Podczas gdy Marks&Spencer zamyka 100 sklepów w samej Wielkiej Brytanii, potentat e-sprzedaży Amazon otwiera swój pierwszy tradycyjny punkt sprzedaży – Amazon Go. Jak rozumieć sprzeczne decyzje największych graczy na rynku? Czy sklepy stacjonarne mają przyszłość?
Autor: Przemysław Klich
Ostatnia mila. Dostawy kurierskie do klienta ostatecznego
Dostawy paczek mają znaczenie – większe, niż można się tego spodziewać. Są obszarem powodującym największe niepokoje klientów e-commerce, ale też tym, w którym mają największe oczekiwania. Ostatnia mila jest kluczowym elementem budowania pozytywnego doświadczenia zakupowego.
Planowanie wakacji – ścieżka klienta biura podróży w e-commerce
94 proc. turystów korzysta z różnych urządzeń elektronicznych podczas planowania wycieczki lub rezerwowania noclegu czy transportu – podaje Think with Google. Kim są współcześni e podróżnicy? Gdzie poszukują informacji i w jaki sposób kupują wakacje w Internecie?
Jak personalizować komunikację w e-commerce?
Personalizacja komunikacji ma znaczenie. Chcemy dostawać takie wiadomości, które są wynikiem poprzednich interakcji z marką i odpowiedzią na nasze potrzeby – co więcej, głównie na takie odpowiadamy. W jaki sposób e-sklep może personalizować doświadczenie klienta?
Personalizacja w logistyce – pomysły
Procesy logistyczne ulegają zmianie. Schemat „wybierz, zapakuj i wyślij” coraz częściej dopełnia nowy etap, zmieniając go w „wybierz, personalizuj, zapakuj i wyślij”. Wdrożenie obsługi indywidualizowanych zamówień to odpowiedź na rosnący trend personalizacji.
E-commerce: zmiany w 2017 r. i wyzwania na 2018 r. Podsumowanie ankiety
Przełom 2017 i 2018 roku pokazał, jak wiele w branży e zakupów zmieniło się w krótkim czasie – i jak dużo przed nami. Wzrost polskiego e-commerce na poziomie 20% w skali roku to wielki sukces, ale też piętrzące się wyzwania. Jak przygotować się na 2018 r. w e commerce?
Jak kupujemy ubrania? Oczekiwania klientów w branży fashion
Branżę fashion czekają duże zmiany. Digitalizacja i rozwój technologii oraz nowe możliwości produkcyjne już wpływają na zachowania konsumentów. Jakie oczekiwania należy zacząć spełniać, by wyprzedzić konkurencję w walce o lojalnych klientów?
Jak przygotować sklep internetowy do wyprzedaży? Trendy i porady
Wyprzedaż w e-sklepach co roku przyciągają uwagę setek klientów i zachęcają do zakupów. Aby przygotować sklep internetowy do wyprzedaży, warto skoncentrować się na wdrożeniu międzynarodowych trendów w komunikacji e-sklepów z konsumentami. Jak to zrobić?
Cross-selling (sprzedaż krzyżowa), czyli jak podnieść wartość koszyka nawet o 30%?
Zdobycie przewagi konkurencyjnej w e-commerce nie zależy już wyłącznie od bogatej oferty produktów czy usług. O sukcesie firmy stanowi również skuteczna strategia sprzedażowa, która generuje wysokie obroty e-sklepu. Jedną z nich jest bezsprzecznie cross-selling.
Obsługa zwrotów, czyli jak zminimalizować zwroty w sklepie internetowym
Zwroty towaru w sklepie internetowym nie są niczym nadzwyczajnym, to naturalna konsekwencja funkcjonowania na rynku e-commerce. Mimo, że tylko 16 proc. Polaków deklaruje, że korzysta z tej opcji warto je minimalizować obniżając koszty e-sklepu. Jak ich dokonywać? Paczkomaty czy kurier?