Raport poddaje ocenie nie tylko perspektywę klienta, jego preferencji zakupowych w różnych kanałach, ale przede wszystkim wskazuje kierunki rozwoju dla samych biznesów, sprzedaży, marketingu i obsługi klienta.
Z raportu dowiesz się, że:
- obecność w wielu kanałach (z perpektywy klienta) wcale nie jest „must have”
- stosowanie polityki wielokanałowej sprzedaży oraz obsługi klienta wiąże się ze zobowiązaniem dostarczenia jakości w każdym z kanałów, który zostanie wdrożony,
- oczekiwania klienta względem obsługi w danym kanale zdecydowanie się różnią,
- przy podejmowani decyzji o rozwijaniu danego kanału (offline-online; online-offline) należy wykonać dokładne analizy socjodemograficzne i rozpisać modele zakupowe,
- dane zachowań klientów w jednym kanale (online lub offline) powinny być wykorzystywane crossowo (trend in-data-store),
- właściwie wdrażana strategia obecności w online i offline w branży fashion, uwzględniająca takie elementy współpracy międzykanałowej jak: zatowarowanie, unikanie sytuacji out-of-stock czy przewidywanie zapotrzebowania na określony produkt w danym kanale, z pewnością przyczyni się do wzrostu sprzedaży