Najpopularniejsze e-sklepy: Zalando, Bonprix i eobuwie
Jak wynika z danych z badania Gemius/PBI najpopularniejsze sklepy internetowe w Polsce to: Zalando.pl, które odwiedziło 3,33 mln realnych użytkowników (12,58 proc. wszystkich polskich internautów), Bonprix.pl (z 2,25 mln użytkowników i 28,31 mln odsłon) oraz eObuwie.com.pl (1,8 mln użytkowników i 21,54 mln odsłon).
W skali roku duże wzrosty osiągnęły także serwisy Orsay.com, 50style.pl i Sklepmartes.pl.
Dane opracował serwis przez Wirtualnemedia.pl.
Zalando zaczyna sprzedaż kosmetyków
Platforma Zalando wchodzi w segment beauty, testując sprzedaż kosmetyków w Niemczech. Jeśli pilotaż się powiedzie, firma w 2018 roku wejdzie na kolejne rynki.
Na platformie pojawi się pełen asortyment kosmetyków do pielęgnacji skóry i włosów, perfum, narzędzi oraz akcesoriów kosmetycznych.
Tesco liderem omnichannel w Polsce
„Raport funkcjonalności omnichannel w Polsce” przygotowany przez Lizardmedia diagnozuje rynek księgarski, branżę spożywczą i budowlaną dużych polskich sklepów sieciowych. Na czele stawki Tesco i Świat Książki – które bieżąco aktualizują stany magazynowe i pozwalają odebrać zakupiony online towar w sklepach stacjonarnych. Najsłabiej wypadł Piotr i Paweł oraz sieć Auchan, które nie spełniają wszystkich kryteriów obsługi wielokanałowej.
Platformy do zamawiania zakupów online rosną w siłę
Prognozy dla polskiego rynku zamawiania jedzenia przez internet są niezwykle optymistyczne. Penetracja naszego rynku to obecnie ok. 3-4%, czyli w porównaniu z innymi (12-20%) wciąż niewiele.
Przed nami zmiany w zamawianiu jedzenia, przejście na platformy online oraz rozwój narzędzi UX do obsługi klienta.
Dostarczać przesyłki kiedy nie ma nas w domu? Amazon wie jak
Amazon zapowiedział start usługi Amazon Key, polegającej na tym, że kurier dostarczy przesyłkę, nawet kiedy klienta nie będzie w domu. Plany dotyczą na razie tylko 37 amerykańskich miast. Ci, którzy zechcą skorzystać z tej usługi, będą musieli kupić u Amazona kamerę i podłączony do Wi-Fi zamek do drzwi. Amazon upewni się, że kurier dotarł pod właściwy adres i zdalnie otworzy drzwi, a zainstalowana kamera nagra całą dostawę.
eBay pomoże w sprzedaży transgranicznej
eBay zachęca sprzedawców do wystawiania aukcji nie tylko na polskim rynku. Chce pomóc m.in. w przygotowywaniu opisów ofert w kilku różnych językach jednocześnie. Na stronie eBaymag.com wystarczy podać kilka danych na temat wystawionych produktów i można zacząć sprzedawać w innych krajach. Serwis pomaga ponadto zapewnić lepszą widoczność międzynarodowych aukcji w wyszukiwarce.
https://www.spidersweb.pl/2017/10/ebay-polska-ebaymag.html
Ekspresowa rezerwacja produktu online w Empiku
Po okresie testów, który potwierdził popyt na tę usługę, stało się. W Empiku możemy już zarezerwować produkt przez internet, a następnie odebrać go w najbliższym sklepie – już po dwóch godzinach od zamówienia. Przy odbiorze klient zdecyduje, czy produkt spełnia oczekiwania i czy chce zapłacić za niego gotówką, kartą lub voucherem.
https://retailnet.pl/2017/10/25/118860-empik-zamow-kup-odbierz-w-mniej-niz-2-godziny/
Carrefour łączy klientów ze sprzedawcami
Carrefour testuje Marketplace – nową internetową platformę sprzedaży, która połączy klientów ze sprzedawcami. Pod adresem https://beta.carrefour.pl/ będą dostępne towary, niedostępne do tej pory w sklepach stacjonarnych sklepach sieci. Klienci nie tylko wybiorą nowy produkt, ale także wybiorą pomiędzy dostawą do domu lub odbiorem w sklepie.
Polacy robią zakupy smartfonem
Zakupy na urządzeniach mobilnych stanowią ok. jednej piątej wszystkich transakcji w polskich sklepach internetowych – podaje platforma Shopper. Liderem m-commerce jest branża odzieżowa – 32 proc. transakcji w to zakupy z poziomu smartfona lub tabletu.
W tym kanale sprzedają również często: sklepy z artykułami dziecięcymi (21 proc. sprzedaży mobilnej) oraz z działu zdrowie i uroda (20 proc.).