Media o e-commerce

O czym pisały media w ostatnich dwóch tygodniach? Jakie newsy z branży przykuły naszą uwagę? Nad którymi analizami i raportami warto się pochylić? Nasi eksperci przygotowali subiektywny przegląd najciekawszych informacji z obszaru e-commerce. Zapraszamy do lektury.

Poczta Polska testuje usługę Pakomat

W skrócie jest to usługa konkurencyjna dla Paczkomatów. Mogą zyskać na tym klienci, ponieważ coraz więcej paczek zamawianych w Internecie jest odbieranych “w punkcie” odbioru. Co ciekawe, urządzenia pojawią się w holach budynków mieszkalnych.

https://mensis.pl/poczta-polska-buduje-pakomatic-konkurencje-dla-paczkomatow/


Jak zmieni się e-commerce w 2018?

Tego w 100 proc. nie wie nikt, jednak wszyscy zapewniają, że handel elektroniczny będzie dalej rósł. Na pewno sporą rolę może odegrać zakaz handlu w niedzielę dla sklepów stacjonarnych, czy coraz większa rola mediów społecznościowych w branży e-commerce.

https://retail360.pl/co-przyniesie-2018-rok-dla-branzy-e-commerce-w-polsce/ 



Amazon inwestuje w wypożyczalnię filmów

Prawdopodobnie, już w 2018 roku powstanie usługa Prime Video, czyli internetowa wypożyczalnia abonamentowa.  Konkurencyjna dla Netflix usługa będzie działała na zasadzie programu lojalnościowego dla klientów Amazon.

https://mensis.pl/amazon-konkurentem-netflixa-polsce-czemu-ze-spotify-juz-konkuruje/


Niemcy kontrolują media społecznościowe

Chodzi o walkę ze złymi zjawiskami, jakie coraz częściej można znaleźć w serwisach typu Facebook, czy YouTube. Od 1 stycznia portale internetowe są zobowiązane w ciągu 24h reagować na zgłoszenia mogące nosić znamiona przemocy.

http://di.com.pl/niemcy-dokrecaja-srube-mediom-spolecznosciowym-w-sprawie-mowy-nienawisci-58684


Zmiany na Facebooku

Mark Zuckerberg zapowiedział zmiany wyświetlania newsów. Algorytm Facebook będzie selekcjonował posty i wybierał te treści, które będą miały największą szansę na interakcję z zainteresowanymi. Chodzi głównie o walkę z treściami, które nie pokrywają się z zainteresowaniami użytkowników

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/facebook-zmienia-algorytm-news-feedu-tresci-od-wydawcow-beda-mniej-widoczne


Ambitne plany IKEA

Wraz z otwarciem nowego centrum dystrybucji, szwedzka firma zamierza realizować 100 tys. zamówień internetowych w ciągu roku. IKEA zwiększy przez to dostępność swoich produktów również dla klientów, którzy nie mieszkają w największych miastach.

http://www.dlahandlu.pl/e-commerce/wiadomosci/ikea-liczy-na-100-tys-e-zamowien-w-ciagu-roku-od-otwarcia-nowego-magazynu,67258.html


Orlen rzuca wyzwanie sieciom handlowym

Polski gigant paliwowy chce sprzedawać przez Internet zarówno żywność jak i artykuły przemysłowe. Na razie nie są znane szczegóły, lecz jak zapowiada przedstawiciel Orlenu, platforma może  wystartować już w 2018 roku.

https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/pkn-orlen-wejdzie-w-handel-internetowy-w-tym-e-spr,44562/1


Polacy twórcą kryptowaluty
Neumark, to nowa waluta stworzona przez Polaków mieszkających w Berlinie. Twórcy mają wizję stworzenia blockchainowej giełdy, gdzie inwestor staje się automatycznie udziałowcem w platformie.

https://businessinsider.com.pl/finanse/kryptowaluty/neumark-nowa-kryptowaluta-stworzona-przez-polakow/7lmqk32


Reklama w grudniu 2017

Jak wynika z badania Instytutu Monitorowania Mediów, dla wybranych branż, wciąż największy budżet jest wydawany na reklamę telewizyjną. Generalnie najwięcej na reklamę wydaje branża handlowa, farmaceutyczna oraz finansowa.

https://retail360.pl/wydatki-reklamowe-w-grudniu-2017/


Niebezpieczeństwo czyhające w sieci

W maju 2017 roku, doszło do największego cyberataku w historii. Zainfekowano wówczas ponad 300 tys. komputerów w 99 krajach. Takie wydarzenia niewątpliwie wpływają na podniesienie świadomości o cyberprzestępczości.

https://ceo.com.pl/cyberbezpieczensto-w-branzy-retail-427801

Leszek Gawinowski

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *