KPI w logistyce – czym jest i jak je definiować?

Mierzenie wskaźników to absolutna konieczność – inaczej nie wiedzielibyśmy, czy spełniamy cele biznesowe oraz oczekiwania naszych klientów. Wybór kluczowych z nich jest jednak poważnym wyzwaniem. Jakie KPI warto ustalić?

Rynek branży optycznej w Europie

Oprawki do okularów, szkła korekcyjne, okulary przeciwsłoneczne, szkła kontaktowe to tylko wybrane elementy coraz szerszej oferty branży optycznej. Okulary służą nie tylko poprawie wzroku, ale są modne i stały się rodzajem biżuterii i manifestacją określonego stylu. Jak rozwija się ten rynek w Polsce i Europie?

Logistyka 4PL

4 PL (ang. Fourth Party Logistics) to usługa, która uwzględnia realizację wszystkich procesów logistycznych występujących na całym łańcuchu dostaw. Zintegrowana logistyka jest kluczem do sukcesu firm i sklepów. Dlaczego się opłaca?

Logistyka w branży fashion (odzieżowej)

W 2023 roku sprzedaż na Polskim rynku odzieżowym wyniesie 65 mld złotych, a w najbliższych latach sam rynek będzie rósł o 6,05 proc. rocznie (CAGR 2023-2027) . Zważywszy, że nasze zakupy znacząco przeniosły się do sieci – a dla 79 proc. e-kupujących odzież, akcesoria i dodatki to najczęściej kupowana kategoria produktów – logistyka w branży fashion ma przed sobą dobre lata, a w związku ze wzrostem oczekiwań klientów oraz rosnącą konkurencją pozostaje nie lada wyzwaniem.

Trendy w e-commerce 2023

2023 rok przyniesie e-commerce’owi raczej nieznaczne zmiany. Wyostrzą się niektóre zjawiska: konsumenci staną się jeszcze bardziej wymagający, sprzedaż w formule omnichannel będzie must-have, a zarządzanie danymi kluczem do sukcesu. Zapraszam do lektury mojego autorskiego wyboru kluczowych trendów w e-commerce na 2023 rok

Peak season w logistyce

Okołoświąteczny peak season to crème de la crème internetowego handlu, a co za tym idzie także logistyki. Ten moment najlepiej testuje nasze rozwiązania i wytrzymałość systemu, najwięcej nas uczy, ale też pozwala osiągać największe profity z e-handlu. I choć w jakiejś mierze jest przewidywalny, to jednak zawsze potrafi nas zaskoczyć.

E-commerce a Metaverse

E-commerce zrewolucjonizował zwyczaje zakupowe, przyzwyczajenia konsumentów i modele biznesowe firm, osiągając w 2021 roku wartość 13 bilionów dolarów[1] . Czy wirtualna rzeczywistość to kolejna rewolucja w świecie e-commerce? Czym jest Metaverse i jakie są jego możliwości?

Dobry trend: re-commerce na świecie

Re-commerce to nie tylko moda na używane rzeczy. To odpowiedź na nadmierną konsumpcję. Swoim zasięgiem obejmuje kolejne regiony globu, grupy społeczne oraz branże, a firmy zastanawiają się, jak włączyć się w to zjawisko oraz jak na nie odpowiedzieć. Czym jest re-commerce i kto staje się jego beneficjentem?

Zwroty w e-commerce

Zwroty w e-commerce to nieodłączny element sprzedaży, a obsługa zwrotów na stałe wpisała się w obsługę e-commerce. Wzrost liczby zamówień przez internet wpływa także na zwiększanie się ilości zwracanych lub wymienianych towarów. A dla wielu klientów standard zwrotu – jego wygoda, forma nadania, komunikacja na każdym z etapów, szybkość zwrócenia środków na konto – wpływa na chęć ponownego zakupu w danym e-sklepie. Przyjrzyjmy się zatem zwrotom.

Rynek pracy w logistyce 2022

Rozwój e-commerce spowodowany pandemią wpłynął na nas wszystkich. Na firmy, które na bieżąco zmieniały swoje strategie sprzedaży, na konsumentów, którzy uczyli się zakupów przez internet kategorii produktów, których do tej pory w ten sposób nie zamawiali, a także na rynek pracy.