Jak wykorzystać wideo w e-commerce?

Przeciętny użytkownik Internetu spędza półtorej godziny dziennie oglądając treści wideo, a 15 proc. z nich robi to przez co najmniej trzy godziny (Wyzowl, „The State of Video Marketing 2018”). W jaki sposób e-sklep może zmonetyzować rosnącą oglądalność wideo?

Zarządzanie łańcuchem dostaw e-commerce

Mówi się, że konkurują ze sobą nie firmy, tylko łańcuch dostaw (w tym transport) będące wynikiem współpracy między różnymi partnerami. Zarządzanie łańcuchem dostaw stało się elementem strategii przedsiębiorstwa, na podstawie którego budowana jest jego przewaga konkurencyjna. Co zatem należy o nim wiedzieć?

Śledzenie przesyłek transgranicznych

Kluczowe wyzwania przy wchodzeniu na rynek CBEC (cross-border e-commerce) związane są z logistyką: utrzymanie niskich kosztów i szybkiego czasu dostaw, zarządzanie zwrotami i paczkami niedoręczonymi oraz sprawne odprawy celne. Wśród nich znajduje się tracking przesyłek.

Countrymization a logistyka – jak to zrobić?

Pojęcie „countrymization” składa się z dwóch członów: „country” („kraj”) i „customizing” („dostosowanie”). Oznacza więc dostosowanie produktów do oczekiwań klientów z danego kraju. Jak wygląda taki proces i skąd płyną jego korzyści?

Personalizacja w e-commerce jako główny trend i wyzwanie dla branży na 2018 rok

Stopień personalizacji oferty w branży e-commerce to zarówno zasadniczy trend, jak i wyzwanie na 2018 rok. Setki raportów z całego świata wskazują priorytet personalizacji obok zmian w dostawie, czy wykorzystaniu Big Data.

Jak kurierzy poradzili sobie ze świętami? Podsumowanie roku 2017

Rok 2017 był dla rynku kurierskiego nie lada wyzwaniem. Dla wielu graczy zakończył się sukcesem – rekordowymi wolumenami oraz przychodami. Firmy zrozumiały, że kluczem do sukcesu niekoniecznie jest obniżanie cen, ale praca nad usprawnieniami tzw. „ostatniej mili” dla sektora e-commerce.

Obsługa zwrotów w branży fashion

Wzrost sprzedaży branży fashion w e-commerce jest dużym sukcesem, ale stawia też szereg nowych wyzwań. Jednym z nich jest prawo do zwrotu produktu, które chroni klienta przed zakupem niezgodnym z jego oczekiwaniami. Z punktu widzenia sprzedawcy generuje ono jednocześnie dodatkowe nakłady.

Czy wyprzedaże w e-commerce oznaczają wzrost sprzedaży?

Według badania KPMG, aż 88 proc. Polaków korzysta z promocji sezonowych. Oznacza to, że zimowe i letnie wyprzedaże na dobre zadomowiły się w kalendarzu handlu detalicznego. Czy korzyści dla konsumentów równają się wyższym zyskom z wyprzedaży w e-commerce?

Zakupy świąteczne w branży e-commerce

Końcówka roku to najgorętsze okresy sprzedażowe w e-commerce. Ze względu na przedświąteczne e-zakupy „na ostatnią chwilę”, które wg raportu firmy Deloitte deklaruje aż 33% Polaków, logistyka i e-sklepy są w tym okresie wyjątkowo zintegrowane. Jak Święta wpływają na handel elektroniczny?

5 kroków przy planowaniu sprzedaży transgranicznej online

Położenie Polski – pomiędzy dojrzałymi krajami Unii Europejskiej a nienasyconymi jeszcze rynkami wschodnimi, a także na osi północ-południe – sprawia, że argument na rzecz rozwoju i planowaniu sprzedaży online poza granicami naszego kraju jest niezwykle silny.