Raport o polskim e-commerce 2017
Z opublikowanego przez Gemius raportu wynika, że już 54% Polaków deklaruje, że robi zakupy w sieci. Kupujący doceniają to, że w sieci mają dużo szerszą ofertę oraz całodobową dostępność (82 %). Do najczęściej kupowanych w sieci produktów należy: odzież, dodatki, akcesoria oraz książki, płyty oraz filmy. Tylko 38% ankietowanych uważa zakupy online za niebezpieczne.
Rynek polskiego e-commerce będzie się nadal dynamicznie rozwijał, a korzystanie przez sprzedawców z danych i narzędzi zwiększających sprzedaż będzie miało kluczowy wpływ na rozwój.
Startuje w Polsce klub zakupowy Zalando Lounge
Zalando Lounge to klub zakupowy z codziennymi kampaniami promocyjnymi, którego najważniejszym atutem jest regularność promocji i wysokie obniżki, nawet do 80%. Oferta klubu obejmie odzież męską, damską, dziecięcą, obuwie oraz akcesoria sportowe, bieliznę, biżuterię i dodatki do domu. Każdego dnia na stronie Zalando Lounge pojawi się od 5 do 7 ograniczonych czasem promocji kampanii. Z klubu można korzystać poprzez swój profil na zalando.pl.
Rynek mody w Unii Europejskiej jest wart ok. 46 mld euro. Szacuje się, że 7 mld tej kwoty obejmuje segment klubów zakupowych.
http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/zalando-uruchomilo-zalando-lounge-w-polsce-znizki-do-80-procent
Amazon w Polsce? Głosy w dyskusji
Od kilku tygodni mówi się o wejściu Amazona do Polski. Pretekstem do tych spekulacji było spolszczenie jego aplikacji dla niemieckiej strony. Według danych z portalu INN Poland i jego informatorów, Amazon może w pełni wejść na polski rynek już w październiku. Inni, jak mensis.pl, twierdzą jednak, że światowy gigant nie zagości w Polsce, twierdząc, że skoro Niemcy opracowują polską wersję strony, to robią to, aby obsługiwać polskich klientów, co ma potwierdzać tezę o braku ekspansji i obsłudze zza Odry.
oraz
http://mensis.pl/amazon-wejdzie-polski-koniec-kropka/
Google mówi ile powinna się ładować strona
Firma Google, analizując zachowania użytkowników, zbadała, że aby klient nie porzucił naszego e-sklepu, strona na smartfonie musi się ładować nie dłużej niż 3 sekundy.
Aż 41 % Polaków szuka informacji za pośrednictwem telefonu tak samo często, jak przy użyciu komputera. Aby polscy e-sprzedawcy nie tracili wizyt mobilnych z powodu zbyt długiego czasu ładowania, muszą zoptymalizować ten etap zakupowy.
Millenialsi napędzają światowy e-commerce
Z raportu CBRE Logistyka Ostatniej mili wynika, że millenialsi dokonują ponad jednej trzeciej swoich zakupów niespożywczych w internecie, a według prognoz – do 2019 roku zakupy e-commerce obejmą aż 50%.
Sprzedawcy i dystrybutorzy odczuwają coraz silniejszą presję, aby towary konsumpcyjne dostarczać do centrów miast w jak najszybszym czasie. Sektor e-commerce powinien szczególnie zadbać o logistykę ostatniej mili, która będzie wyzwaniem dla tradycyjnego łańcucha dostaw.
Polskie e-sklepy mają problemy techniczne
Wyniki badań przeprowadzonych przez Plumbr.eu na temat wydajności sklepów internetowych w Polsce pokazują, że 48% polskich e-sklepów ma problemy techniczne związane z funkcjonowaniem serwisów. Z kolei tylko 9% polskich sklepów internetowych nie ma problemów z szybkością, zaś pozostałe ładują się dłużej niż 6 sekund.
http://techcity.pl/2017/09/polowa-polskich-sklepow-internetowych-ma-problemy.html
Polacy chcą rozwoju e-commerce
Badania Mastercard pokazują, że już 9 proc. polskich konsumentów robi e-zakupy codziennie lub prawie codziennie. To najwyższy wynik w Europie. Aby e-sprzedawcy mogli odpowiedzieć na rosnące zapotrzebowanie konsumentów oprócz szerokiego asortymentu, zapewnienia zróżnicowanych form dostawy, powinni zadbać o szybkie i bezpieczne form płatności. Dodatkowo Polacy są mocno przywiązani do polskich e-sklepów – tylko co piąty z nas dokonał w ciągu ostatniego roku zakupu w zagranicznym e-sklepie.
https://www.pb.pl/polacy-chca-wiecej-e-commerce-871825
Logistyka w mieście. Czy rowery zastąpią auta?
Operator logistyczny Dachser testuje rowery dostawcze dla logistyki miejskiej. Na targach transport logistic zaprezentował prototyp roweru z wymiennym nadwoziem, które można łatwo zdemontować za pomocą elektrycznie napędzanej dźwigni. Rowery dostawcze dla ostatniej mili testowane są na razie w Berlinie i Stutgarcie.
Strategia dystrybucji drobnych produktów w ramach logistyki miejskiej jest wyzwaniem dla operatorów. Coraz więcej firm testuje różne koncepcje i rozwiązania konieczne do poruszania się w coraz bardziej utrudnionym ruchu miejskim.