„Pękło” 40 mld złotych
Jak wynika z raportu Business Insider Polska, wartość sprzedaży w polskim e-commerce to już 40 mld złotych. Perspektywy dalszego rozwoju są optymistyczne i na koniec 2018 roku możemy się spodziewać 23 proc. wzrostu.
https://businessinsider.com.pl/finanse/handel/e-commerce-rozwoj-i-analiza-polskiego-rynku/md43h0s
Innowacyjny showroom bez fizycznych produktów
We Wrocławiu otwarto concept store firmy E-obuwie.pl, w którym nie ma towaru na półkach. Klienci mogą oglądać i wybierać produkty na zamontowanych ekranach i tabletach, a w ciągu 3 minut fizyczny towar zostanie dostarczony do przemierzalni.
https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/e-commerce-w-show-roomie-bez-produktow-e-obuwie-pl,45069
Dobre wyniki w handlu transgranicznym
Polscy giganci coraz lepiej radzą sobie na międzynarodowej arenie. Handel transgraniczny staje się motorem napędowym całego e-commerce. Zainteresowanie polską ofertą pojawia się najczęściej w krajach Europy Środkowej.
https://retailnet.pl/2018/02/14/120694-polskie-marki-odnosza-sukces-w-handlu-transgranicznym/
Koniec z geoblokowaniem przez e-sklepy
Od 2019 roku, wszystkie e-sklepy z krajów UE będą zobowiązane do sprzedaży produktów na terenie całej Unii. Zyskają na tym na pewno klienci. Dla naszych sklepów internetowych to z jednej strony szansa, a z drugiej większa konkurencja zagraniczna.
https://mensis.pl/ue-2019-roku-kazdy-e-sklep-bedzie-zobowiazany-sprzedawac-terenie-calej-unii/
Internauci postawili się Microsoftowi
Użytkownicy zbuntowali się przeciwko polityce systemu Windows, który naruszał prywatność klientów poprzez moduł diagnostyczny. Amerykański gigant ugiął się dzięki skargom i teraz każdy ma prawo decydować, jaką ochronę prywatności chce stosować.
https://www.spidersweb.pl/2018/02/windows-10-blokowanie-szpiegowania.html
Facebook testuje negatywne oceny komentarz
Popularny kciuk, tym razem w dół, ma pomóc w odnajdowaniu negatywnych komentarzy na portalu społecznościowym. Jest to także ukłon w stronę użytkowników, którzy narzekali, że Facebook umożliwia tylko polubienie postów, nawet tych, które mają negatywny wydźwięk.
Szwedzi boją się Chin
Skandynawowie zaczynają walkę z tanimi produktami sprowadzanymi z Azji. Od teraz narodowy operator pocztowy PostNord do każdej paczki będzie naliczał opłaty administracyjne.
https://mensis.pl/szwedzi-uszczelniaja-granice-koniec-tanimi-zakupami-chin/
Problemy Toys”R”Us
Amerykanie zamknęli ponad 180 sklepów w USA, a teraz przychodzi pora na Europę. Od dłuższego czasu firma jest w kryzysie i przewiduje dalsze zwolnienia.
http://www.dlahandlu.pl/nonfood/toys-r-us-bedzie-zamykac-sklepy-w-europie,67990.html
Prawie Polaków robi zakupy w sieci
Eurostat zbadał, że 45 proc. naszych rodaków kupuje w Internecie, co wiąże się ze wzrostem o 2 proc. w porównaniu do roku ubiegłego.
Logistyka w e-commerce, rozwiązania omnichannel, peaki, zwroty w branży fashion. Chcesz być na bieżąco w tych i wielu innych tematach? Czytaj nasz newsletter. Piszemy o logistyce inaczej niż inni. Zapisz się tutaj