Media o e-commerce

O czym pisały media w ostatnich dwóch tygodniach? Jakie newsy z branży przykuły naszą uwagę? Nad którymi analizami i raportami warto się pochylić? Nasi eksperci przygotowali subiektywny przegląd najciekawszych informacji z obszaru e-commerce. Zapraszamy do lektury.

Primark otworzy sklepy w Polsce

Według doniesień prasowych, pierwsze placówki powinny powstać w Warszawie i Krakowie. Ciekawe, jak irlandzki gigant poradzi sobie w Polsce, lecz patrząc na inne kraje to marka Primark jest skazana na sukces.

https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/primark-wchodzi-na-polski-rynek-irlandzka,241,0,2411505.html

 

Planowane otwarcie e-sklepu sieci KiK

W ciągu najbliższych kilku zostanie uruchomiony sklep internetowy firmy KiK. W e-sklepie, podobnie jak w sklepach stacjonarnych znajdziemy zarówno odzież, jak i produkty AGD.

http://www.dlahandlu.pl/detal/wiadomosci/w-ii-polowie-roku-kik-uruchomi-e-sklep,71240.html

Adidas ponownie stawia na offline

Niemiecki gigant postawił na strategię e-commerce, nie rozwijając tym samym sieci sprzedaży detalicznej w sklepach stacjonarnych. W ostatnim czasie, strategia ta się zmieniła i Adidas ponownie dostrzega potencjał w sprzedaży produktów u małych sprzedawców.

https://mensis.pl/adidas-przesadzilismy-e-commerce-wracamy-malych-sprzedawcow/

 

Gorsze wyniki Komputronika

Mimo wzrostowi przychodów, firma zanotowała nieoczekiwane straty. Firma dobrze radzi sobie w sprzedaży detalicznej w e-sklepie i sklepach stacjonarnych, a spadki zanotowała w kanale B2B.

https://businessinsider.com.pl/gielda/wiadomosci/komputronik-notuje-strate-wyniki-finansowe-20172018/gwlnjf8

 

(nie)lojalny klient e-commerce?

E-sklepy internetowe coraz częściej korzystają z narzędzi do lojalizacji klientów ponieważ koszt ich pozyskania jest bardzo wysoki.  Sklepy kuszą klientów promocjami i rabatami, jednak najskuteczniejszą formą utrzymania klientów wydają się być platformy lojalnościowe.

http://di.com.pl/kwestia-lojalnosci-e-klienta-60055

 

 

PayU na zakupach

Poprzez akwizycję izraelskiej platformy ZOOZ, PayU skupia się na budowaniu globalnego standardu płatności internetowych dostosowanych do zmieniających się potrzeb rynku.

http://www.dlahandlu.pl/e-commerce/wiadomosci/payu-przejmuje-izraelska-platforme-zooz,72160.html

 

 

Zwolnienia w eBay

Redukcje etatów dotyczą pracowników głów w centrali firmy w San Francisco. Zagrożonych może być ponad 500 osób. Firma redukuje koszty, żeby móc konkurować m.in. z Amazon czy Ablibaba.

http://www.portalspozywczy.pl/handel/wiadomosci/koncern-ebay-zwalnia-setki-pracownikow,160979.html

 

Godzina ma znaczenie

Ponad 1/3 klientów wymaga dostawy towaru następnego dnia od zakupu, co stało się standardem. Dla Polaków szybkość dostawy jest na tyle ważna, że są zdecydowani za nią płacić więcej.

https://retail360.pl/dostawy-w-e-commerce-kazda-godzina-ma-znaczenie/

Leszek Gawinowski

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *