Media o e-commerce

O czym pisały media w ostatnich dwóch tygodniach? Jakie newsy z branży przykuły naszą uwagę? Nad którymi analizami i raportami warto się pochylić? Nasi eksperci przygotowali subiektywny przegląd najciekawszych informacji z obszaru e-commerce. Zapraszamy do lektury.

Polacy najwięcej kupują nie przed, ale po świętach

28 grudnia – to dzień, w którym Polacy kupują najwięcej – wynika z badania Gemius. W 2016 roku zaraz po świętach Bożego Narodzenia, czyli 27, 28 i 29 grudnia serwisy e-commerce odwiedzało między 7,5 a 8 mln osób (28-30% użytkowników sieci) dziennie. Polacy w sieci wyszukiwali głównie poświątecznych promocji i wyprzedaży.

http://www.dlahandlu.pl/e-commerce/badanie-28-grudnia-ub-r-strony-e-sklepow-odwiedzilo-blisko-8-mln-internautow,66445.html


Bitcoin rośnie, transakcji przybywa

Kurs tej kryptowaluty osiąga rekordowe notowania. Obecnie jego wartość to 16 tysięcy, jednak pojawiają się prognozy, że może osiągnąć nawet 20 tysięcy dolarów. Eksperci zwracają uwagę na problemy z bezpieczeństwem oraz konieczność wprowadzenia dodatkowych uregulowań prawnych. Technologia, stojąca za wirtualną walutą zaczyna być konkurencją dla banków, ale być może w niedalekiej przyszłości banki wykorzystają ją do swoich potrzeb.

http://di.com.pl/banka-nie-banka-bitcoin-przekracza-kolejne-pulapy-58652


Polacy kupują w sieci częściej niż Europejczycy

12,4 proc. Polaków w stosunku do 11,3 proc. mieszkańców Europy kupuje przez internet – wynika z badań Barometr E-shopper 2017. Wciąż kupujemy najczęściej buty, odzież i książki z dostawą do domu (82 proc.) i automatów paczkowych (33 proc.). Nie boimy się handlu transgranicznego – zagraniczny e-handel stanowi już u nas 19,2 proc. całościowego handlu online. Polscy e-konsumenci są lojalni wobec zaufanych e-sklepów, w których robili już zakupy lub które mają dobre opinie w internecie.

Raport: udział e-zakupów w Polsce powyżej europejskiej średniej


Facebook Marketplace już w Polsce

Marketplace to facebookowa platforma, pozwalająca użytkownikom kupować i sprzedawać przedmioty w ramach, najczęściej lokalnych, grup i społeczności. W Europie działa już w 27 krajach i co miesiąc korzysta z niej aż 550 milionów użytkowników. Marketplace może być kluczową konkurencją dla platformy OLX, ponieważ nie pobiera opłat, posiada dużą bazę użytkowników wraz z narzędziami do geotargetowania. Dzięki Marketplace odnajdziemy każdy przedmiot (głównie z rynku wtórnego), w dodatku blisko swojej lokalizacji.

http://mensis.pl/facebook-marketplace-polsce-olx-pl-klopotach/


Jednolity Rynek Cyfrowy reguluje podatki

Nowelizacja trzech unijnych dyrektyw zakłada zmiany reguł rozliczania VAT firm internetowych działających na terenie UE. Rada Europejska zarządziła, że przedsiębiorcy handlujący w internecie będą rozliczać sprzedaż towarów klientowi z innego państwa UE według zagranicznej stawki, ale w kraju swojej siedziby.

http://www.portalspozywczy.pl/handel/wiadomosci/rozliczenia-podatkowe-e-sklepow-na-nowych-zasadach,152469.html


Zakaz handlu w niedzielę także w e-commerce?

Związek zawodowy „Solidarność” forsuje przepisy o zakazie handlu w niedziele, które objęłyby także handel w sieci. Zakaz miałby obowiązywać od niedzieli od północy do 5 rano w poniedziałek. Inny wariant mówi o możliwym handlu w niedziele pod warunkiem, że e-sklepy nie mogłyby w ten dzień obsługiwać fizycznie zamówień.

https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/zakaz-handlu-niedziele-internet-solidarnosc,136,0,2392712.html


Black Friday w Polsce to manipulacja

Ze „Świątecznego barometru cenowego” formy doradczej Deloitte wynika, że obniżki związane z Black Friday w Polsce miały charakter symboliczny. Co więcej – przekazy reklamowe nierzadko wprowadzały klientów e-sklepów w błąd. Pomiędzy piątkiem 17 listopada a piątkiem 24 listopada (właściwy Black Friday) różnica w cenach produktów wynosiła średnio tylko 1,3 proc.

Niestety zdarzały się przypadki podwyższania cen produktów. Tego dnia najbardziej, nawet o 7,6 proc. podrożały konsole, książki oraz płyty CD.

https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/press-releases/articles/black-friday-zakupy-online.html


Zagraniczne e-zakupy? Głównie w Chinach

Jak podaje PayU – ponad połowa kupujących online ufa zagranicznym sprzedawcom i chętnie robi zakupy poza granicami naszego kraju. Najpopularniejszym kierunkiem e-zakupów są Chiny, a kategoriami produktów ubrania, elektronika oraz biżuteria. 41 proc. osób, robiących zakupy w sieci, w ciągu ostatniego półrocza skorzystało z oferty zagranicznych e-sklepów, a aż 59 proc. kupuje co najmniej raz w miesiącu.

http://www.dlahandlu.pl/e-commerce/wiadomosci/polscy-internauci-chetnie-kupuja-w-zagranicznych-e-sklepach,66411.html


Mobile rządzi!

II edycja raportu Izby Gospodarki Elektronicznej dotyczącego płatności cyfrowych jasno wskazuje, że kupujemy i płacimy via mobile, a „smartfon staje się portfelem, z pomocą którego realizujemy płatności za nasze zakupy w sieci”. Najpopularniejszym sposobem płatności w internecie jest szybki przelew przez serwis płatności tzw. Pay-By-Link – stosuje go 47 proc. Polaków. Do najpopularniejszych metod płatności online należą: tradycyjny przelew z wpisaniem numeru rachunku bankowego (31 proc.), wysyłka za pobraniem (27 proc.) oraz płatność kartą kredytową (27 proc.).

http://www.ecommercepolska.pl/pl/o-nas/aktualnosci/grudzien-2017/przyszlosc-platnosci-cyfrowych-nalezy-do-mobile/


Toys R Us głównie w sieci

Od kilku lat zakupy zabawek przenoszą się do sieci. Wygrywają ci gracze, którzy strategię omnichannel rozwijają konsekwentnie od dłuższego już czasu. Sieć Toys R Us wprowadza nową strategię, odchodząc ze sklepów wielkopowierzchniowych na rzecz mniejszych interaktywnych salonów oraz inwestując w kanał e-commerce.

Radykalne zmiany w Toys R Us


Kaufland nie będzie sprzedawał w sieci

Sieć handlowa Kaufland po rocznym programie pilotażowym zrezygnowała z możliwości zakupów w internecie i dostarczaniu towarów do klientów. Sieć przyznała, że tego oczekiwali klienci, jednak testy e-commerce nie przyniosły rezultatów finansowych.

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kaufland-rezygnuje-ze-sprzedazy-internetowej-okazala-sie-nieoplacalna


Nie chcemy czekać na kuriera

Polacy wolą odbierać w punktach niż czekać na kuriera – wynika z danych Poczty Polskiej. Firma w sieci click&collect zanotowała ponad 30-procentowy wzrost w porównaniu do ubiegłego roku. Paczki można odebrać już na stacji Orlen, w sieci Ruch, Żabka oraz Freshmarket.

http://www.dlahandlu.pl/e-commerce/wiadomosci/polacy-coraz-czesciej-nie-chca-czekac-na-kuriera-rosnie-usluga-odbioru-paczki-w-punkcie,66414.html

Leszek Gawinowski

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *