E-commerce we Francji

Francja to po względem powierzchni największy kraj Unii Europejskiej i szósta pod względem wielkości gospodarka świata. To 66 milionów ludzi, z których aż 87,5 proc. używa internetu . To drugi (lub trzeci – w zależności od danych) rynek e-commerce w Europie pod względem wielkości sprzedaży i pierwszy w zakresie zakupów FMCG online. Czym się charakteryzuje i jak na nim funkcjonować?

Logistyka zwrotna. Czy ekologiczna logistyka jest możliwa?

Ekologia i logistyka zwyczajowo dotychczas podążały innymi drogami. Jednak trend zrównoważonego rozwoju wymusza na firmach i ich partnerach stosowanie rozwiązań, które coraz częściej niwelują negatywny wpływ na środowisko. Tym zajmuje się częściowo logistyka zwrotna.

Rynek e-commerce w Stanach Zjednoczonych / USA

Stany Zjednoczone to największy rynek konsumencki na świecie, dwa razy większy niż cały rynek Unii Europejskiej. USA – pomimo rosnącej pozycji Chin – pozostają największą gospodarką świata, odpowiadającą za prawie 25 proc. światowej gospodarki. Prognozuje się, że do roku 2050 amerykańska gospodarka ma być warta aż 34 biliony dolarów. Zobacz, czym jeszcze charakteryzuje się amerykański e-commerce!

Indie – przegląd rynku e-commerce

Indyjski rynek e-commerce rozwija się w szybkim tempie – choć wydaje się, że najlepsze jeszcze przed nim. Rosnąca ilość użytkowników Internetu i wzrost gospodarczy z pewnością przyniosą korzyści rynkowi e-sprzedaży. Jakie siły napędzają indyjski e-commerce?

Nie tylko produkt ma znaczenie, czym jest pozytywne doświadczenie zakupowe?

Zgodnie z prognozami Walkera do 2020 roku customer experience zastąpi cenę i produkt jako kluczowy wyróżnik marki. Obecnie już 86 procent kupujących jest skłonnych zapłacić więcej za pozytywne doświadczenie zakupowe [2] . Czym są, jak będą rosły wymagania klientów oraz w jaki sposób marki działające w e-commerce powinny przygotować się na rewolucję w customer experience?

The same day delivery, darmowa dostawa czy zwroty – co liczy się w e-commerce?

Wybranie opcji dostawy towaru to zazwyczaj przedostatni krok na ścieżce zakupowej klienta – tuż przed dokonaniem płatności. Czego od dostawy oczekują konsumenci? Jakie opcje wybierają, a jakie zniechęcają ich do dokonania zakupu w danym e-sklepie? Jakie trendy obowiązują na polskim i światowym rynku?

The biggest in e-commerce. Comparison of the US, Chinese, and Russian markets in 2018

Here you can find out which e-commerce market are the biggest. How many users buy on the Internet and which categories of shopping are the most common! Those are the most important information about e-sales in the US, China and Russia.

E-commerce w Azji Południowo-Wschodniej: Indonezja, Wietnam, Tajlandia

Rok 2018 w regionie SEA (Southeast Asia) został nazwany rokiem e-commerce: nastąpiło wtedy dwukrotne zwiększenie wartości gospodarki internetowej i dynamiczny wzrost ilości e-konsumentów. To pokazuje, że mocy nabywczej Azji Południowo-Wschodniej po prostu nie można ignorować.

Różnice w logistyce B2B i B2C

Dynamiczny rozwój rynku e-commerce zrewolucjonizował logistykę. Zaprojektowanie procesów logistycznych dla tego sektora wymaga zmiany myślenia o organizacji i funkcji magazynu. Na czym polega różnica między magazynem B2B a B2C?

Automatyzacja w e-commerce. Teraźniejszość czy przyszłość?

Czas automatyzacji już nadszedł. Trzy czwarte badanych przez McKinsey przedsiębiorstw już wdraża rozwiązania mające na celu automatyzację procesów – lub planuje to w zbliżającym się roku . O jakich rozwiązaniach automatyzacji warto pomyśleć?