Influencerzy edukują rynek
Konkretnie chodzi o prezentacje produktów w Internecie głównie na blogu lub YouTube. Rynek internetowych celebrytów wciąż rośnie i za 2 lata może osiągnąć wartość 10 miliardów dolarów.
http://www.dlahandlu.pl/e-commerce/wiadomosci/dla-70-proc-osob-glownym-zrodlem-informacji-o-produktach-sa-influencerzy,76005.html
Wyższe podatki dla gigantów we Francji
Chodzi o takie firmy jak Facebook, Amazon czy Google, które nie płacą podatków w tych krajach, gdzie świadczą swoje usługi. Francja, jest pierwszy, krajem ze wspólnoty G20, który zdecydował się na taki ruch.
https://mensis.pl/francja-1-stycznia-google-apple-amazon-facebook-zaplaca-wyzsze-podatki/
Ponad milion m2 powierzchni handlowej
Taki metraż w sklepach stacjonarnych osiągnął polski gigant, czyli LPP. Wraz ze wzrostem powierzchni rosną również przychody spółki o12 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.
https://retailnet.pl/2019/01/03/135412-lpp-ma-ponad-milion-mkw-powierzchni-handlowej/
Więcej niedziel niehandlowych
Od stycznia został po raz kolejny zaostrzony przepis dotyczący sprzedaży w niedziele. Od teraz zrobimy zakupy tylko w jedną w niedzielę w tygodniu, ustępstwem będą okresy przedświąteczne.
http://www.propertynews.pl/centra-handlowe/w-2019-roku-wiecej-ograniczen-w-handlu,69817.html
Sklepy ruszają na podbój Rumunii
Sieć sklepów 50 style wzorem marek LPP, czy CCC otwiera sklepy w Rumunii. Jak widać coraz więcej firm dostrzega potencjał krajów Europy południowo – wchodniej.
https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/polskie-sieci-handlowe-ruszaja-na-podboj-rumunii,51644
CCC na dużym plusie
Przychody firmy w stosunku do 2017 były wyższe o 18 proc. Natomiast sprzedaż internetowa wrosła aż o 60 proc.
https://retailnet.pl/2019/01/03/135417-przychody-ze-sprzedazy-ccc-wyzsze-o-22-proc/