Noworoczne wyprzedaże
Z ankiet przeprowadzonych przez platformę Ceneo.pl wśród użytkowników serwisu wynika, że wyprzedaże organizuje 39% e-sklepów. Wyprzedaże w sklepach internetowych to gorący okres, trwający już od przedświątecznego boomu zakupowego. Zimowe obniżki cen i szereg promocji plus właściwa strategia marketingowa online pozwolą zmaksymalizować zyski i zamienić czas wyprzedaży w jeden z najbardziej dochodowych momentów w skali roku.
Według raportu Ceneo.pl 25 proc. e-sklepów biorących udział w wyprzedaży kumuluje branża modowa – klienci kupują najczęściej biżuterię, odzież, buty czy akcesoria. Rabaty sięgają nawet 70 proc. Dużą popularnością cieszą się również oferty sklepów z elektroniką, artykułami gospodarstwa domowego, home designu, motoryzacyjnymi, książkami czy zabawkami. Eksperci zgodnie twierdzą, że na efektywność wyprzedaży ma wpływ sezonowość w danej branży, a przy tym obowiązujące w każdej kategorii produktów trendy.
Do skorzystania z wyprzedaży e-sklepy zachęcają przede wszystkim atrakcyjną ceną, oscylującą bardzo często wokół 30-50 proc. obniżki lub darmową dostawą. Ponadto sięgają po inne formy promocji, np.:
– oferta „2w1”,
– drugi produkt gratis lub w niższej cenie,
– raty 0 proc.,
– rabat na nową kolekcję,
– bon na kolejne zakupy,
– im więcej produktów, tym taniej.
Badania przeprowadzone przez UPS i comScore pokazują, że w ubiegłym roku po raz pierwszy liczba kupujących w Internecie przekroczyła 50 proc. Mobile Institute w swoim raporcie wskazuje, iż atrakcyjnych promocji online wypatruje 68 proc. użytkowników mobilnych, natomiast z komputerów stacjonarnych na wyprzedażach korzysta 59 proc. Dzięki precyzyjnie zaplanowanej kampanii marketingowej i właściwej komunikacji w sieci, sklepy internetowe zanotują kolejny sukces sprzedażowy.
Wyprzedaż – trendy i porady
Pop-upy, zmiany na stronie, email marketing, sms marketing, banery reklamowe, spójna komunikacja, ikony czy udostępnianie contentu użytkowników to tylko kilka strategicznych przykładów, które zwiększą szansę na powodzenie kampanii podczas wyprzedaży.
Przede wszystkim warto zadbać o sprawną oraz estetyczną stronę internetową sklepu, która odpowie na potrzeby zarówno użytkowników sprzętu stacjonarnego, jak i urządzeń mobilnych. Responsywność to jedna z najistotniejszych cech witryny, która jest już standardem – dzięki temu klient w prosty sposób może kupić produkt za pomocą smartfona lub tabletu. Ponadto ważna jest nawigacja w e‑sklepie. Dzieląc produkty na kategorie i podkategorie sprawimy, że klient będzie w sposób komfortowy poruszać się po stronie. Nowoczesny e-sklep dba również o jakość zdjęć oraz ekspozycję produktów, co w przypadku wyprzedaży jest kluczowe.
Niemniej ważna są techniczne aspekty funkcjonowania strony internetowej sklepu, które wpływają na szybkość ładowania. Przy zwiększonym ruchu użytkowników oraz dodatkowym obłożeniem grafikami (pop-upami i banerami) może dojść do spowolnienia wczytywania się strony, co zdecydowanie wpływa na utrzymanie zainteresowania klienta i zmniejsza szansę na podjęcie przez niego kroków dążących do finalizacji zakupu.
Dobrym wsparciem dla wyprzedaży w sklepie internetowym są pop-upy, czyli wyskakujące okienka na stronie, informujące o trwającej promocji i zachęcające do skorzystania z oferty. Atrakcyjny obraz, treść i CTA (Call To Action, czyli wezwanie do podjęcia konkretnej akcji) to clue pop-upów. Co więcej, na powodzenie okresu wyprzedażowego z pewnością wpływają banery reklamowe, które, gdy pojawiają się w sieci na kilka dni wcześniej przed planowaną wyprzedażą, mogą zwrócić uwagę większej liczby potencjalnych klientów i w efekcie znacznie zwiększyć wyniki sprzedaży. Należy pamiętać, aby na banerze umieścić prosty i jasny przekaz, np. „darmowa dostawa”, „‑50 proc. na cały asortyment” lub „promocja 2w1” – baner, który jest przeładowany treścią, zniechęci klienta do zakupów.
Ważnym czynnikiem jest także e-mail oraz sms marketing. Newsletter z aktualną ofertą promocyjną czy wiadomość tekstowa wysyłana do klientów to doskonała forma komunikacji i szansa na maksymalizację zysków. Za pomocą newslettera można także personalizować rabaty dla klientów, którym konkretne produkty szczególnie przypadły do gustu lub znajdują się w ich zakładce „wishlist”, przy okazji oferując kupony na kolejne zakupy dla nich i zarekomendowanej przez nich osoby.
Każdą wyprzedaż warto podkreślić hasłem, które wskazuje na jej charakter, np. „ostatnie sztuki”, „poświąteczna wyprzedaż”, „wielka wyprzedaż w magazynie”, „tylko teraz”, „kup więcej za mniej”. Spersonalizowane komunikaty przyciągają uwagę klientów i sprawiają, że chętnie korzystają z oferty e-sklepów.
Media społecznościowe to kolejne pole, które świetnie sprawdzi się w przypadku planowania skutecznej kampanii marketingowej dla wyprzedaży w sieci. Promowanie produktów z promocji na Facebooku czy Instagramie zwiększy zasięgi wśród konsumentów, a dzielenie się na swoich kanałach contentem, który wcześniej udostępnili na swoich profilach dotychczasowi klienci po skorzystaniu z naszej oferty, wzbudzi zaufanie i będzie dowodem wiarygodności platformy sprzedażowej.
Last but not least, czyli zdjęcia produktów z wyprzedaży. Tak jak sprawdza się reguła, że je się najpierw oczami, tak wizualna oprawa naszej oferty jest równie istotna w kwestii finalnej decyzji zakupowej klienta. Najczęściej zdjęcia w e-sklepach są rozmyte, za małe, za duże, nieczytelne, prześwietlone lub nałożono na nie filtry, dzięki którym kolor produktu online wygląda zupełnie inaczej niż w rzeczywistości. Należy zdecydowanie unikać tych błędów i dokładnie optymalizować grafiki, co pozytywnie wpłynie na szybkość ładowania witryny, poruszanie się po stronie oraz zwiększy sprzedaż.
Klarowny komunikat wyróżniający się na dużej grafice, jasny przekaz i spójny content w kampanii marketingowej wyprzedaży w e-sklepie to gwarancja sukcesu i zwiększony zysk. Dzięki skupieniu się na kilku trendach i zastosowaniu paru wskazówek względem udoskonalenia funkcjonowania sklepu internetowego, rośnie świadomość konsumenta wobec e-sklepu, zaufanie oraz szansa na posiadanie wciąż zwiększającego się grona stałych klientów.
Logistyka w e-commerce, rozwiązania omnichannel, peaki, zwroty w branży fashion. Chcesz być na bieżąco w tych i wielu innych tematach? Czytaj nasz newsletter. Piszemy o logistyce inaczej niż inni. Zapisz się tutaj