E-commerce a Metaverse

E-commerce zrewolucjonizował zwyczaje zakupowe, przyzwyczajenia konsumentów i modele biznesowe firm, osiągając w 2021 roku wartość 13 bilionów dolarów[1] . Czy wirtualna rzeczywistość to kolejna rewolucja w świecie e-commerce? Czym jest Metaverse i jakie są jego możliwości?

Dobry trend: re-commerce na świecie

Re-commerce to nie tylko moda na używane rzeczy. To odpowiedź na nadmierną konsumpcję. Swoim zasięgiem obejmuje kolejne regiony globu, grupy społeczne oraz branże, a firmy zastanawiają się, jak włączyć się w to zjawisko oraz jak na nie odpowiedzieć. Czym jest re-commerce i kto staje się jego beneficjentem?

Zwroty w e-commerce

Zwroty w e-commerce to nieodłączny element sprzedaży, a obsługa zwrotów na stałe wpisała się w obsługę e-commerce. Wzrost liczby zamówień przez internet wpływa także na zwiększanie się ilości zwracanych lub wymienianych towarów. A dla wielu klientów standard zwrotu – jego wygoda, forma nadania, komunikacja na każdym z etapów, szybkość zwrócenia środków na konto – wpływa na chęć ponownego zakupu w danym e-sklepie. Przyjrzyjmy się zatem zwrotom.

Rynek pracy w logistyce 2022

Rozwój e-commerce spowodowany pandemią wpłynął na nas wszystkich. Na firmy, które na bieżąco zmieniały swoje strategie sprzedaży, na konsumentów, którzy uczyli się zakupów przez internet kategorii produktów, których do tej pory w ten sposób nie zamawiali, a także na rynek pracy.

Logistyka kiedyś i dziś. Ewolucja czy rewolucja?

Krajobraz rozwiązań logistycznych nieustannie się zmienia, a ostatnie 15 lat szczególnie wpłynęło funkcję operatorów logistycznych w retailu. Czy możemy mówić o rewolucji w logistyce?

Marki luksusowe

Parę lat temu poddałam analizie rynek marek luksusowych. Był to moment, w którym znane brandy wchodziły dopiero do e-commerce, mocno zastanawiając się, czy konsumentom w sieci można zaproponować to samo ekskluzywne doświadczenie zakupowe, co w sklepach stacjonarnych. Zobaczmy, jak zmienił się ten rynek, co na niego wpłynęło, jak dziś marki premium funkcjonują w e-commerce i jaka czeka je przyszłość.

Rynek produktów dziecięcych w e-commerce w Polsce

Wartość rynku produktów dla dzieci w Polsce wynosi 14,9 mld złotych – wynika z raportu PMR „Handel detaliczny produktami dla dzieci w Polsce 2021”. Co ważniejsze – już prawie jedna trzecia wszystkich zakupów (30,8 proc.) to zakupy dokonywane przez Internet . Jak wygląda ten rynek, na jakie kategorie się dzieli i jakie trendy można na nim zaobserwować?

Edukacja nowych pracowników z perspektywy e-commerce: nowe zawody i nowe umiejętności

Przewidywanie jakie zawody będą najbardziej potrzebne na rynku za 10 lat jest jak wróżenie z fusów. Z całą pewnością możemy jednak stwierdzić jakie są potrzebne już teraz. W związku z rozwojem branży e-commerce w Polsce brakuje nam e-commerce menedżerów, koordynatorów, liderów zespołów e-commerce i wielu innych. Kim są, kim być powinni i jakie obowiązki stoją przed nimi?

Automatyzacja logistyki w magazynach Arvato Supply Chain Solutions – wybrane rozwiązania

Rozwój kanału e-commerce determinuje popyt na usługi logistyczne. Wrastające wolumeny oraz zmienne zapotrzebowanie na pracowników wymusza zastosowania systemów automatyzujących procesy magazynowe.

VAS, czyli usługi dodatkowe w logistyce. Czym są?

Przy wyborze operatora logistycznego warto przyjrzeć się pełnemu zakresowi świadczonych przez niego usług. O przewadze konkurencyjnej firmy świadczy bowiem nie tylko poziom standardowych usług logistycznych i działań marketingowych, lecz także możliwość realizacji usług dodatkowych.