Płatności elektroniczne w Polsce

Ulubione formy płatności Polaków zmieniają się rok do roku. Wpływa na nie rozwój transakcji online, mobile oraz nowe aplikacje płatnicze. Nie bez znaczenia są nowe trendy i urządzenia płatnicze (tzw. wearables), a także zachowania płatnicze Millenialsów, które wpływają nie tylko na wybory innych grup konsumentów, ale także na decyzje banków i instytucji finansowych.

2019 będzie rokiem konsolidacji rynku. Podsumowanie roku w e-commerce

Cała branża e-commerce w podsumowaniach roku mówi o wprowadzeniu RODO oraz wejściu w życie zakazu handlu w niedzielę. Trudno się dziwić – to najważniejsze wyzwania dla branży w 2018 roku. Sądzę, że za rok w tym samym czasie będziemy komentować konsolidację rynku.

Święta w branży e-commerce

I znów grudzień. Najgorętszy czas w roku, zarówno dla klientów, branży e-commerce, jak i dla jej partnerów biznesowych i dla logistyki. Obserwujemy, że święta mocno wpływają na handel elektroniczny, a największe e-sklepy przygotowują się do tego peaku zakupowego już od września.

3 wyzwania branży mebli i wyposażenie wnętrz w e-commerce

Branża mebli i wyposażenia wnętrz przechodzi dynamiczne zmiany związane z coraz większym udziałem e-commerce w sprzedaży oraz mierzeniem się z nowymi oczekiwaniami klientów. Jakie wyzwanie kształtują ten rynek?

10 sposobów, jak zdobyć lojalność klienta w e-commerce

Polski rynek e-commerce jest wart ok. 40 mld złotych i dynamicznie się rozwija. Już ponad 15 milionów Polaków dokonało kiedykolwiek zakupu w sieci [1] . Jak skorzystać z rosnącej sprzedaży w e-sklepach? Przede wszystkim zdobywać lojalność klientów.

Rynek kurierski w Polsce – 5 najważniejszych trendów

Rozwój e-commerce zmienia oblicze polskiego rynku kurierskiego – wymusza elastyczność i niskie ceny oraz kreuje trendy w oczekiwaniach odbiorców. Jaka jest obecna sytuacja na rynku? Z jakimi wyzwaniami mierzą się firmy z segmentu KEP? Jaka czeka ich przyszłość?

Kto wygra: pure playersi czy omnichannelsi? Czyli dlaczego e-sklepy inwestują w kanał offline?

Dokładnie znamy model przechodzenia przez marki z kanału offline do online. Takie są oczekiwania rynku i niemal wszyscy inwestują w rozwój e-sklepów. Druga grupa sklepów to ta, która inwestuje w czyste modele internetowe (tzw. pure players), czyli działa tylko w sieci. Trzecia z kolei to ta – najbardziej ryzykowna – która po sukcesach w sieci otwiera się na tradycyjne kanały sprzedaży.

Nastolatki na zakupach. Dlaczego pokolenie Z nie kupuje online?

W Polsce mediana rozpoczęcia samodzielnego korzystania z Internetu wynosi około 10 lat [1] – to tu rozpoczyna się aktywna nieletniość, kiedy młodzi konsumenci zaczynają świadomie podejmować decyzje zakupowe. Jakimi klientami dla e-commerce są nastolatkowie?

7 promocji w e-commerce, które zwiększą wartość koszyka

Maksymalnie 3,52 proc. sesji na stronie e‑sklepu kończy się zakupem[1], a średni odsetek porzuceń koszyka wynosi ponad 75 proc.[2] Co w tej sytuacji mogą zrobić sklepy online, by podnosić zyski? Przede wszystkim zwiększać wartość koszyka – na przykład dzięki promocjom.

Jak długo będzie rosła e-sprzedaż w Polsce?

Wartość e-sprzedaży w Polsce szacuje się na 40 mld zł i wszystko zapowiada jej dalszy wzrost. Dlatego zamiast pytania „jak długo będzie rosła sprzedaż”, należy raczej zastanowić się „komu szybciej” – polski rynek staje się atrakcyjny dla największych graczy e-commerce.