Rosja – przegląd rynku e-commerce

Rosja – jeden z największych i najliczniejszych krajów na świecie to jednocześnie globalna potęga polityczna i ekonomiczna. Czy jej silna pozycja zapewniła rozwój rynku e-commerce porównywalny do tego w USA, Europie Zachodniej czy Chinach? Spójrzmy, jak jest w rzeczywistości.

Voice shopping. Czy e-commerce musi być gotowe na zakupy głosowe?

Rynek smart speakerów rozwija się błyskawicznie. Tylko w 2017 roku sprzedano na całym świecie ponad 80 mln urządzeń głosowych, a do 2021 roku cała kategoria tych urządzeń ma urosnąć aż o 84 proc. (Euromonitor International). Czy to zapowiedź kolejnej rewolucji w e-commerce?

VAS w logistyce – wyróżnij się

Value-Added Services, czyli usługi wartości dodanej, rozwijają się w każdej branży, w której najważniejsza jest satysfakcja klienta końcowego. Najsilniej zaznaczyły się zwłaszcza w logistyce e-commerce i sprzedaży w formule omnichannel, szczególnie dla branży fashion i beauty, ale również w obszarze usług telekomunikacyjnych. Co jest usługą ponadstandardową, a które zadania można zakwalifikować już jako standard?

Rola marketplace w e-commerce

Eksperci wskazują rozwój marketplace ’ów jako kluczowy trend na najbliższe lata dla e-commerce. Nie tylko dlatego, że już obecnie notują wzrosty sprzedaży większe niż bezpośrednio ze stron marek, ale przede wszystkim ze względu na ich zmieniającą się rolę w kontaktach z konsumentami. Jeśli potraktujemy marketplace jako partnera zakupowego i uwzględnimy ich rolę w rozwoju naszego e-sklepu, współpraca z pewnością się opłaci.

Siła rekomendacji E2E customer w e-commerce w Polsce

Z badań przeprowadzonych przez Spiegel Research Center pod koniec 2018 roku wynika, że aż 95 proc. klientów czyta opinie innych użytkowników przed dokonaniem zakupu, a wyświetlenie co najmniej pięciu opinii na stronie internetowej e-sklepu podnosi konwersję aż o 270 proc. Analiz polskich i światowych można przytaczać wiele. I choć różnią się nieco ilościowym podejściem, jedno jest pewne – rekomendacje internautów są siłą przy e-zakupach i powinny stanowić wskazówkę dla całego e-commerce, o jaki obszar działania należy szczególnie zadbać.

Chiny. Przegląd rynku e-commerce

Jeszcze 10 lat temu chiński rynek stanowił mniej niż 1 proc. światowego rynku e-commerce. Dziś jego udział wynosi już 42 proc. [1] To aktualnie największy oraz najbardziej nowoczesny rynek e-sprzedaży na świecie – i nic nie wskazuje na to, by jego rozwój miał zahamować.

Czy i kiedy w Polsce skończą się płatności gotówką?

Porównując się do innych – Polska jest liderem bezgotówkowych płatności zbliżeniowych. Z kolei w czołówce krajów, które postawiły na płatności mobilne są Chiny, kraje skandynawskie i USA. Co się wydarzy w następnych latach i czy zupełnie zrezygnujemy z gotówki?

Rozszerzona (AR) i wirtualna rzeczywistość (VR) zmieniają e-commerce

Przełom w użyciu rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości w e-handlu prognozuje się od dłuższego czasu. Najprawdopodobniej minie jeszcze kilka lat zanim rewolucja nadejdzie – ale najwięksi gracze na rynku są już do niej przygotowani.

Kim są klienci marek luksusowych online? Casus millenialsów

Chińscy konsumenci i millenialsi – to oni są odpowiedzialni za wzrosty w branży produktów luksusowych. Według Bain&Company, dzięki nim marki luksusowe do 2025 roku osiągną sprzedaż na poziomie 459 milionów dolarów [1] .

Szybko, elastycznie czy tanio? Oczekiwania klientów względem dostaw w e-commerce

Z dostawą zamówienia nierozerwalnie łączą się trzy kwestie – elastyczność firmy kurierskiej, czas realizacji i koszt dostarczenia paczki. Który z tych czynników ma większe znaczenie dla kupujących online? Jak spełnić ich oczekiwania?