Media o e-commerce

O czym pisały media w ostatnich dwóch tygodniach? Jakie newsy z branży przykuły naszą uwagę? Nad którymi analizami i raportami warto się pochylić? Nasi eksperci przygotowali subiektywny przegląd najciekawszych informacji z obszaru e-commerce. Zapraszamy do lektury.

Koniec firmy Geis w Polsce

Niemiecka firma kurierska ogłosiła zakończenie działalności operacyjne w naszym kraju. Jak widać rynek przesyłek staje się bardziej skonsolidowany i pozostają tylko najwięksi gracze.

https://www.money.pl/gospodarka/geis-wycofuje-sie-z-polski-rynek-kurierski-coraz-trudniejszy-6410933995444353a.html

Hebe inwestuje w e-commerce

Firma nie zamierza poprzestawać na otwarciu w lipcu nowego e-sklepu. Jak zapewnia Dyrektor E-commerce Hebe, priorytetem firmy są inwestycje w technologie i pozytywne zaskakiwanie klientów.

http://www.dlahandlu.pl/e-commerce/wiadomosci/dyrektor-e-commerce-sieci-hebe-bedziemy-zaskakiwac-kolejnymi-rozwiazaniami-technologicznymi,80841.html

Bezos sprzedał część akcji Amazona

Prezes Amazona co roku wyzbywa się części akcji, żeby móc inwestować pieniądze w firmę Blue Orgin. O tyle jest to ciekawe, że druga firma Jeffa Bezos zajmuje się projektowaniem i budową statków kosmicznych.

https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jeff-bezos-sprzedal-akcje-amazona-za-2-8-mld-dolarow-pieniadze-dofinansuja-kosmiczna-spolke-blue-origin-dlaczego-cena-akcji-amazona

Odroczone płatności na Allegro

Nasz polski gigant wprowadza możliwość zapłaty za kupiony produkt po 30 dniach od zawarcia transakcji. To już kolejna zmiana Allegro powodująca, że zakupy na ich portalu stają się jeszcze bardziej atrakcyjne.

https://www.cashless.pl/6204-allegro-podwyzki-zaplac-pozniej-anulowanie-monet

Automaty paczkowe od Poczty Polskiej

Do końca sierpnia 2019 zostanie oddane 200 maszyn, a pierwsze z nich pojawią się w Warszawie. Początkowo Poczta Polska inwestuje w największych miastach wojewódzkich.

https://www.magazyn-ecommerce.pl/artykul/poczta-polska-uruchamia-pierwsze-200-nowych-automatow-paczkowych

Kurier od Amazona?

Wszystko na to wskazuje, że amerykański gigant rzuca wyzwanie tym razem firmom kurierskim uruchamiając własną sieć dostaw. Czy Amazon zawładnie cały światem e-commerce nie dając zarobić innym?

https://ceo.com.pl/wysylkowa-wojna-totalna-amazon-kontra-reszta-swiata-26488

Drony od UPS?

Czy dostawy dronem wejdą do kanonu przesyłek kurierskich? Amerykańska firma wystąpiła o zgodę na możliwość dostarczania paczek drogą powietrzną.

https://mensis.pl/ups-oficjalnie-ubiega-sie-o-zgode-na-komercyjne-uzywanie-dronow/

Zmiany przepisów w e-commerce

Czy zwiększenie prawa konsumentów kupujących w Internecie wpłynie negatywnie na rozwój handlu elektronicznego w Polsce? Najwięcej wątpliwości budzi odróżnienie e-konsumenta od konsumenta.

http://di.com.pl/planowane-przepisy-moga-zaszkodzic-rozwojowi-e-commerce-63600

Czy Instagram sprzedaje?

Mądrze przeprowadzona kampania w social media może przynieść niemały sukces. Przydatne informacje, co robić, a czego kategorycznie nie, żeby napędzić sprzedaż produktów.

https://retail360.pl/polskie-sklepy-internetowe-sprzedaja-na-instagramie/

Rafał Brzoska inwestuje w firmę marketingową

bValue, fundujesz należący do właściciela InPostu oraz Mariana Owerki inwestuje w firmę Roq.ad. Jest to ciekawy ruch, z uwagi, ze ta niemiecka firma obsługuje takich gigantów jak Volkswagen czy McDonald’s.

https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/bvalue-zainwestowal-w-nowa-spolke,56113

25 procentowy wzrost branży?

Z raportu europejskiej Fundacji Ecommerce wynika, że wzrost polskiego e-commerce jest większy niż zakładali analitycy. Liczba kupujących w Internecie pozostaje praktycznie niezmienna, zatem po prostu wydajemy więcej na zakupy online.

https://mensis.pl/raport-polski-e-commerce-z-poteznym-25-procentowym-wzrostem/

Najpopularniejsze portale w lipcu 2019

Niezmienne u nas góruje Google, Facebook oraz Grupa Wirtualna Polska. Widać już wyraźną przewagę urządzeń mobilnych (24,4 mln), w stosunku do komputerów (22,1 mln) z których konsumujemy treści.

https://interaktywnie.com/biznes/artykuly/biznes/najpopularniejsze-portale-i-aplikacje-w-polsce-w-lipcu-wyniki-badania-gemius-pbi-259175

Czy e-mail marketing nadal działa?

Z badania wynika, że średnio otrzymujemy 20 wiadomości dziennie z ofertą reklamową. Jak pokazują statystyki, większość naszych zakupów dokonujemy na podstawie oferty właśnie wysłanej na naszą skrzynkę pocztową.

https://businessinsider.com.pl/media/marketing/e-mail-marketing-raport-2019/kn293xv

E-commerce napędza rynek magazynowy

Polska przeżywa ogromny boom na rynku magazynowym. W pierwszym półroczu 2019 urchomiono ponad milion m2 powierzchni magazynowej, a dalsze inwestycje nadal są w toku.

http://www.propertynews.pl/magazyny/rekordowa-podaz-na-rynku-magazynowym-w-polsce,75427.html

Leszek Gawinowski

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *