Allegro walczy z nieuczciwymi sprzedawcami
Polski gigant zmienia zapisy w regulaminie, gdyż zabrania sprzedawcom promocji ich sklepów internetowych – konkurencyjnych do platformy Allegro. Firmy coraz częściej przekierowywały ruch na ich własne witryny, przez co unikały płacenia prowizji od wystawiania i sprzedaży produktów.
https://mensis.pl/allegro-zabrania-promocji-sklepow-grozi-filtrowaniem-korespondencji/
NA-KD.com startuje w Polsce
Szwedzki sklep internetowy powalczy o polskiego klienta w braży fashion. Właśnie uruchomiono polską wersję e-sklepu, a w Krakowie otwarto polski oddział firmy. Powinni na tym zyskać klienci, tylko czy wszystkie sklepy przetrwają nacisk zagranicznej konkurencji?
https://businessinsider.com.pl/finanse/handel/sklep-internetowy-na-kdcom-w-polsce/g6njkl7
Grupa Morele przejmuje Presto
Firma należąca do funduszy MCI Capital dokonała akwizycji, jednego z największych e-sklepów sportowych w Polsce. Od teraz w sklepie Morele.net pojawi się nowa kategoria, zgodnie ze strategią firmy polegającej na poszerzaniu asortymentu poza produkty elektroniczne.
https://e-biznes.pl/grupa-morele-przejmuje-internetowy-sklep-sportowy-sklep-presto-pl/
Podatek dochodowy nałożony na firmy technologiczne?
Komisja Europejska chce opodatkować firmy nie tylko posiadające siedzibę w Europie, lecz również te, które świadczą swoje usługi na terenie Unii Europejskiej. Dotyczy to przede wszystkim firm technologicznych, takich jak Google czy Facebook, które płacą zaniżone podatki.
Dostawa prosto do… lodówki
Na razie w USA, a konkretnie Walmart wraz z firmą August Home planują dostarczać produkty spożywcze do lodówek klientów. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych systemów, kurierzy dostaną się do domów oraz mieszkań, a cały proces zarejestrują kamery.
Ekspansja Skandynawów w Polsce
Dwie duńskie firmy: Flying Tiger Copenhagen oraz Fissman planują rozwój w Polsce w 2018 roku. Obie sieci handlowe oferują akcesoria kuchenne. Ciekawe jest to, że firmy z jednego kraju, sprzedające podobny asortyment ogłaszają ekspansję praktycznie w tym samym czasie.
https://retailnet.pl/2018/02/27/120911-fissman-zdradza-plany-ekspansji-na-polskim-rynku-w-2018-roku/
Polskie e-sklepy zadłużone?
Na koniec 2017 roku, polskie firmy e-commerce miały zadłużenie na poziomie 107 mln zł. Największe długi mają kolejno firmy z województw: mazowieckiego, śląskiego i wojewódzkiego. Co roku w Polsce przybywa kilka tysięcy e-sklepów i zadłużenie jest niewątpliwie efektem coraz większej konkurencji.
Rynek reklamy w Polsce
Wydatki na reklamę ciągle rosną. Niekwestionowanym liderem wzrostu jest Internet, lecz co może dziwić – wzrosły także wydatki na reklamę telewizyjną. Na reklamę “sieci” w 2017 roku wydaliśmy o 7,9 proc. więcej niż roku 2016. Najwięcej tracą magazyny i dzienniki wydawane w formie papierowej.
Logistyka w e-commerce, rozwiązania omnichannel, peaki, zwroty w branży fashion. Chcesz być na bieżąco w tych i wielu innych tematach? Czytaj nasz newsletter. Piszemy o logistyce inaczej niż inni. Zapisz się tutaj