy Autostore.
Przykładamy ogromną wagę do zadowolenia klientów końcowych, dlatego priorytetem dla nas jest szybka i bezbłędna realizacja zleceń, zapakowanych w estetyczny sposób, co przekłada się na zmniejszenie współczynnika zwrotów.
Obsługa zwrotów e-commerce
Zapewniamy kompleksowe zarządzanie zwrotami niezależnie od kanału dystrybucji. Dzięki profesjonalnej obsłudze zwracanych artykułów, klasyfikujemy ich stan oraz jakość opakowania produktowego. W niektórych przypadkach wykorzystujemy także usługi dodatkowe, znane jako VAS (Value-Added Services), aby odpowiednio przygotować produkt do ponownej sprzedaży. Towary wracają do wyznaczonego miejsca składowania, co umożliwia jego szybki na stock, a także dalszą sprzedaż np. w e-sklepie. Nasze profesjonalne podejście do obsługi zwrotów gwarantuje efektywność i zadowolenie klientów, co przekłada się na ich lojalność i pozytywne doświadczenia z marką.
Usługi VAS
Usługi VAS (Value Added Services) są kluczowym elementem wzbogacającym standardową ofertę logistyczną, dostarczając naszym klientom dodatkową wartość i przewagę konkurencyjną. Obejmują one szereg działań takich jak:
- przepakowywanie,
- etykietowanie,
- tworzenie zestawów,
- dodawanie próbek / sampli,
- update oprogramowania w produktach TECH
Dodatkowo, specjalne usługi jak pakowanie na prezent, czy personalizacja mogą wzbogacić ofertę i wpłynąć na wzrost sprzedaży oraz zadowolenie klienta końcowego. Zakres VAS-ów dopasowywany jest do specyfiki danej branży oraz wymagań klientów.
Outsourcing logistyki: fulfillment – kiedy się opłaca?
Outsourcing logistyki jest zasadny jest przy odpowiedniej skali biznesu, najczęściej gdy dotychczasowe operacje logistyczne są niewydajne , a zarządzający nie chcą inwestować środków trwałych w nowe centrum logistyczne, jego wyposażenie oraz systemy IT.
Dodatkowo operator przejmuje również zarządzanie personelem. Wówczas firmy mogą skupić się na swoim core biznesie, czyli sprzedaży produktów – operacje magazynowe powierzając specjalistom.