Logistyka własna czy outsourcing – zobacz film

Firmy w Polsce coraz częściej dostrzegają zalety outsourcingu. Przy odpowiedniej skali biznesu korzystanie z usług zewnętrznego partnera pozwala na obniżenie kosztów oraz na poprawę wydajności procesów logistycznych.

Kiedy warto zdecydować się na outsourcing logistyki?

Wiele firm wciąż decyduje się na logistykę własną. Dlaczego?

Ostatnio trend się zmienił i coraz więcej firm decyduje się na operatora zewnętrznego. Jednak największym plusem własnej logistyki z punktu widzenia właścicieli biznesów jest możliwość stałej kontroli magazynu oraz delegacji obowiązków na podwładnych – z tym najciężej im się rozstać. Oczywiście są sytuacje gdy firmy posiadają własną infrastrukturę, wówczas własna logistyka jest opłacalna do momentu problemów np. z wystarczającą powierzchnią .

Czy outsourcing się opłaca?

Przy odpowiednio dużej skali biznesu outsourcing logistyki pozwala obniżyć koszty oraz sprawna logistyka wpływa na zadowolenie klientów końcowych.

Jakie konkretnie koszty można zoptymalizować?

Dzięki outsourcingowi korzystamy z efektu skali m.in. wynegocjowane kontrakty z podwykonawcami takie jak tańsze usługi kurierskie czy tańsze opakowania.

Największą oszczędności są jednak związane z peakami sprzedażowymi ponieważ partner logistyczny dostosowuje wielkość magazynu oraz ilość pracowników potrzebnych do obsługi procesów logistycznych.

Jak dużą skalę biznesu trzeba osiągnąć, by opłacało się zdecydować na outsourcing logistyki?

Jest kilka aspektów, jednak nad outsourcingiem należy pomyśleć, gdy skala działalności i liczba operacji nas przerasta. Często nie potrafimy również obsługiwać wysyłki w wielu kanałach (sklepy stacjonarne,  internetowe, platformy sprzedażowe) oraz gdy chcemy uporządkować zwroty i reklamacje. Sprzedaż w sklepach powinna być core biznesem, a nie logistyka.

Outsourcing logistyki – dla kogo? 

Dla wszystkich tych, którzy chcą optymalizować koszty zarówno magazynowe jak i pracownicze oraz chcących się rozwijać w sprzedaży oraz ulepszaniu usług związanych z prowadzonym biznesem.

Logistyka w e-commerce, rozwiązania omnichannel, peaki, zwroty w branży fashion. Chcesz być na bieżąco w tych i wielu innych tematach? Czytaj nasz newsletter. Piszemy o logistyce inaczej niż inni. Zapisz się tutaj

Leszek Gawinowski

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *