Siła rekomendacji E2E customer w e-commerce w Polsce

Z badań przeprowadzonych przez Spiegel Research Center pod koniec 2018 roku wynika, że aż 95 proc. klientów czyta opinie innych użytkowników przed dokonaniem zakupu, a wyświetlenie co najmniej pięciu opinii na stronie internetowej e-sklepu podnosi konwersję aż o 270 proc. Analiz polskich i światowych można przytaczać wiele. I choć różnią się nieco ilościowym podejściem, jedno jest pewne – rekomendacje internautów są siłą przy e-zakupach i powinny stanowić wskazówkę dla całego e-commerce, o jaki obszar działania należy szczególnie zadbać.

Chiny. Przegląd rynku e-commerce

Jeszcze 10 lat temu chiński rynek stanowił mniej niż 1 proc. światowego rynku e-commerce. Dziś jego udział wynosi już 42 proc. [1] To aktualnie największy oraz najbardziej nowoczesny rynek e-sprzedaży na świecie – i nic nie wskazuje na to, by jego rozwój miał zahamować.

Czy i kiedy w Polsce skończą się płatności gotówką?

Porównując się do innych – Polska jest liderem bezgotówkowych płatności zbliżeniowych. Z kolei w czołówce krajów, które postawiły na płatności mobilne są Chiny, kraje skandynawskie i USA. Co się wydarzy w następnych latach i czy zupełnie zrezygnujemy z gotówki?

Rozszerzona (AR) i wirtualna rzeczywistość (VR) zmieniają e-commerce

Przełom w użyciu rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości w e-handlu prognozuje się od dłuższego czasu. Najprawdopodobniej minie jeszcze kilka lat zanim rewolucja nadejdzie – ale najwięksi gracze na rynku są już do niej przygotowani.

Kim są klienci marek luksusowych online? Casus millenialsów

Chińscy konsumenci i millenialsi – to oni są odpowiedzialni za wzrosty w branży produktów luksusowych. Według Bain&Company, dzięki nim marki luksusowe do 2025 roku osiągną sprzedaż na poziomie 459 milionów dolarów [1] .

Szybko, elastycznie czy tanio? Oczekiwania klientów względem dostaw w e-commerce

Z dostawą zamówienia nierozerwalnie łączą się trzy kwestie – elastyczność firmy kurierskiej, czas realizacji i koszt dostarczenia paczki. Który z tych czynników ma większe znaczenie dla kupujących online? Jak spełnić ich oczekiwania?

Seniorzy VS Pokolenie Z – Kim są klienci sklepów internetowych?

Czy tradycyjna demografia ma wciąż sens? Choć w myśl postdemografii należy analizować zachowania jednostek, raporty o e-commerce nadal segmentują klientów pod kątem wieku, płci czy wykształcenia. Wciąż istnieją bowiem zależności demograficzne wpływające na e zakupy.

Social media w e-commerce. Google vs Facebooka

Obecność w wyszukiwarce była niegdyś podstawą generowania ruchu na platformie sprzedażowej. Dziś tę rolę równie często pełnią kanały w mediach społecznościowych. Kim są użytkownicy Google’a oraz Facebooka czy Instagrama? Jak do nich dotrzeć i zachęcić do zakupu?

Czy sklepy internetowe wykorzystują niehandlowe niedziele?

W związku z ograniczeniem handlu w niedzielę 15 proc. konsumentów deklaruje, że przerzuciło się na zakupy online (1) . Czy e-sklepy wykorzystują pojawienie się nowych klientów? Jakie działania podejmują, żeby podnosić poziom sprzedaży?

Jak pozytywne doświadczenia klienta w e-commerce zmieniły zakupy offline?

Choć rośnie znaczenie e commerce we współczesnym układzie sił w polskim handlu, sklepy tradycyjne wciąż mają się dobrze. Muszą jednak stworzyć odpowiednie narzędzia odpowiadania na nowe potrzeby e konsumentów. Tylko w ten sposób będą w stanie zwiększać sprzedaż offline.