Media o e-commerce

O czym pisały media w ostatnich dwóch tygodniach? Jakie newsy z branży przykuły naszą uwagę? Nad którymi analizami i raportami warto się pochylić? Nasi eksperci przygotowali subiektywny przegląd najciekawszych informacji z obszaru e-commerce. Zapraszamy do lektury.

Allegro walczy z nieuczciwymi sprzedawcami

Polski gigant zmienia zapisy w regulaminie, gdyż zabrania sprzedawcom promocji ich sklepów internetowych – konkurencyjnych do platformy Allegro. Firmy coraz częściej przekierowywały ruch na ich własne witryny, przez co unikały płacenia prowizji od wystawiania i sprzedaży produktów.

https://mensis.pl/allegro-zabrania-promocji-sklepow-grozi-filtrowaniem-korespondencji/


NA-KD.com startuje w Polsce

Szwedzki sklep internetowy powalczy o polskiego klienta w braży fashion. Właśnie uruchomiono polską wersję e-sklepu, a w Krakowie otwarto polski oddział firmy. Powinni na tym zyskać klienci, tylko czy wszystkie sklepy przetrwają nacisk zagranicznej konkurencji?

https://businessinsider.com.pl/finanse/handel/sklep-internetowy-na-kdcom-w-polsce/g6njkl7


Grupa Morele przejmuje Presto

Firma należąca do funduszy MCI Capital dokonała akwizycji, jednego z największych e-sklepów sportowych w Polsce. Od teraz w sklepie Morele.net pojawi się nowa kategoria, zgodnie ze strategią firmy polegającej na poszerzaniu asortymentu poza produkty elektroniczne.

https://e-biznes.pl/grupa-morele-przejmuje-internetowy-sklep-sportowy-sklep-presto-pl/


Podatek dochodowy nałożony na firmy technologiczne?

Komisja Europejska chce opodatkować firmy nie tylko posiadające siedzibę w Europie, lecz również te, które świadczą swoje usługi na terenie Unii Europejskiej. Dotyczy to przede wszystkim firm technologicznych, takich jak Google czy Facebook, które płacą zaniżone podatki.

https://www.forbes.pl/biznes/podatek-dla-firmy-technologicznych-w-ue-projekt-komisji-europejskiej/5986mn8


Dostawa prosto do… lodówki

Na razie w USA, a konkretnie Walmart wraz z firmą August Home planują dostarczać produkty spożywcze do lodówek klientów. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych systemów, kurierzy dostaną się do domów oraz mieszkań, a cały proces zarejestrują kamery.

http://biznes.interia.pl/finanse-osobiste/news/walmart-testuje-dostawe-prosto-do-lodowek-klientow,2538403,4141


Ekspansja Skandynawów w Polsce

Dwie duńskie firmy: Flying Tiger Copenhagen oraz Fissman planują rozwój w Polsce w 2018 roku. Obie sieci handlowe oferują akcesoria kuchenne. Ciekawe jest to, że firmy z jednego kraju, sprzedające podobny asortyment ogłaszają ekspansję praktycznie w tym samym czasie.

https://retailnet.pl/2018/02/27/120917-flying-tiger-copenhagen-skupiamy-sie-na-najwiekszych-miastach-w-polsce/

https://retailnet.pl/2018/02/27/120911-fissman-zdradza-plany-ekspansji-na-polskim-rynku-w-2018-roku/


Polskie e-sklepy zadłużone?

Na koniec 2017 roku, polskie firmy e-commerce miały zadłużenie na poziomie 107 mln zł. Największe długi mają kolejno firmy z województw: mazowieckiego, śląskiego i wojewódzkiego. Co roku w Polsce przybywa kilka tysięcy e-sklepów i zadłużenie jest niewątpliwie efektem coraz większej konkurencji.

http://www.echodnia.eu/strefa-biznesu/wiadomosci/z-kraju-i-ze-swiata/a/problemy-branzy-ecommerce-najwiecej-firm-z-zadluzeniami-na-mazowszu,12971538/


Rynek reklamy w Polsce

Wydatki na reklamę ciągle rosną. Niekwestionowanym liderem wzrostu jest Internet, lecz co może dziwić – wzrosły także wydatki na reklamę telewizyjną. Na reklamę “sieci” w 2017 roku wydaliśmy o 7,9 proc. więcej niż roku 2016. Najwięcej tracą magazyny i dzienniki wydawane w formie papierowej.

https://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-i-badania/polski-rynek-reklamowy-rosnie-napedzany-wydatkami-na-reklame-online-256957


Logistyka w e-commerce, rozwiązania omnichannel, peaki, zwroty w branży fashion. Chcesz być na bieżąco w tych i wielu innych tematach? Czytaj nasz newsletter. Piszemy o logistyce inaczej niż inni. Zapisz się tutaj

Leszek Gawinowski

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *