Media o e-commerce

O czym pisały media w ostatnich dwóch tygodniach? Jakie newsy z branży przykuły naszą uwagę? Nad którymi analizami i raportami warto się pochylić? Nasi eksperci przygotowali subiektywny przegląd najciekawszych informacji z obszaru e-commerce. Zapraszamy do lektury.

Doskonała sytuacja na rynku logistycznym
Raport międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield „MARKETBEAT Rynek magazynowy w Polsce I połowa 2017 roku” mówi o znaczącej dynamice wzrostu popytu na nowoczesną powierzchnię logistyczną i produkcyjną (1 786 000 mkw.). Na świetną sytuację rynku logistycznego w Polsce wpływa wzrost gospodarczy, rosnąca sprzedaż detaliczna, konkurencyjny rynek pracy oraz rozwój infrastruktury drogowej i dostępność gruntów pod inwestycje deweloperskie. Wg autorów raportu – rynek magazynowy to najlepiej rozwijający się segment rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce.
http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/c-w-rekordowe-wyniki-rynku-magazynowego-to-m-in-wynik-rosnacego-popytu-branzy-e-commerce,63854_1.html


Nowa kampania eBay
„Kupuj kolorowo”, bo tak nazywa się nowa kampania, z którą eBay trafi także do Polski, mówi o olbrzymiej możliwości wyboru produktów. Globalny gracz stawia na indywidualne preferencje i docenia różnice. To pierwszy raz kiedy spoty emitowane będą w Polsce, co oznacza, że eBay docenił nasz rynek. Także strona internetowa będzie miała interfejs w języku polskim.
http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/ebay-startuje-z-kampania-w-polsce-w-ofercie-miliard-produktow,63976.html


Tesco wygrywa w e-grocery
Najpopularniejszymi sklepami internetowymi z żywnością są Ezakupy. tesco.pl i Bdsklep.pl. Według ekspertów Gemius/PBI obrót na rynku e-commerce wynosi obecnie ok. 2 mld zł miesięcznie, z czego ok. 50-100 mln zł to zakupy produktów spożywczych. Polacy w serwisie ezakupy. tesco.pl byli 862,3 tys. razy (liczba UU) przez średnio prawie 12 minut i wykonali w nim 8,26 mln odsłon. Rynek e-grocery zaczyna rosnąć, a Polacy coraz mniej obawiają się zakupów spożywczych przez internet.
https://retailnet.pl/2017/09/11/117905-tesco-liderem-branzy-e-grocery/


Allegro wybiera się na zakupy
Po zakupie platformy prawie rok temu przez grupę funduszy inwestycyjnych, firma planuje rozwój. Allegro poszukuje atrakcyjnych firm na rynku, które mogłyby pomóc jej w rozwoju. Wielki gracz szuka przedsiębiorstw, które mogą wspierać jego i firm działających za jego pośrednictwem, czyli świadczących usługi finansowe, ubezpieczeniowe oraz logistyczne.
https://www.money.pl/forum-ekonomiczne-w-krynicy-2017/allegro-zakupy-budkowski,92,0,2362204.html


Auchan startuje z modelem click&collect
Osoby korzystające z zakupów w sklepie internetowym Auchan mogą odbierać swoje e-zakupy w placówce w Warszawie. Już niedługo usługa ta ma być dostępna w całej Polsce, a odbioru zakupów można będzie dokonać najprawdopodobniej w sieci Carrefour Express oraz w wybranych Simply Marketach.
https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/auchan-wchodzi-w-polsce-w-model-click-collect-rusz,41866


Czego szukają konsumenci w sieci?
Badanie IRBiS dla Rzeczypospolitej przynosi ciekawe wnioski. Wśród marek odzieżowych, które Polacy kupują najczęściej prowadzą takie firmy jak: Vistula, Adidas i Puma. Zupełnie inaczej wygląda sytuacja na rynku odzieży w e-commerce. Najchętniej odwiedzamy sklepy: H&M i cztery firmy należące do grupy LPP: Reserved, Mohito, Cropp i House. Eksperci zauważają możliwości, jakie daje crossowanie oferty online i offline. Omnichannel odpowiada zwłaszcza potrzebom zakupowym pokolenia millenialsów, którzy kupują impulsywnie, niezależnie od kanału, w którym się znajdą. Konsumenci zmienili swoje podejście do zakupów online: odzież stała się kategorią angażującą, dlatego też przy zakupie korzystają z wiarygodnych źródeł informacji, takich jak opinie znajomych lub swoich autorytetów (np. blogerów).
http://www.rp.pl/Biznes/308319854-Konsumenci-szukaja-w-sieci-ulubionych-marek.html?template=restricted


Polacy kupują ubrania przez internet
Odzież to dzisiaj najczęściej kupowana w internecie kategoria produktów. Z badania IBRiS dla Rzeczpospolitej wynika, że w ostatnich 12 miesiącach 34,9 proc. internautów miało na koncie choć jedną tego typu transakcję. W nadchodzących 12 miesiącach takie plany ma 17 proc. badanych. Według badania Eurostatu w Polsce internetowe zakupy odzieży stały się udziałem ponad 40 proc. internautów, przy czym na najgęściej zaludnionych obszarach jest to nawet 45 proc. Pomimo że modelem dominującym jest nadal zakup odzieży w sklepach tradycyjnych, to konsumenci chcą mieć wybór i możliwości kupowania w miejscu i czasie przez nich wybranym. System dystrybucji typu omnichannel musi być rozwijany, aby odpowiedzieć na potrzeby konsumentów. Oprócz rozwoju sprzedaży wielokanałowej ważnym zadaniem będzie dla branży obniżenie kosztów dostawy oraz jej przyspieszenie.
http://www.rp.pl/Biznes/308319855-Polacy-ruszyli-na-e-zakupy-ubran.html


Coraz bardziej dbamy o bezpieczeństwo w sieci
Jak pokazują dane Kaspersky Lab problem oszustw w sieci rośnie z roku na rok. W samym 2016 roku zanotowano łącznie ok. 73 mln prób wyłudzeń danych personalnych, które mogłyby posłużyć do kradzieży pieniędzy. To o 13 proc. więcej niż jeszcze rok wcześniej. Według badań TNS Kantar zrealizowanych na klientach banków, osoby dokonujące zakupów przez internet coraz częściej zachowują podstawowe zasady ostrożności w sieci. Przykładem jest wzrost niechęci do podawania online danych karty płatniczej. Odsetek osób, które deklarują, że unikają płacenia kartą ze względu na konieczność podawania szczegółowych danych (takich jak numer karty) zmieniła się z 9 proc. w roku poprzednim do 15 proc. w tym roku.
https://bs.net.pl/info/polacy-ostrozniejsi-w-sieci


60 mld złotych. Jest o co walczyć w polskim e-commerce
Jak prognozują eksperci Socjomantic Labs polski e-commerce do 2020 roku osiągnie wartość 60 mld złotych. Na ten wzrost najwięksy wpływa będą miały: szybka dostawa i serwis posprzedażowy, czyli m.in. możliwość zwrotów. Cena zaś przestanie odgrywać kluczową rolę. Wg Gemius/PBI już 88% wszystkich użytkowników internetu w Polsce robi zakupy w sieci, są to częściej kobiety, mieszkanku średnich i dużych miast.
https://ceo.com.pl/do-2020-r-wartosc-polskiego-rynku-e-handlu-wzrosnie-do-ponad-60-mld-zl-o-jego-sukcesie-nie-przesadzaja-juz-ceny-a-wygoda-zakupow-dostawa-i-mozliwosc-zwrotu-66840


E-sklepy nie nadążają za oczekiwaniami Polaków
Według raportu platformy Shoper e-sklepy nie zawsze dostosowują systemy dostaw do potrzeb swoich klientów. Według danych z ponad 10 tys. sklepów, kupujący w internecie najczęściej wybierają spośród dwóch metod dostawy. Oferuje je aż 23% e-sklepów. Jednak nadal co piąty sprzedawca nie pozostawia wyboru kupującym, oferując tylko jeden sposób dostawy.
Klienci zazwyczaj wybierają dostawę kurierem (42% transakcji), zaś wśród wszystkich przewoźników najpopularniejsza jest Poczta Polska, a wśród firm kurierskich – DPD i DHL.
https://interaktywnie.com/biznes/newsy/e-commerce/jak-sklepy-wysylaja-klientom-towar-poczta-wciaz-popularna-256082


Polacy zamawiają jedzenie online
Serwis Pyszne.pl zanotował w pierwszym półroczu 2017 wzrost przychodu o 133% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Ilość zamówień wzrosła dwukrotnie. Od stycznia do czerwca użytkownicy złożyli prawie 3,5 mln zamówień o łącznej wartości bliskiej 150 mln złotych. Nie obserwuje się już barier psychologicznych, które były jeszcze parę lat temu i które powstrzymywały Polaków przed zamawianiem jedzenia drogą internetową. Eksperci, przyglądając się zmianom stylu życia i rosnącej roli technologii w codziennym życiu, spodziewają się dalszego rozwoju rynku w Polsce, tak jak stało się to w części krajów europejskich.
https://ceo.com.pl/polski-rynek-zamawiania-jedzenia-online-wsrod-najbardziej-perspektywicznych-europie-34326


Coraz więcej hal magazynowych
Polska jest liderem rynku magazynów w Europie ŚrodkowoWschodniej. Dzięki rozwojowi branży e-commerce, prognozy dla rynku magazynowego są optymistyczne. Wzrost sprzedaży internetowej generuje popyt na kolejne metry przestrzeni logistycznej. W przyszłości wpływ na rynek będzie miało nadal e-commerce i logistyka (zwłaszcza dostawy realizowane tego samego dnia). Stąd też hale lokalizowane będą w pobliżu dużych miast, by być jak najbliżej klienta. Jednak mniejsze miejscowości, które intensywnie przygotowują się na przyjęcie deweloperów, już wkrótce mogą stać się bardzo atrakcyjne dla najemców magazynowych, o co coraz bardziej zaczynają dbać samorządy.
http://www.rp.pl/Komercyjne/309079830-Coraz-wiecej-hal–takze-w-mniejszych-miastach.html


Polacy na zagranicznych zakupach
Badania PAYBACK Opinion Poll podsumowują zachowania polskich klientów w europejskich sklepach online. Najczęściej kupujemy sprzęt elektroniczny i odzież, a zakupy w e-sklepach spoza kraju robi 35 proc. polskich internautów. Szukamy produktów, które są niedostępne w kraju (69%) lub tańszych niż w Polsce (68%), a także szybszy dostęp do produktów wchodzących na rynek (35%).
http://www.portalspozywczy.pl/handel/wiadomosci/35-proc-polakow-robi-zakupy-w-zagranicznych-e-sklepach,148497.html


Szybko w e-commerce
Handel internetowy rośnie w zawrotnym tempie. Analitycy nie mają wątpliwości, że logistycy powinni ściśle współpracować z sektorem e-commerce, by jak najlepiej poznać potrzeby osób robiących zakupy w sieci oraz dopasować się do ich trybu życia. Jednym z największych wyzwań logistycznych przy obsłudze branży e-commerce jest duża liczba, rozproszonych w terenie, nadawców i odbiorców, co może utrudniać szybki czas dostawy, tak bardzo wymagany przez polskich klientów.
https://www.trans.info/internetowy-klient-nie-lubi-czekac-59b03112bb04fa15188b485b-65975

 

Leszek Gawinowski

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *