Black Friday 2017 – co się wydarzyło w Polsce?
2,850 mln przesyłek – tyle w tygodniu poprzedzającym Black Friday wraz z piątkiem dostarczył InPost. To wzrost w o 194,5 proc. w porównaniu do „czarnego piątku” rok wcześniej. Z kolei platforma Shoper podaje, że przychody w e-sklepach wyniosły 189 proc., a liczba transakcji była większa o 178 proc.
W Zalando klienci złożyli ponad milion zamówień, a w godzinach szczytu generowali ponad 2000 zamówień na minutę. W tym dniu przybyło ponad 100 000 nowych klientów.
Prezenty kupiliśmy online w listopadzie
Według badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia, w tym roku zakupy prezentów świątecznych ponad 1/3 badanych planuje zrobić w e-sklepach. Im mniejszy budżet przeznaczamy na prezenty, tym większą jego część kupujemy przez internet.
Aż 40% badanych dysponuje budżetem w przedziale 251-500 zł i aż 62% spośród nich chce wydać je na zakupy w e-sklepach. Natomiast 83% klientów spośród przeznaczających na upominki nie więcej niż 100 zł – zamierza zrobić zakupy online.
38% badanych robi zakupy jeszcze listopadzie, aż 44% na początku grudnia.
„First minute shopping” – nowa akcja eBaya
Badania TNS Kantar przeprowadzone na zlecenie eBay pokazują, że ponad połowa Polaków decyduje się na zakup świątecznych prezentów na ostatnią chwilę.
eBay do polskich kupujących skierował akcję „First Minute Shopping”, aby zachęcać do szybszych zakupów. Sieć ramach akcji od 16 listopada oferuje 15-proc. kupon na cały asortyment.
http://handelextra.pl/artykuly/205451,ebay-rusza-z-akcja-first-minute-shopping
Allegro szuka operatorów logistycznych
Aby uprościć proces dostawy dla swoich klientów, a sprzedawcom udostępnić produkty logistyczne w lepszej cenie i jakości, Allegro planuje przetarg na usługi operatorów logistycznych. Wdrożenie nowej formuły zarządzania przesyłkami na nastąpić w połowie 2018 roku.
Kolejne sukcesy LPP
LPP zanotowało prawie 2 miliardy złotych przychodu w trzecim kwartale 2017 r. Wzrost przychodów w porównaniu do III kwartału 2016 wyniósł 22 proc. Spółka odnotowała dalszy wzrost w segmencie e-commerce osiągając w III kwartale przychody na poziomie prawie 75 mln zł.
Właściciel salonów Reserved, Cropp i House informuje o wzroście sprzedaży o ponad 700 mln zł, co oznacza, że jego zyski wzrosły w rok aż 8-krotnie, a biznes jest już wyceniany na 15 mld zł.
Polacy przeznaczą 2% więcej na zakupy świąteczne
W tym roku polska rodzina planuje przeznaczyć na święta średnio 882 zł, zaś co piąty konsument kupi prezenty za pośrednictwem smartfonu – wynika z międzynarodowego badania „Zakupy świąteczne 2017” przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte.
Aż 42 proc. pieniędzy przeznaczonych na prezenty Polacy zamierzają pozostawić w sklepach internetowych. Z roku na rok rośnie również udział prezentów w kanałach mobilnych – w 2017 roku aż 20% kupi je za pośrednictwem smartfona.
UE kończy z geoblokowaniem w handlu – jest porozumienie PE i krajów UE
Sprzedawcy towarów czy usług w sieci nie będą mogli stosować geoblokowania, czyli uniemożliwiać konsumentom zakupów za pośrednictwem stron internetowych w innym kraju Unii. To efekt porozumienia negocjatorów PE i krajów UE.
Prace nad przedstawionym przez KE projektem przepisów trwały od 1,5 roku, a wprowadzone regulacje mają sprawić, by Europejczycy równie chętnie kupowali coś z zagranicy u internetowych sprzedawców. Konsument nie będzie automatycznie przekierowany na stronę internetową sprzedającego w innym kraju bez jego zgody, co w praktyce oznacza to, że konsumenci będą mieli pełne prawo do sprawdzenia cen i wyboru najlepszych ofert.
Wzrośnie spożywczy e-commerce
Według analityków, wprowadzenie zakazu handlu w niedzielę negatywnie odbije się na polskim handlu. Bez wątpienia zyska jednak e-commerce, który powinien rozwinąć się w kierunku oferowania większej ilości produktów spożywczych. Być może duże sieci handlowe odnowią zamrożone strategie rozwoju w tym segmencie.
http://mensis.pl/rzeczpospolita-polska-wegry-zakaz-handlu-niedziele-wzmocni-spozywczy-e-commerce/