Media o e-commerce

O czym pisały media w ostatnich dwóch tygodniach? Jakie newsy z branży przykuły naszą uwagę? Nad którymi analizami i raportami warto się pochylić? Nasi eksperci przygotowali subiektywny przegląd najciekawszych informacji z obszaru e-commerce. Zapraszamy do lektury.

Czy CCC przejmie Gino Rossi?

Na naszym rynku prawdopodobnie dojdzie do bardzo ciekawej transakcji. Gino Rossi borykające się z problemami finansowymi ma zostać zrestruktyryzowane przez polskiego giganta, czyli CCC.

https://retailnet.pl/2018/12/08/135020-gino-rossi-lapie-drugi-oddechccc-zamierza-przejac-spolke/

Opłata za dostawę w Zalando?

Jak na razie firma pokusiła się o obciążanie kosztem dostawy klientów we Włoszech, których wartość zamówienia nie przekracza 25 €. Nie wiadomo jeszcze, czy podobne opłaty zostaną wprowadzone w pozostałych krajach

http://www.dlahandlu.pl/e-commerce/wiadomosci/koniec-z-darmowadostawa-z-zalando,75563.html

Facebook zapłaci za wykrywanie błędów

Nawet 40 tys. dolarów zapłacą właściciele z Cupertino osobom, które wykryją luki w systemach Facebook, Instagram, WhatsApp oraz Oculus. Jak widać firmie coraz bardziej zależy na unikaniu błędów, a tym samym walką z nienajlepszą ostatnio reputacją.

http://di.com.pl/facebook-zwieksza-nagrode-za-odkrywanie-bledoww-zabezpieczeniach-61357

Rosyjski Yandex umacnia swoją pozycję

Portal jest nie tylko wyszukiwarką na wzór Google, lecz również potężnym narzędziem zakupowych zarówno do zakupów zagranicznych (Bringly) oraz tych na rynku rosyjskim (Beru).

https://mensis.pl/yandex-ru-prezentuje-nowe-biznesy-e-commercebringly-beru/

Żniwa dla branży kurierskiej

Sezon zakupów świątecznych w pełni, zatem na pełnych obrotach pracują również firmy odpowiedzialne za dostarczanie zamówionych paczek. Z analiz wynika, że liczba zamówień wzrośnie o ok 40 proc. w stosunku do normalnych okresów w roku.

https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/okres-przedswiatecznywyzwaniem-dla-branzy-logisty,51177

Black Friday, czyli  przeceny po polsku

Ideą Czarnego Piątku jest zachęcenia kupujących do zakupu produktów, które mogą być przecenione nawet o 90 proc. Jak do tego tematu podeszły polskie e-sklepy?

https://www.rmf.fm/magazyn/news,20368,black-friday-jaknaprawde-wygladaly-przeceny-sa-wyniki-badan-cen.html

Branża odzieżowa, a zakaz handlu w niedzielę

Ciekawe podsumowanie naszego giganta LPP odnośnie niedziel niehandlowych.  Niestety, obostrzenia widać po wynikach firmy, które wpływają na dynamikę wzrostu.

https://businessinsider.com.pl/gielda/wiadomosci/lpp-zakaz-handlumarze-sprzedaz-sklepy-w-2019-r/b5e1ywc

Mały i średni e-commerce  wybiera Pocztę Polską

Z badania ARC Rynek i Opinia wynika, że wśród sklepów internetowych najbardziej popularna jest forma dostawy poprzez naszego narodowego operatora (usługa pocztowa, kurier Pocztex oraz odbiory w punkcie).

http://www.dlahandlu.pl/e-commerce/wiadomosci/ponad-polowamalych-i-srednich-e-sklepow-na-dostawce-wybiera-pocztex-lubpoczte-polska,75257.html

Czy Allegro wprowadziło w błąd swoich klientów?

Chodzi o reklamę nowej usługi – Smart, gdzie płacąc abonament otrzymujemy darmowe przesyłki podczas zakupów na Allegro. Komisji Etyki Reklamy zauważa, że klienci nie otrzymują nigdzie informacji, żeby otrzymać paczkę bez opłat należy dokonać zakupów przynajmniej za 40 zł.

https://mensis.pl/reklama-allegro-wprowadzala-blad-orzekla-komisja-etyki

Leszek Gawinowski

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *