Lidl stawia na e-commerce
Niemiecka sieć nawiązuje współpracę z Paczkomatami w sprawie odbioru produktów spożywczych sklepów Lidl. Oznacza to, że firma coraz bardziej przybliża się do e-commerce, a tym samym do możliwości sprzedaży w niehandlowe niedziele.
Allegro Smart!
Polski gigant, idąc śladami Amazona uruchomił abonamentową „darmową” dostawę towaru. Klienci mogą wykupić usługę za 49 zł na rok.
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Rusza-Allegro-Smart-abonament-na-dostawy-paczek-7611382.html
Podatek od chińskich zakupów
Polski fiskus planuje opodatkować zakupy na portalach typu AliExpress. Ministerstwo Finansów wyjaśnia, że budżet traci miliony złotych, a eksportowane towary powinny podlegać opodatkowaniu VAT.
MediaMarkt zastępuje Saturn
Właściciel obu sieci postanowił połączyć ich w jedną całość pozostawić nazwę bardziej popularnego brandu. Po połączeniu sieci powstanie docelowo 85 sklepów stacjonarnych MediaMarkt oraz rozwijany sklep internetowy.
https://retailnet.pl/2018/08/30/132349-saturn-w-galerii-krakowskiej-zmienil-szyld-na-mediamarkt/
Polacy bardziej mobilni
Coraz częściej wykorzystujemy swoje urządzenia mobilne w e-commerce. Smartfony stały się nieodzownym elementem naszego życia i już prawie ¾ Polaków wykorzystało swój telefon do zakupu produktów lub usług.
http://di.com.pl/polacy-i-zakupy-przez-smartfona-60274
Bezpieczeństwo Polski
Z analizy firmy Check Point Softwere Technologies wynika, że Polska jest na 25 miejscu najbardziej bezpiecznych krajów świata pod względem zabezpieczeń informatycznych. O ile patrząc na cały glob wygląda to nieźle, to w samej Europie zajmujemy 18 miejsce.
https://retail360.pl/polska-wsrod-25-najbezpieczniejszych-miejsc-na-swiecie/
Zalando wchodzi w rynek outletów stacjonarnych
Pierwsze sklepy powstają na terenie Niemiec (Frankfurt, Kolonia, Lipsk, Hamburg) gdzie będą sprzedawane produkty pochodzące prawdopodobnie ze zwrotów e-sklepu. Najważniejsze dla klientów jest to, że oferowane produkty będą przecenione nawet do 70 proc.