Czy wyprzedaże w e-commerce oznaczają wzrost sprzedaży?

Według badania KPMG, aż 88 proc. Polaków korzysta z promocji sezonowych. Oznacza to, że zimowe i letnie wyprzedaże na dobre zadomowiły się w kalendarzu handlu detalicznego. Czy korzyści dla konsumentów równają się wyższym zyskom z wyprzedaży w e-commerce?

VAS, czyli usługi dodatkowe w logistyce. Dla kogo?

Przy wyborze operatora logistycznego warto przyjrzeć się pełnemu zakresowi świadczonych przez niego usług. O przewadze konkurencyjnej firmy świadczy bowiem nie tylko poziom standardowych usług logistycznych i działań marketingowych, lecz także możliwość realizacji usług dodatkowych.

Zakupy świąteczne w branży e-commerce

Końcówka roku to najgorętsze okresy sprzedażowe w e-commerce. Ze względu na przedświąteczne e-zakupy „na ostatnią chwilę”, które wg raportu firmy Deloitte deklaruje aż 33% Polaków, logistyka i e-sklepy są w tym okresie wyjątkowo zintegrowane. Jak Święta wpływają na handel elektroniczny?

Jak działa skład celny?

E-commerce nie istnieje bez importu i eksportu. Skład celny ma ułatwić nabywanie towarów spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz ich export i re-eksport. Jak procedura składu celnego przekłada się na optymalizację kosztów w sklepie internetowym?

5 kroków przy planowaniu sprzedaży transgranicznej online

Położenie Polski – pomiędzy dojrzałymi krajami Unii Europejskiej a nienasyconymi jeszcze rynkami wschodnimi, a także na osi północ-południe – sprawia, że argument na rzecz rozwoju i planowaniu sprzedaży online poza granicami naszego kraju jest niezwykle silny.

Logistyka i dostawy transgraniczne dla e-commerce

Wielu ekspertów jako jedną z kluczowych barier rozwoju e-handlu transgranicznego wskazuje logistykę międzynarodową. Jak ją dobrze zaplanować logistykę transport i na co zwrócić uwagę przy wyborze partnera?

Rynek zabawek w Polsce analiza rynku: e-commerce i retail

Rynek zabawek dla dzieci to zróżnicowana branża – nieustanny popyt, co najmniej dwukrotne peaki sprzedażowe w ciągu roku, gdy dajemy prezenty (Boże Narodzenie i Dzień Dziecka), klienci w każdym wieku (dzieci, rodzice i rodzina, dziadkowie). Jak ten dynamiczny sektor radzi sobie w e-commerce?

Peak season w logistyce, czyli black friday lub święta

W każdym biznesie B2C co najmniej raz w roku pojawiają się okresy wzmożonego ruchu. Najczęściej myślimy o tych przed Bożym Narodzeniem, jednak dla niektórych branż peak season w logistyce wypada w przed wakacjami, rokiem szkolnym czy wraz z pierwszymi mrozami. Jak się do nich przygotować?

Pierwsze wrażenie, czyli pakowanie na prezent w e-commerce

Klient e-sklepu czekając na Twoją przesyłkę, czeka nie tylko na zamówiony produkt. Pierwsze wrażenie, czyli moment, w którym odpakowuje paczkę, jest nie do przecenienia. Wprowadzenie dodatkowej opcji pakowania „na prezent” to skuteczna forma lojalizacji Twoich klientów.

Outsourcing czy własna logistyka?

Coraz więcej polskich firm wybiera outsourcing usług logistycznych. Przez ostatnią dekadę liczba podmiotów wybierających ten model wzrosła prawie 5-krotnie. To trend związany jest z świadomymi decyzjami przedsiębiorców, aby skoncentrować się na swoim core biznesie.