Media o e-commerce

O czym pisały media w ostatnich dwóch tygodniach? Jakie newsy z branży przykuły naszą uwagę? Nad którymi analizami i raportami warto się pochylić? Nasi eksperci przygotowali subiektywny przegląd najciekawszych informacji z obszaru e-commerce. Zapraszamy do lektury.

Google konkurencją Allegro?

Jak donoszą media, firma zamienia swoją usługę Google Shopping na marketplace. Pierwszym testowym rynkiem będzie Francja, a następnie usługa może być powielana w innych krajach.

https://mensis.pl/allegro-drzyj-google-shopping-zmienia-sie-marketplace/

Przelewy24 zmienią właściciela?

Do UOKiK wpłynął wniosek dotyczący przejęcia polskiej firmy przez duńską spółkę. Zainteresowana przejęciem jest firma NetsHolding A/S zajmującą się rozwiązaniami w zakresie akceptacji transakcji płatniczych.

https://businessinsider.com.pl/firmy/strategie/przelewy24pl-zmieniaja-wlasciciela/r5p0j6p

Click and Collect coraz bardziej popularne

Poczta Polska wskazuje, że usługa Click and collect jest jedną z najszybciej rozwijających się usług w portfolio firmy. Już teraz na odbiór w punkcie decyduje się o 20 proc. klientów.

http://www.dlahandlu.pl/e-commerce/wiadomosci/poczta-polska-co-piata-paczke-klienci-odbieraja-w-naszej-sieci-click-collect,76240.html

Internauci nie odróżniają reklam?

Agencja Varn informuje, że internauci w większości nie widzą różnicy między wyszukaniami organicznymi, a reklamą płatną. Reklamodawcy mogą być zadowoleni z tej statystyki.

https://mensis.pl/prawda-ze-prawie-60-osob-odroznia-reklam-google-ads-organicznych-wynikow-wyszukiwania/

Chiny potencjałem dla polskich e-sklepów?

Państwo Środka jest największym rynkiem e-commerce na świecie. Co ciekawe, tamta ludność wydaje w Internecie 30 proc. swoich zarobków. Czy polskie sklepy mogą wykorzystać ten ogromny rynek?

https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/chiny-moga-byc-szansa-dla-polskich-przedsiebiorstw,51791

Różne sytuacje e-sklepów spożywczych

Takie sklepy jak Tesco czy Bdsklep zanotowały spadki odwiedzających, a Auchan wzrosty. Ciekawe, czy branża jest w odwrocie, czy konkurencja jest coraz większa?

https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/e-sklepy-z-zywnoscia-tesco-pl-i-bdsklep-pl-mocno-w-dol-auchandirect-pl-w-gore

Wpływ Brexitu na e-commerce

W końcówce 2018 roku, handel internetowy  w UK zanotował najmniejszy wzrost od wielu lat. Wielkie e-sklepy przeliczyły się z ilością zakupów Brytyjczyków na co wpływa sytuacja gospodarcza kraju.

https://mensis.pl/wielka-brytania-widmo-brexitu-hamuje-rozwoj-e-commerce/

Leszek Gawinowski

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *