Logistyka w branży kosmetycznej

Branża kosmetyczna od lat cieszy się niesłabnącą popularnością, a jej wartość na rynku globalnym rośnie w szybkim tempie. Choć różne źródła podają odmienne prognozy, to jedno jest pewne – kupujemy coraz więcej kosmetyków.

Logistyka Goods-to-person i jej korzyści biznesowe

Kiedy liczy się efektywność kompletacji – najlepszym rozwiązaniem staje się metoda goods-to-person. Czym jest, jakie przynosi korzyści, w jakie systemy warto zainwestować?

Peaki sprzedażowe w logistyce

Dla branży logistycznej piki sprzedażowe nie wiążą się tylko ze wzmożoną pracą w okolicach Black Friday czy przedświątecznych zakupów. W zależności od branży, wymian kolekcji czy zaplanowanych okresów wyprzedażowych można mówić, że pików jest znacznie więcej. Jak się do nich przygotować, na co postawić i jakie procesy logistyczne powinny wówczas zadziałać na najwyższym poziomie?

Koszty w logistyce

Koszty logistyczne obejmują cztery główne obszary: koszty powierzchni i infrastruktury magazynowej, koszty personelu, koszty zapasu magazynowego oraz koszty transport.. Z perspektywy firm czy marek logistyka to zawsze koszty. Na co zwrócić uwagę decydując, czy robić to samemu, czy skorzystać z operatora logistycznego i gdzie szukać oszczędności na logistyce, by w ich efekcie nie stracić na jakości i terminowość?

Rynek opakowań dla e-commerce: trendy i przyszłość

Rynek tworzonych dla e-commerce opakowań dynamicznie się rozwija, odpowiadając na zmieniające się potrzeby konsumentów oraz wyzwania związane z ekologią i logistyką. Najnowsze trendy oscylują przede wszystkim wokół popularności opakowań zwrotnych, nadających się do recyklingu, kompostowalnych i pozbawionych plastikowych wypełniaczy.

Click & Collect w e-commerce

Rozwiązania omnichannel zrewolucjonizowały zachowania zakupowe i momentalnie przyzwyczaiły konsumentów do nowych, szybszych i wygodniejszych opcji zamawiania i doręczania przesyłek. Jednym z najchętniej wybieranych rozwiązań jest opcja Click & Collect.

Ekonomia współdzielenia w logistyce

Sharing economy to nie tylko ważny współcześnie trend, ale także model działania nie tylko w społecznościach lokalnych, z którymi był do tej pory kojarzony, ale także w biznesie. Wiele konceptów opartych jest na tym modelu, jednak logistyka podchodziła do nich do tej pory z dużą ostrożnością. To się jednak zmienia. Jak ekonomia współdzielenia zmienia naszą branżę?

Rynek zabawek w Polsce i na świecie

Sektor zabawek w Polsce i na świecie ma się bardzo dobrze. Wzrosty notują zabawki w kilku kategoriach, rośnie także sprzedaż zabawek w kanale online, który w Polsce w 2028 roku ma mieć ponad 30-procentowy udział w sprzedaży ogółem . Jak wygląda branża, jak zmieniają się zwyczaje zakupowe klientów i co kupujemy najczęściej?

Czy handlowe niedziele mogą zmienić nasze dotychczasowe przyzwyczajenia?

W Polsce od 2018 roku obowiązuje zakaz w handlu w niedziele – z wyłączeniem tzw. niedziel handlowych. Od przyszłego zakaz ten może zostać zniesiony albo częściowo poluzowany. Co się zmieni, jeśli te zmiany zostaną wprowadzone w życie?

Branża odzieżowa w Polsce

Branża fashion – tak kluczowa dla polskiej gospodarki – cały czas narażona jest na wiele zmiennych – zarówno pod względem gospodarczym, jak i społecznym. I do tego właściwie musimy się przyzwyczaić. 2023 r. był trudny dla wielu działających w tym sektorze firm, z tym większą nadzieją zarówno producenci, jak i cały sektor modowy oczekuje pozytywnych zmian w nadchodzących miesiącach.