Media o e-commerce

O czym pisały media w ostatnich dwóch tygodniach? Jakie newsy z branży przykuły naszą uwagę? Nad którymi analizami i raportami warto się pochylić? Nasi eksperci przygotowali subiektywny przegląd najciekawszych informacji z obszaru e-commerce. Zapraszamy do lektury.

LPP i Arvato otwierają Centrum Dystrybucyjne w Strykowie

Podczas konferencji prasowej LPP i Arvato oficjalnie uruchomiły nowe Centrum Dystrybucyjne w Strykowie, które znacząco przyspieszy realizację zleceń LPP w obszarze sprzedaży internetowej.

Nowe Centrum Dystrybucyjne obsłuży wolumen kilkunastu milionów wysyłanych sztuk produktów rocznie dla marek: Reserved, Mohito, House oraz Sinsay.

https://log4.pl/centrum-dla-wzmocnienia-sieci-e-commerce,12,15648.htm


CCC rośnie w kanale sprzedaży internetowej

CCC poinformowało, że w październiku przychody ze sprzedaży przez internet wyniosły 70,5 mln zł, a w okresie styczeń-październik 477,1 mln zł. Z kolei przychody ze sprzedaży stacjonarnej były niższe niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/ccc-dynamicznie-zwieksza-sprzedaz-w-kanale-internetowym,65374.html


Paczki z Poczty w sieci Żabka

Poczta Polska rozpocznie współpracę z siecią sklepów Żabka i Fresh Market, w których będzie można odbierać w nich przesyłki pocztowe. Usługa wdrożona będzie na początku na Mazowszu, gdzie obejmie 450 sklepów. Docelowo współpraca ma zostać poszerzona o cały kraj, gdzie jest obecnie 4,7 tys. punktów obu marek.

https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/odbior-przesylek-z-poczty-polskiej-w-zabce/ghzwyl3


LPP podwaja zyski z online’u

Przychody Grupy LPP ze sprzedaży internetowej osiągnięte w październiku 2017 roku wyniosły ok. 35,7 mln zł i były wyższe o ok. 67% od sprzedaży zrealizowanej w październiku ubiegłego roku.

http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/lpp-podwaja-sprzedaz-w-handlu-online,65366.html


Tylko 2% Polaków kupuje żywność przez internet

Badania CBOS pokazują, że w ciągu miesiąca przez internet kupiło towary żywnościowe zaledwie około 2% Polaków. Odstajemy od unijnej średniej, eksperci analizują jednak, że nie powinniśmy mówić o spadkach, a raczej o powolnym wzroście w tym obszarze.

http://www.portalspozywczy.pl/handel/wiadomosci/polska-trudnym-rynkiem-dla-e-handlu-zywnoscia,151110.html


Zakupy na Zalando 3,8 razy w roku

Platforma zakupowa Zalando ma 22,2 mln klientów, którzy robią zakupy 3,8 razy rocznie. Firma do 2020 roku chce podwoić swoją działalność, aktywnie inwestuje w powierzchnie magazynowe, infrastrukturę i oprogramowanie.

http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/liczba-klientow-zalando-wzrosla-do-22-2-mln-aktywny-klient-robi-zakupy-3-8-razy-rocznie,65574.html


Poczta Polska z kartami

U 3,5 tysięcy kurierów Poczty Polskiej można płacić kartą lub Blikiem za przesyłki pobraniowe. Kurierzy posiadają terminale płatnicze pozwalające płacić kartami Visa i Mastercard.

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/poczta-polska-kurier-platnosc-karta


Rekordy podaży na rynku magazynowym

Dane z trzech kwartałów 2017 roku wskazują, że w Polsce odnotowano rekordowy poziom podaży, a całkowite zasoby rynku magazynowego wyniosły 12,86 mln mkw., co oznacza 18% wzrost w skali roku.

Od początku roku w 128 umowach najmu wynajęto 723 000 mkw, a wolumen transakcji przekroczył 2,5 mln mkw.

https://www.log24.pl/news/2017/11/9/rekordowa-podaz-na-rynku-magazynowym,8135

Leszek Gawinowski

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *