Media o e-commerce

O czym pisały media w ostatnich dwóch tygodniach? Jakie newsy z branży przykuły naszą uwagę? Nad którymi analizami i raportami warto się pochylić? Nasi eksperci przygotowali subiektywny przegląd najciekawszych informacji z obszaru e-commerce. Zapraszamy do lektury.

Z Internetu korzystamy również w Święta

Z badań firmy PAYBACK Opinion Poll wynika, że 78 proc. Polaków przyznaje się do korzystania „z sieci” podczas Świąt Bożego Narodzenia. W Internecie kupujemy prezenty, czytamy portale informacyjne oraz coraz częściej kontaktujemy się ze znajomymi i rodziną.

https://retail360.pl/polacy-chetnie-zagladaja-do-internetu-podczas-swiat/


Nietrafiony prezent sprzedaż na Allegro

Serwis wprowadził promocję, do końca stycznia 2018 roku klienci indywidualni mogą sprzedać produkty bez prowizji. Obecnie ponad 90% sprzedawanych nowych produktów pochodzi od firm. Czy Allegro próbuje znów zawalczyć o „przeciętnego Kowalskiego”?

http://www.dlahandlu.pl/e-commerce/allegro-z-oferta-dla-osob-ktore-dostaly-nietrafiony-prezent-i-chca-go-sprzedac,66883.html


Mobile napędza sprzedaż

Mobile jest przez większość utożsamiany z zakupami w sklepach internetowych. Jak dowodzą badania, smartfony i tablety napędzają również sprzedaż w sklepach stacjonarnych. 24 proc. klientów korzystających z gazetek reklamowych poprzez urządzenia mobilne pojawia się w sklepie w celu dokonania zakupu.

https://interaktywnie.com/biznes/artykuly/mobile/mobile-wplywa-na-sprzedaz-nie-tylko-w-e-sklepach-256626


Czy polski e-commerce kuleje?

Nie ma wątpliwości, że e-commerce zarówno w Polsce, jak i w Europie ciągle rośnie. Gdyby porównamy jednak udział firm sprzedających w Internecie lub sprzedaż transgraniczną w danych krajach to Polska jest w ogonie Europy. Pomimo to, można patrzeć w przyszłość z optymizmem ponieważ widzimy coroczny rozwój branży i może kiedyś dogonimy liderów?

http://forsal.pl/biznes/handel/artykuly/1092792,e-handel-na-starym-kontynencie-polska-w-ogonie-unijnego-rankingu.html


Klocki ciągle popularne

Najwięcej prezentów na Święta oczywiście otrzymują dzieci. Firma RMD Research przeprowadziła badanie, z którego wynika, że najczęściej kupowanymi zabawkami w Polsce są klocki, a na kolejnych miejscach znalazły się zabawki z kategorii sport i rekreacja. Warto wspomnieć, że rynek zabawek w Polsce jest już wart ok 3 mld zł.

http://www.pap.pl/aktualnosci/news,1223789,klocki-sa-najczesciej-kupowana-zabawka-w-polsce.html


Nie wszyscy otrzymali prezenty

Minęły już Święta, a tym samym okres największego ruchu dla sklepów internetowych oraz branży kurierskiej. Niestety, nie wszyscy otrzymali prezentów ponieważ w warszawskim oddziale DHL protestowali kurierzy. Firmie ostatecznie udało się porozumieć z częścią pracowników, jednak nie wszystkie paczki dotarły na czas.

https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/strajk-kurierow-dhl-tuz-przed-samymi-swietami-boze,44226


Dalszy rozwój portalu dzięki inwestycjom

Wirtualna Polska zaciąg kredyt na inwestycje w e-commerce. Chodzi o kwotę 500 mln, które zostaną przeznaczone na kolejne przejęcia. Już teraz wp.pl jest właścicielem takich portali jak Wakacje.pl, Domodi czy Money.pl, a jak widać w przyszłości dojdzie do kolejnych akwizycji.

https://media2.pl/internet/147059-Wirtualna-Polska-pozyskuje-500-mln-zl-na-przejecia-w-e-commerce.html


Arena.pl wkracza do walki o polski rynek

Naspers daje zielone światło na partnerstwo PayU na platformie Arena.pl. Byli właściciele Allegro angażują się tym samym w rozwój kolejnego portalu zakupowego na terenie Polski. Czy wyrośnie nam kolejny gigant?

https://mensis.pl/byly-wlasciciel-allegro-pl-nowym-partnerem-polskiego-konkurenta-allegro/


Szybkie przelewy sprzyjają e-commerce

Kupując w Internecie oczekujemy najprostszych rozwiązań, które pomogą nam sfinalizować zamówienie. Jednym z najważniejszych etapów ścieżki zakupowej jest wybór metody płatności. Według badań, 62 proc. ankietowanych wskazuje szybkie przelewy jako element motywujący do zakupów online.

http://www.dlahandlu.pl/e-commerce/wiadomosci/raport-szybkie-przelewy-motywuja-do-e-zakupow,66818.html

Leszek Gawinowski

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *