The same day delivery, darmowa dostawa czy zwroty – co liczy się w e-commerce?

Wybranie opcji dostawy towaru to zazwyczaj przedostatni krok na ścieżce zakupowej klienta – tuż przed dokonaniem płatności. Czego od dostawy oczekują konsumenci? Jakie opcje wybierają, a jakie zniechęcają ich do dokonania zakupu w danym e-sklepie? Jakie trendy obowiązują na polskim i światowym rynku?

Logistyka w branży kosmetycznej

Niezwykle silna branża kosmetyczna stawia przed operatorami logistycznym wysokie wymagania związane z magazynowaniem i dystrybucją. Na co należy zwrócić uwagę podczas planowania i organizacji logistyki w branży kosmetycznej?

The biggest in e-commerce. Comparison of the US, Chinese, and Russian markets in 2018

Here you can find out which e-commerce market are the biggest. How many users buy on the Internet and which categories of shopping are the most common! Those are the most important information about e-sales in the US, China and Russia.

E-commerce w Azji Południowo-Wschodniej: Indonezja, Wietnam, Tajlandia

Rok 2018 w regionie SEA (Southeast Asia) został nazwany rokiem e-commerce: nastąpiło wtedy dwukrotne zwiększenie wartości gospodarki internetowej i dynamiczny wzrost ilości e-konsumentów. To pokazuje, że mocy nabywczej Azji Południowo-Wschodniej po prostu nie można ignorować.

Różnice w logistyce B2B i B2C

Dynamiczny rozwój rynku e-commerce zrewolucjonizował logistykę. Zaprojektowanie procesów logistycznych dla tego sektora wymaga zmiany myślenia o organizacji i funkcji magazynu. Na czym polega różnica między magazynem B2B a B2C?

Automatyzacja w e-commerce. Teraźniejszość czy przyszłość?

Czas automatyzacji już nadszedł. Trzy czwarte badanych przez McKinsey przedsiębiorstw już wdraża rozwiązania mające na celu automatyzację procesów – lub planuje to w zbliżającym się roku . O jakich rozwiązaniach automatyzacji warto pomyśleć?

Rosja – przegląd rynku e-commerce

Rosja – jeden z największych i najliczniejszych krajów na świecie to jednocześnie globalna potęga polityczna i ekonomiczna. Czy jej silna pozycja zapewniła rozwój rynku e-commerce porównywalny do tego w USA, Europie Zachodniej czy Chinach? Spójrzmy, jak jest w rzeczywistości.

Voice shopping. Czy e-commerce musi być gotowe na zakupy głosowe?

Rynek smart speakerów rozwija się błyskawicznie. Tylko w 2017 roku sprzedano na całym świecie ponad 80 mln urządzeń głosowych, a do 2021 roku cała kategoria tych urządzeń ma urosnąć aż o 84 proc. (Euromonitor International). Czy to zapowiedź kolejnej rewolucji w e-commerce?

VAS w logistyce – wyróżnij się

Value-Added Services, czyli usługi wartości dodanej, rozwijają się w każdej branży, w której najważniejsza jest satysfakcja klienta końcowego. Najsilniej zaznaczyły się zwłaszcza w logistyce e-commerce i sprzedaży w formule omnichannel, szczególnie dla branży fashion i beauty, ale również w obszarze usług telekomunikacyjnych. Co jest usługą ponadstandardową, a które zadania można zakwalifikować już jako standard?

Rola marketplace w e-commerce

Eksperci wskazują rozwój marketplace ’ów jako kluczowy trend na najbliższe lata dla e-commerce. Nie tylko dlatego, że już obecnie notują wzrosty sprzedaży większe niż bezpośrednio ze stron marek, ale przede wszystkim ze względu na ich zmieniającą się rolę w kontaktach z konsumentami. Jeśli potraktujemy marketplace jako partnera zakupowego i uwzględnimy ich rolę w rozwoju naszego e-sklepu, współpraca z pewnością się opłaci.