Media o e-commerce

O czym pisały media w ostatnich dwóch tygodniach? Jakie newsy z branży przykuły naszą uwagę? Nad którymi analizami i raportami warto się pochylić? Nasi eksperci przygotowali subiektywny przegląd najciekawszych informacji z obszaru e-commerce. Zapraszamy do lektury.

Fuzja w branży e-commerce

Firmy Bold, Centuria oraz Magexo łączą siły i pod nazwą Strix będą oferowały kompleksowe usługi omnichannel dla e-commerce. Zabieg ten ma na celu umocnienie swoich pozycji na arenie międzynarodowej.

http://www.dlahandlu.pl/e-commerce/wiadomosci/trzy-firmy-e-commerce-lacza-sily,74486.html

Zakaz handlu w niedziele uderza w centra handlowe

Jak wynika z raportu Retail Institute, liczba klientów odwiedzających centra handlowe spadła o ponad 9 mln w stosunku do analogicznego okresu w poprzednim roku. Co ciekawe, największe spadki sprzedaży odnotowano w sklepach z asortymentem zdrowie i uroda.

https://marketingprzykawie.pl/espresso/zakaz-handlu-niedziele-a-wyniki-centrow-sieci-handlowych-analiza-retail-institute/

Hubstyle celuje w offline

Właściciel takich marek jak Sugarfree i Cardio Bunny stawia na rozwój sieci stacjonarnych. Do końca 2019 powinno powstać 20 punktów sprzedaży. Jak widać, firmy doceniają potencjał sklepów offline.

https://retailnet.pl/2018/10/29/133975-hubstyle-z-internetu-do-sprzedazy-w-sklepach-stacjonarnych/

Polscy sprzedawcy „rozpychają się” na eBay-u

Zgodnie z danymi z eBay, ponad 30 proc. polskich firm sprzedaje swoje towary na przynajmniej 4 kontynentach. Największymi rynkami zbytu są Niemcy, Francja czy USA, gdzie sprzedajemy głównie meble i artykuły motoryzacyjne.

http://www.dlahandlu.pl/e-commerce/wiadomosci/ebay-polscy-sprzedawcy-w-eksporcie-przebijaja-niemcow,74372.html

Klienci pokochali aplikacje zakupowe

Łatwość działania, oszczędność oraz częste aktualizacje ofert to najczęstsze z wymienianych zalet aplikacji do zakupów. Bardzo popularne stały się „apki” z kuponami rabatowymi, dzięki którym klienci kupują produkty, których zakupu nie planowali.

http://di.com.pl/rosnie-potencjal-aplikacji-zakupowych-60913

Eobuwie.pl myśli o wejściu na giełdę

Właściciel e-sklepu – CCC przygotowuje się do „wystawienie” na giełdę marki eobuwie. Środki uzyskane ze sprzedaży akcji miałyby być przeznaczone na dalszy rozwój sklepu.

https://businessinsider.com.pl/gielda/wiadomosci/eobuwiepl-rozwaza-wejscie-na-gielde-ipo-spolki-zaleznej-ccc/dv2dbrm

Offline w parze z online

Jak zapewnia właściciel Atrium European Real Estate – handel w sklepach stacjonarnych nie zamiera, a nawet jest w fazie rozwoju. W galeriach handlowych, nie dość, że możemy odebrać paczkę z e-sklepu (click and collect) to jeszcze mamy możliwość skorzystania z innych usług, jak gastronomia czy kluby fitness.

http://www.propertynews.pl/centra-handlowe/chaim-katzman-e-commerce-potrzebuje-stacjonarnych-sklepow,68293.html

Najpopularniejsze marketplace’y

W Polsce niezmiennie najpopularniejsze pozostaje Allegro, natomiast na największych rynkach
e-commerce, jak USA, Francja czy Niemcy dominuje Amazon.

https://mensis.pl/zestawienie-najpopularniejsze-marketplacey-danym-kraju/

Leszek Gawinowski

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *